Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRK ÖĞRETMEN YETİŞTİRME (ÖĞRETMEN OKULLARI) FELSEFESİ

Year 2007, Issue: 14, 230 - 239, 09.05.2013

Abstract

Education is the basis of all social development almost in every society. Instruction is a form of organized education given in the schools. “Schools are the ateliers of
the humankind”. Teachers are at the center and also the background of most activities
take place in schools. Teachers are the products of “teacher training schools” and therefore, they are the motive power of educational systems. It is necessary to have a strong
philosophy of teacher-humankind-society for Turkish teacher training schools. The main
components of this philosophy can be summarisez as:
a. Social integration
b. Independentness
c. Instutitional stabilization
d. Nationality
e. Scientificalness 

References

  • AKYÜZ, Y. (2006). Türk Eğitim Tarihi.Pegem yayınları, Ank..
  • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri. C.I, TTK Basımevi, Ank.,1961.
  • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri. C.II, TTK Basımevi, Ank.,1952.
  • AYTAÇ, K. (1998). Avrupa Eğitim Tarihi. Marmara Üniv. İlahiyat Fak.Vakfı yayınları, İst..
  • BAŞARAN, İ., (1996).Türkiye Eğitim Sistemi, Yargıcı Matbaası, Ank.
  • BUTTS, R.F. (1966 ). Teacher Education, A. Foeol Point. İçinde; Hanson J.W.ve Brembeck, C.S. Education and the Development of Nations, Halt, Reinehart and Winston, İnc., New York, s.369. İçinde; Duman, Tayip. MEB Yayınları, İst.1991
  • DON A.. ROBERT M.B.(1969) Education in DevelopingAreas, David McRay Company, İnc. Newyork, 1969, s.124İçinde; Duman, Tayip. Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme, MEB Yayınları. İst.,1991. s.2.
  • DUMAN, T. (1991). Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme, MEB Yayınları, İst.
  • ERGÜN, M.(1982). Atatürk Devri Türk Eğitimi, A.Ü. Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Yayınları, Ank.
  • GÖKALP, Z. (1990). Türkçülüğün Esasları, MEB. Yayınları, 2116., İst.
  • KARAL, E. Z. (1981). Atatürk’ten Düşünceler, MEB Basımevi, İst.
  • KAVCAR, C.(1982) “Tarihe Karışan Bir Öğretmen Yetiştirme Modeli, Yüksek Öğretmen Okulu”, Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 1982, C.15,S.1s.197-214.
  • KOÇER, H.A. (1987). Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu, Uzman Yayınları, Ank.
  • KÖYMEN, M.A.(1975). “Alparslan Zamanı Selçuklu Kültür Müesseseleri 1- Üniversite- ler” Selçuklu Araştırmaları Dergisi. S.IV, Ank.,1975. s.75-125.
  • NİRUN N.(1981). Sistematik Sosyoloji Açısından Ziya Gökalp, Kültür Bakanlığı Yayınları. İst.
  • RUSSEL, B.(1972). Batı Felsefe Tarihi. Çev. M.Sencer, Bilgi Yayınevi, Ank.1972.
  • SÖNMEZ, S.(1999) Genç Öğretmen. Atatürk Üniversitesi.K.K. Eğitim Fakültesi Yayınları 115. Erzurum.
  • SÖNMEZ, S.(2003). “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Kısa Tarihçesi ve Yeniden Yapılanma”, A.Ü. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Erzurum- 2003,S.7,s.280-290.
  • SÖNMEZ, S.(2002). “Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Eğitim Felsefesi, Amacı ve Politi- kası”, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Erzurum-2002, Yıl:9, S.19, s.305-330.
  • UZUNÇARŞILI, İ. H.(1984) Osmanlı Devletinin İlmiye Teşkilatı. TTK Yayınları. Ank.
  • VARIŞ, F.(1973) Cumhuriyetin 50.Yılında Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmede Karşılaşılan Birkaç Sorun. 50.Yıl Armağanı. Ank.Üniv.Eğitim Bilimleri Fak.Yayınları, 36. Yıl 1973. s.56 vd.
  • WEBER, A.(1938) Felsefe Tarihi. Çeviri.H.V.Eralp, Devlet Basımevi. İst.

TÜRK ÖĞRETMEN YETİŞTİRME (ÖĞRETMEN OKULLARI) FELSEFESİ

Year 2007, Issue: 14, 230 - 239, 09.05.2013

Abstract

Hemen bütün toplumlarda her türlü sosyal değişmenin temelinde eğitim vardır.
Öğretim; eğitimin okulda yapılan, organize edilmiş şeklidir. “Okullar insanlığın
atölyeleridir.” Okul etkinliklerinin merkezinde veya arka planında öğretmen vardır. Öğretmen
“Öğretmen Okulu”nun ürünüdür. Öğretmen okulları sistemin dinamosudur.
Türk Öğretmen okullarının köklü bir öğretmen-insan ve toplum felsefesine sahip olmaları
zaruridir. Bu felsefenin ana hatları;
a. Toplumsal bütünlük
b. Bağımsızlık
c. Kurumsal istikrar (Devamlılık)
d. Millilik
e. İlmilik
şeklinde özetlenebilir. 

References

  • AKYÜZ, Y. (2006). Türk Eğitim Tarihi.Pegem yayınları, Ank..
  • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri. C.I, TTK Basımevi, Ank.,1961.
  • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri. C.II, TTK Basımevi, Ank.,1952.
  • AYTAÇ, K. (1998). Avrupa Eğitim Tarihi. Marmara Üniv. İlahiyat Fak.Vakfı yayınları, İst..
  • BAŞARAN, İ., (1996).Türkiye Eğitim Sistemi, Yargıcı Matbaası, Ank.
  • BUTTS, R.F. (1966 ). Teacher Education, A. Foeol Point. İçinde; Hanson J.W.ve Brembeck, C.S. Education and the Development of Nations, Halt, Reinehart and Winston, İnc., New York, s.369. İçinde; Duman, Tayip. MEB Yayınları, İst.1991
  • DON A.. ROBERT M.B.(1969) Education in DevelopingAreas, David McRay Company, İnc. Newyork, 1969, s.124İçinde; Duman, Tayip. Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme, MEB Yayınları. İst.,1991. s.2.
  • DUMAN, T. (1991). Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme, MEB Yayınları, İst.
  • ERGÜN, M.(1982). Atatürk Devri Türk Eğitimi, A.Ü. Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Yayınları, Ank.
  • GÖKALP, Z. (1990). Türkçülüğün Esasları, MEB. Yayınları, 2116., İst.
  • KARAL, E. Z. (1981). Atatürk’ten Düşünceler, MEB Basımevi, İst.
  • KAVCAR, C.(1982) “Tarihe Karışan Bir Öğretmen Yetiştirme Modeli, Yüksek Öğretmen Okulu”, Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 1982, C.15,S.1s.197-214.
  • KOÇER, H.A. (1987). Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu, Uzman Yayınları, Ank.
  • KÖYMEN, M.A.(1975). “Alparslan Zamanı Selçuklu Kültür Müesseseleri 1- Üniversite- ler” Selçuklu Araştırmaları Dergisi. S.IV, Ank.,1975. s.75-125.
  • NİRUN N.(1981). Sistematik Sosyoloji Açısından Ziya Gökalp, Kültür Bakanlığı Yayınları. İst.
  • RUSSEL, B.(1972). Batı Felsefe Tarihi. Çev. M.Sencer, Bilgi Yayınevi, Ank.1972.
  • SÖNMEZ, S.(1999) Genç Öğretmen. Atatürk Üniversitesi.K.K. Eğitim Fakültesi Yayınları 115. Erzurum.
  • SÖNMEZ, S.(2003). “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Kısa Tarihçesi ve Yeniden Yapılanma”, A.Ü. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Erzurum- 2003,S.7,s.280-290.
  • SÖNMEZ, S.(2002). “Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Eğitim Felsefesi, Amacı ve Politi- kası”, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Erzurum-2002, Yıl:9, S.19, s.305-330.
  • UZUNÇARŞILI, İ. H.(1984) Osmanlı Devletinin İlmiye Teşkilatı. TTK Yayınları. Ank.
  • VARIŞ, F.(1973) Cumhuriyetin 50.Yılında Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmede Karşılaşılan Birkaç Sorun. 50.Yıl Armağanı. Ank.Üniv.Eğitim Bilimleri Fak.Yayınları, 36. Yıl 1973. s.56 vd.
  • WEBER, A.(1938) Felsefe Tarihi. Çeviri.H.V.Eralp, Devlet Basımevi. İst.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Selami Sönmez This is me

Publication Date May 9, 2013
Submission Date January 30, 2014
Published in Issue Year 2007 Issue: 14

Cite

APA Sönmez, S. (2013). TÜRK ÖĞRETMEN YETİŞTİRME (ÖĞRETMEN OKULLARI) FELSEFESİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 230-239.