Amaç: Bu araştırmanın amacı sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda öğrenim gören
üniversite öğrencilerinin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesidir. Materyal ve Yöntem: Bu
amaçla Çapri, Gündüz ve Gökçakan (2011) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “Maslach
Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu” ile araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi
Formu” veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Sivas Cumhuriyet
Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü
olarak katılan toplam 470 öğrenciden elden edilmiştir. Verilerin normal dağılım göstermediği
anlaşıldığından analizde non-parametrik istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Bu bağlamda, iki
grup ortalaması arasındaki farklılığın incelenmesinde Mann-Whitney U testi, üç veya daha
fazla sayıda grup ortalaması arasındaki farklılığın incelenmesinde ise Kruskal Wallis testi
kullanılmıştır. Gruplar arası farklılığın tespiti için ikişerli olarak yapılan Mann-Whitney U
karşılaştırma testlerinin önem seviyesinin belirlenmesinde Bonferroni Düzeltmesi
kullanılmıştır. Sonuç ve Öneriler: Elde edilen bulgulara göre, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek
Okulunda öğrenim gören öğrencilerin tükenmişlik düzeylerinde cinsiyet, sınıf, öğrenim türü,
sosyallik durumu ve haftalık alınan ders saati değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit
edilmiş, yaş ve mezun olunan lise değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık olmadığı
görülmüştür.
Aim: The aim of this study is to examine the burnout levels of university students studying in
the vocational school of health services. Materials and Methods: For this purpose, ‘‘Maslach
Burnout Inventory-Student Form’’ adapted by Çapri, Gündüz and Gökçakan (2011) and
“Personal Information Form’’ created by the researchers were used as data collection tools.
The data of the study was obtained from 470 students who volunteered to participate in the
study. Since the data did not show normal distribution, non-parametric statistical methods
were used in the analysis. In this context, Mann-Whitney U test was used to examine the
difference between two groups and Kruskal Wallis test was used to examine the difference
between three or more groups. Bonferroni Correction was applied to determine the
significance level of Mann-Whitney U comparison tests performed in pairs to determine the difference between the groups. Results: According to the findings, significant differences were
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original research articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2020 |
Submission Date | July 4, 2019 |
Acceptance Date | December 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |
Health Academy Kastamonu is included in the class of 1-b journals (journals scanned in international indexes other than SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI) according to UAK associate professorship criteria. HEALTH ACADEMY KASTAMONU Journal cover is registered by the Turkish Patent Institute.