ŞABADOĞAN, C. (1991) Hüıııaııistik Eğitim ve Öğretim Anlayışı. Ankara
Universitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 24, Sayı 2, 743—752. CAN, G. (1992) Eğitim Fakültesi Lisans ve Öğretmenlik Sertifikası Progıamlarınııı
Ogı etmen Adaylaııııda Tutum Geliştiııııe Açısından Etkinliği. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı, 1 -2 (5) ss 26 41. DAVIS, M. H. (1980) A Multidimensional Approach to individual Differences in
Empathy. JSAS Catolog of Selected Documents iıı Psycholgy, 10, p. 85. DAVIS, M. H. (1983) Measuring Invididual Differences in Empathy: Evidence for
A Multidimensional Approach, Journal ofPersonality Social Psychology Vol.44 Nr. ı, pp 113—126. DAVIS, M. H. Ve Diğerleri. (1996) Effect of Perspective Taking on The Cognitive
Representation of Persons: A Merging of Self and Other, Journal of Personality Social Psychology, Vol.70, Nr.4, pp.713—726. DAVIS, M. H. Ve Diğerleri. (1999) Empathy, Expectations and Situational
Preferences: Personality Inşuences on The Decision to Paıticipate in Volunter Helping Behaviors, Journal of Personality, Vol.67, Nr.3, pp. 469—491. DÖKMEN, Ü. (1995) İletişim çatışmaları ve empati. Sistem yayıncılık İstanbul
Ersanlı, K. (1993) İnsan ilişkilerinde empatik yaklaşımın yeri ve önemi. M_ E B Eğitim dergisi, 4, 70- 72.
EVANS, B. J. STANLEY, R. O. VE BURROWS, G. D. (1993) Measuring medical student’s empathy skills. British journal of medical psychology, 66], 121
GILHORTA, J. (1993) The concepts of self object function and emphaty in couples therapy. Australian and NewZeland Journal of psychiatry. 27, 294—297.
GÖMLEKSİZ, M. (1994) Kubaşık Öğrenme Yönteminin Demokratik Tutumlar ve Erişiye Etkisi. II. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Ankara.
GÖZÜTOK, FD. (1995) Öğretmenlerin Demokratik Tutumları. Ankara: Türk
Demokrasi Vakfı Yayınları. KINCAL, R.Y. (2000) İlköğretim öğretmenleriııiıı Davranışlarının Demokratik
Düzeyi. 11. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu. Çanakkale. KONRAD, S. Ve HENDL, C. (2003) Empati ve daha çok duygusal zeka. WWW.
Hayatyayinlari. Com. tr. MEHRABİAN, A., EPSTEİN, N. (1972) A Measure of Emotional Empathy,
Journal of Personality, Vol.4, Nr.4, pp.324—344. ÖZBAY, Y. (1994) Danışanı merkez alaıı psikoterapi yaklaşımında empatik atınosfer ve insan ilişkileri. I. Eğitim bilimleri koııgresi bildirileri, Adana.
ÖZBAY, Y., ŞAHİN, M. (1996) Psikolojik danışmada empatik atmosfer ve beceri düzeyinde kazandırılması. 111. Ulusal psikoloji danışma ve rehberlik kongresi.
Çukurova Üniversitesi, Adana. ÖZBAY. Y., ŞAHİN, M. (1999) Empatik sınıf atmosferi tutum ölçeği (ESATÖ) geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, , 74—79.
PETTERSON, C. H. (1973) Theories of counseling and psychotherapy. Horpers and Row, New York.
ROGERS, R. C. (1961) On becoming a person. Boston: Houghton Miffliıı.
ROGERS, R. C. (1957) The necessary and suffient conditions of therapeutic personality change. Journal of consulting psychology, 21, 95—103.
ROGERS, R. C. (1979) Client-centered therapy, Houghton Mifşin, Boston.
STEVEN, J. S. Ve HOWARD E. B (2000) Duygusal zeka ve başarının sırr1( çevieren; lşık,1M.)Özgür yayınları, İstanbul.
ŞAHİN, M. (1997) Üniversite Sınıf Atmosferinin Algılanan Empatik İletişim
Düzeyleri Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. KTÜ Sosyal Bil imler Enstitüsü. ŞAHİN. M., ÖZBAY, Y. (1999) Üniversite öğrencilerinin empatik sınıf atmosferine ilişkin algılamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 74-83.
VOLTAN-ACAR, N. (1998) Terapötik iletişim. Onur Ofset, Ankara.
WEİNSTEİN, G.,FANTİNİ,D. M. (1970) Toward Humanistic Education, New
York, NY. Praeger Publishers. YEŞİLYAPRAK, B. (1994) lşbirlikli Öğrenme ve İnsancıl Eğitim Anlayışı. 11.
Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Ankara. YILDIRIM, H. (2003) Empati 11 e Beş Faktör Kişilik Modeli Arasındaki llişkinin
İncelenmesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. KTÜ Sosyal Bil imleı Enstitüsü YÜKSEL, S. (2005) Kohlberg ve Ahlak Eğitiminde Örtük Program. Yeni
İlköğretim Pıogramlarında Yer Alan Ahlaki Değerleri Kazandırma İçin Biı Açılım. Kuı am ve Uygulamada Egitim Bilimleri,5 ,309— 337.
ŞABADOĞAN, C. (1991) Hüıııaııistik Eğitim ve Öğretim Anlayışı. Ankara
Universitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 24, Sayı 2, 743—752. CAN, G. (1992) Eğitim Fakültesi Lisans ve Öğretmenlik Sertifikası Progıamlarınııı
Ogı etmen Adaylaııııda Tutum Geliştiııııe Açısından Etkinliği. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı, 1 -2 (5) ss 26 41. DAVIS, M. H. (1980) A Multidimensional Approach to individual Differences in
Empathy. JSAS Catolog of Selected Documents iıı Psycholgy, 10, p. 85. DAVIS, M. H. (1983) Measuring Invididual Differences in Empathy: Evidence for
A Multidimensional Approach, Journal ofPersonality Social Psychology Vol.44 Nr. ı, pp 113—126. DAVIS, M. H. Ve Diğerleri. (1996) Effect of Perspective Taking on The Cognitive
Representation of Persons: A Merging of Self and Other, Journal of Personality Social Psychology, Vol.70, Nr.4, pp.713—726. DAVIS, M. H. Ve Diğerleri. (1999) Empathy, Expectations and Situational
Preferences: Personality Inşuences on The Decision to Paıticipate in Volunter Helping Behaviors, Journal of Personality, Vol.67, Nr.3, pp. 469—491. DÖKMEN, Ü. (1995) İletişim çatışmaları ve empati. Sistem yayıncılık İstanbul
Ersanlı, K. (1993) İnsan ilişkilerinde empatik yaklaşımın yeri ve önemi. M_ E B Eğitim dergisi, 4, 70- 72.
EVANS, B. J. STANLEY, R. O. VE BURROWS, G. D. (1993) Measuring medical student’s empathy skills. British journal of medical psychology, 66], 121
GILHORTA, J. (1993) The concepts of self object function and emphaty in couples therapy. Australian and NewZeland Journal of psychiatry. 27, 294—297.
GÖMLEKSİZ, M. (1994) Kubaşık Öğrenme Yönteminin Demokratik Tutumlar ve Erişiye Etkisi. II. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Ankara.
GÖZÜTOK, FD. (1995) Öğretmenlerin Demokratik Tutumları. Ankara: Türk
Demokrasi Vakfı Yayınları. KINCAL, R.Y. (2000) İlköğretim öğretmenleriııiıı Davranışlarının Demokratik
Düzeyi. 11. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu. Çanakkale. KONRAD, S. Ve HENDL, C. (2003) Empati ve daha çok duygusal zeka. WWW.
Hayatyayinlari. Com. tr. MEHRABİAN, A., EPSTEİN, N. (1972) A Measure of Emotional Empathy,
Journal of Personality, Vol.4, Nr.4, pp.324—344. ÖZBAY, Y. (1994) Danışanı merkez alaıı psikoterapi yaklaşımında empatik atınosfer ve insan ilişkileri. I. Eğitim bilimleri koııgresi bildirileri, Adana.
ÖZBAY, Y., ŞAHİN, M. (1996) Psikolojik danışmada empatik atmosfer ve beceri düzeyinde kazandırılması. 111. Ulusal psikoloji danışma ve rehberlik kongresi.
Çukurova Üniversitesi, Adana. ÖZBAY. Y., ŞAHİN, M. (1999) Empatik sınıf atmosferi tutum ölçeği (ESATÖ) geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, , 74—79.
PETTERSON, C. H. (1973) Theories of counseling and psychotherapy. Horpers and Row, New York.
ROGERS, R. C. (1961) On becoming a person. Boston: Houghton Miffliıı.
ROGERS, R. C. (1957) The necessary and suffient conditions of therapeutic personality change. Journal of consulting psychology, 21, 95—103.
ROGERS, R. C. (1979) Client-centered therapy, Houghton Mifşin, Boston.
STEVEN, J. S. Ve HOWARD E. B (2000) Duygusal zeka ve başarının sırr1( çevieren; lşık,1M.)Özgür yayınları, İstanbul.
ŞAHİN, M. (1997) Üniversite Sınıf Atmosferinin Algılanan Empatik İletişim
Düzeyleri Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. KTÜ Sosyal Bil imler Enstitüsü. ŞAHİN. M., ÖZBAY, Y. (1999) Üniversite öğrencilerinin empatik sınıf atmosferine ilişkin algılamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 74-83.
VOLTAN-ACAR, N. (1998) Terapötik iletişim. Onur Ofset, Ankara.
WEİNSTEİN, G.,FANTİNİ,D. M. (1970) Toward Humanistic Education, New
York, NY. Praeger Publishers. YEŞİLYAPRAK, B. (1994) lşbirlikli Öğrenme ve İnsancıl Eğitim Anlayışı. 11.
Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Ankara. YILDIRIM, H. (2003) Empati 11 e Beş Faktör Kişilik Modeli Arasındaki llişkinin
İncelenmesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. KTÜ Sosyal Bil imleı Enstitüsü YÜKSEL, S. (2005) Kohlberg ve Ahlak Eğitiminde Örtük Program. Yeni
İlköğretim Pıogramlarında Yer Alan Ahlaki Değerleri Kazandırma İçin Biı Açılım. Kuı am ve Uygulamada Egitim Bilimleri,5 ,309— 337.
Şahin, M., & Akbaba, S. (2014). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK EĞİLİMLERİ İLE EMPATİK SINIF ATMOSFERİNE İLİŞKİN ALGILAMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(10), 124-140.