Amaç: Bu
çalışma, pediatri bölümlerinde çalışan hemşirelerinin çocuk istismar-ihmal vakalarını
tanılama yöntemleri, tedavi ve rehabilitasyonuyla ilgili bilgi düzeylerini ve
istismar ve ihmal vakaları ile karşılaştıklarında yaklaşımlarını belirlemek
amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma
özel bir hastanenin çocuk ve acil servislerinde çalışan araştırmaya katılmaya
gönüllü 25 pediatri hemşiresi ile gerçekleştirildi. Olgulardan daha kapsamlı
bir görüşmeye katılmaya istekli, ses kaydı kullanılmasını kabul eden beş
kişiyle ayrıca yarı yapılandırılmış
kalitatif görüşmeler yapılmıştır. Verilerin analizinde; SPSS 16 programı ve
basit tematik analiz kullanılmıştır. Bulgular:
Olguların 23’ü meslek yaşamlarında duygusal, fiziksel, cinsel istismar ve
çocuk ihmali özelliklerinin tümünü taşıyan vakalarla karşılaşmalarına rağmen
olguların üçü bu tip vakalarla karşılaşıldığında uygulanacak prosedür hakkında bilgilerinin
olduğunu, 9’u istismar ve ihmal konusunda daha önce eğitim aldığını, 21’i
eğitimin gerekli olduğunu belirtmiştir.
Sonuç: Hemşirelerin
aldıkları eğitimi istismar ve ihmal vakalarını tanılamak için kullanmadıkları,
ancak istismar vakası ile karşılaştıklarında bu durumu doktora ve polise
bildirdikleri bulunmuştur. Kalitatif görüşmelerde hemşireler istismarı
tanılamada sorumlu olduklarını; ancak iş yoğunluğu nedeniyle bu sorumluluğu
yerine getiremediklerini ayrıca bu vakalarla karşılaştıklarında diğer hastalara
göre daha duygusal yaklaştıklarını ifade etmişlerdir.
Aim: This study has been carried out in order to
determine the diagnosis methods of the nurses working in pediatrics department
for child abuse – neglect cases as well as their level of knowledge about
treatment and rehabilitation and their approaches when they encounter with
abuse and neglect cases.
Tools and Methods: Research
has been carried out by including 25 pediatrics nurses working in child and
emergency services of a hospital and who are voluntary to participate in the
research. Also, semi-structured qualitative interviews
have been carried out with five people who want to participate in a more
exclusive interview than the facts and who accept the usage of voice recording.
In the analysis of data, SPSS 16 program and simple thematic analysis have been
used.
Findings: 23
of the facts have encountered with the cases having all the characteristics of
emotional, physical, sexual abuse and child neglect in their working lives
while three of the facts have stated that they have knowledge about the procedure
to be applied when they encounter with such cases; 9 of them have stated that
they have previously been trained about the issues of abuse and neglect and 21
of them have stated that training is required.
Conclusion: It
has been realized that nurses do not use this training to diagnose abuse and
neglect cases but they inform the doctors or polices of these cases when they
encounter with abuse cases. In qualitative interviews, nurses have stated that
they are responsible from diagnosing abuse but they cannot fulfill this
responsibility because of their workload and they approach towards these cases
in a more emotional manner compared to the other patients.
Subjects | Nursing |
---|---|
Journal Section | Original research articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2016 |
Submission Date | June 5, 2016 |
Acceptance Date | December 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
Sağlık Akademisi Kastamonu, 2017 yılından itibaren UAK doçentlik kriterlerine göre 1-b dergiler (SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergiler) sınıfında yer almaktadır. SAĞLIK AKADEMİSİ KASTAMONU Dergi kapağı Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilmiştir.