Education is the basis of all social development almost in every society. Instruction is a form of organized education given in the schools. “Schools are the ateliers of
the humankind”. Teachers are at the center and also the background of most activities
take place in schools. Teachers are the products of “teacher training schools” and therefore, they are the motive power of educational systems. It is necessary to have a strong
philosophy of teacher-humankind-society for Turkish teacher training schools. The main
components of this philosophy can be summarisez as:
a. Social integration
b. Independentness
c. Instutitional stabilization
d. Nationality
e. Scientificalness
Hemen bütün toplumlarda her türlü sosyal değişmenin temelinde eğitim vardır.
Öğretim; eğitimin okulda yapılan, organize edilmiş şeklidir. “Okullar insanlığın
atölyeleridir.” Okul etkinliklerinin merkezinde veya arka planında öğretmen vardır. Öğretmen
“Öğretmen Okulu”nun ürünüdür. Öğretmen okulları sistemin dinamosudur.
Türk Öğretmen okullarının köklü bir öğretmen-insan ve toplum felsefesine sahip olmaları
zaruridir. Bu felsefenin ana hatları;
a. Toplumsal bütünlük
b. Bağımsızlık
c. Kurumsal istikrar (Devamlılık)
d. Millilik
e. İlmilik
şeklinde özetlenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2013 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.