Having explained clearly in researches, unfortunately, social studies education, as one of the major part of primary education, is not going further than a boring lesson for students. In fact, students expressed that they like social studies education; however, because of classical teaching techniques used in classroom they do not concentrate on adequately for lessons. According to many educators when students actively involve lessons learn better – learn faster and gain greater satisfaction. The purpose of this study is to offer some alternate instructional techniques and some activities can be used in application of these techniques for geography education, which is an important part of social studies education, in order to find practical solutions for problems aforementioned above. In this study, respectively, use of map and globe, form of using computer and other technologies, and integration of different methods as music, role playing and folklore in geography education is given with extended literature review.
İlköğretimin temel derslerinden birisi olan sosyal bilgiler yapılan çalışmalarda da açıkça
ortaya konulduğu gibi maalesef öğrenciler için sıkıcı bir ders olmaktan öteye gidememektedir.
Yapılan araştırmalarda öğrenciler aslında sosyal bilgiler dersini sevdiklerini
ama bu derste kullanılan klasik öğretim teknikleri yüzünden derse yeterince konsantre
olamadıklarını ifade etmektedirler. Birçok eğitimciye göre öğrenciler derse aktif olarak
katıldıklarında çok daha iyi ve hızlı öğrenmekte, öğrendiklerinden de daha fazla haz
duymaktadırlar. Bu çalışmanın amacı yukarıda belirtilen sorunlara pratik çözümler üretebilmek
için sosyal bilgiler dersinin önemli bir parçası olan coğrafya öğretiminde kullanılabilecek
alternatif öğretim tekniklerini açıklamak ve bu tekniklerin uygulanmasında
kullanılabilecek bazı aktiviteler sunmaktır. Bu çalışmada sırasıyla coğrafya öğretiminde
harita ve kürenin etkili kullanımı, bilgisayar ve diğer teknolojilerin coğrafya öğretimindeki
kullanım şekilleri ayrıca müzik, canlandırma, folklor gibi değişik yöntemlerin
coğrafya öğretimine entegre ediliş biçimi geniş bir literatür taramasıyla birlikte verilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2013 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.