Research Article
BibTex RIS Cite

The Stress Dimension of Online Education in Nursing Students During The Covid-19 Process: A University Example

Year 2022, , 65 - 77, 23.06.2022
https://doi.org/10.25279/sak.885137

Abstract

Aim: This research was planned to examine the stress dimension of online education in nursing students during the Covid-19 process.
Materials and Methods: The cross-sectional study was carried out with 246 students between January 01-18, 2021. Socio-demographic Question Form, Nursing Education Stress Scale and Coronavirus Anxiety Scale were used as data collection tools.
Results: As a result of the study, it was determined that the academic achievements of most students 87.6%) were negatively affected by the pandemic, they were not satisfied with online education (79.7%), and the students' Nursing Education Stress Scale total, application and academic stress sub-dimension scores were high. In addition, a positive and weak relationship was found between the Nursing Education Stress Scale and the Coronavirus Anxiety Scale.

Conclusion: It has been determined that nursing students have high educational stress level.

References

  • Açıksöz S, Uzun Ş, Aslan F. Hemşirelik öğrencilerinde öz yeterlilik algısı ile klinik uygulamaya ilişkin kaygı ve stres durumu arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi. 2016;58:129-35. 32

Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitimin Hemşirelik Öğrencilerinde Oluşturduğu Stres Boyutu: Bir Üniversite Örneği

Year 2022, , 65 - 77, 23.06.2022
https://doi.org/10.25279/sak.885137

Abstract

Giriş: Covid-19 salgını nedeniyle eğitimde meydana gelen değişiklikler ve uzaktan eğitim, hem teorik hem de uygulamalı olarak eğitim verilen ve eğitimin etkin biçimde sürdürülmesi için birebir insanla etkileşim halinde olması gereken mesleklerden biri olan hemşirelik eğitimini de önemli derecede etkilemiştir. Covid-19 salgınında hemşirelik eğitiminin kesintiye uğramasının öğrencilerin klinik beceri geliştirmede yetersiz olma konusunda endişe yaşayabileceği belirtilmiştir. Ayrıca uygulama becerilerin yetersiz olması, yetersizliğin giderilmesi için telafi eğitimlerinin ne zaman, nerede ve nasıl yapılacağının belirsiz olmasının da hemşirelik öğrencilerini strese sokabileceği belirlenmiştir. Amaç: Bu araştırma Covid-19 sürecinde uzaktan eğitimin hemşirelik öğrencilerinde oluşturduğu stres boyutunun incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Betimsel ve kesitsel tipte olan çalışma 246 öğrenci ile 01-18.01.2021 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak sosyodemografik soru formu, Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ve Koronavirüs Anksiyete Ölçeği kullanılmıştır. Bulgular: Çalışma sonucunda öğrencilerin çoğunun (%87.6) akademik başarılarının pandemi nedeni ile olumsuz etkilendiği, uzaktan eğitimden memnun olmadıkları (%79.7) öğrencilerin, Hemşirelik Eğitim Stres Ölçeği toplam, uygulama ve akademik stres alt boyut puanlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Hemşirelik Eğitim Stres Ölçeği ile Koronavirüs Anksiyete Ölçeği arasında pozitif yönde ve zayıf şiddette bir ilişki saptanmıştır. Sonuç: Çalışmamızda yaş, cinsiyet, hemşireliği isteme, uzaktan eğitimden memnuniyet, uzaktan eğitimi yararlı bulma, ailenin geliri uzaktan eğitime düzenli takip etme durumları Hemşirelik Eğitimi Stresini etkilediği belirlendi. Hemşirelik öğrencilerin uzaktan eğitim aldıklarında hemşirelik eğitiminde yüksek düzeyde stresli olduğu bulundu.

References

  • Açıksöz S, Uzun Ş, Aslan F. Hemşirelik öğrencilerinde öz yeterlilik algısı ile klinik uygulamaya ilişkin kaygı ve stres durumu arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi. 2016;58:129-35. 32
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Nursing
Journal Section Original research articles
Authors

Melike Yavaş Çelik 0000-0002-1155-1022

Ebru Öztürk 0000-0003-1843-3499

Fatma Karasu 0000-0002-7347-0981

Erhan Elmaoğlu 0000-0002-4830-1625

Publication Date June 23, 2022
Submission Date February 22, 2021
Acceptance Date April 25, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Yavaş Çelik, M., Öztürk, E., Karasu, F., Elmaoğlu, E. (2022). The Stress Dimension of Online Education in Nursing Students During The Covid-19 Process: A University Example. Health Academy Kastamonu, 7(Covid-19 Ek Sayısı), 65-77. https://doi.org/10.25279/sak.885137

Sağlık Akademisi Kastamonu, 2017 yılından itibaren UAK doçentlik kriterlerine göre 1-b dergiler (SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergiler) sınıfında yer almaktadır. SAĞLIK AKADEMİSİ KASTAMONU Dergi kapağı Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilmiştir.