Research Article
BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF USING MULTIMEDIA IN ATATURK PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY EDUCATION ON THE ACADEMIC SUCCESS AND ATTITUDE

Year 2009, Issue: 17, 17 - 37, 09.05.2013

Abstract

The aim of this study is to identify the effect of the usage of multimedia on students’ academic achievement in the Ataturk Principles and Revolution History course, and their attitudes towards Ataturk Principles and Revolution History course. The experimental application of the research has been accomplished with 71 students in the first A and B classes in the Turkish Education Department, Gazi Faculty of Education, Gazi University, Ankara in the 2007-2008 academic years. There were 36 students in the experimental group and 35 students in the control group. The research has been done with a pre-test and post-test experimental design with a control group. The data of the research have been collected with the Ataturk Principles and Revolution History academic achievement test, Ataturk Principles and Revolution History attitude scale. The data gained from the academic achievement test and attitude tests were evaluated with the independent sample t-test, and two way

ANOVA for repeated measurements with SPSS 15. 0 programme. According to the study results, the usage of multimedia in Ataturk Principles and Revolution History course has made a meaningful difference statistically in the students academic achievement [F(1-69) = 6. 040, p<. 05)]. The usage of multimedia has brought about a meaningful difference statistically in the students’ attitude to Ataturk Principles and Revolution History course [F(1-69) = 9. 423, p<. 05)]. 

References

  • ACUN, İ. (2006). T. C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Etkili Kullanımı. Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi, Doğaner, Y. (Ed). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. s. 151-157.
  • ACUN, R. (2004). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nin İnternete Dayalı Öğretimi. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinde Yöntem Arayışları. Yediyıldız, B. , Ertan, T. F. , Üstün, K. (Ed). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü Yayınları. s. 128-141.
  • AKBULUT, D. A. (2005). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi Hakkında. İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Saray, M. , Tosun, H. (Haz. ). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları. s. 19- 24.
  • AKPINAR, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ALKAN, Ş. (2002). İlköğretimde Çoklu Ortam Uygulamaları Kullanarak Öğretme Metotları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ALKAN, C. , KURT M. (2007). Özel Öğretim Yöntemleri Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ALTINIŞIK, S. , ORHAN, F. (2002). Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. S. 23. s. 41-49.
  • ANDERSON, I. G. (2003). Developing Multimedia Courseware For Teaching History: A UK Perspective. The Journal for Multimedia History. Volume 3. http://www. albany. adresinden 28. 07. 2008 tarihinde alınmıştır. html
  • ATA, B. (2002). Tarih Derslerinde Dokümanlarla Öğretim Yaklaşımı. Türk Yurdu. S. 175. s. 80-86.
  • ATA, B. (2005). Tarih Pedagojisine Uygun Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Nasıl Olmalıdır? İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorular ve Çözüm Önerileri. Saray, M. , Tosun, H. (Haz. ). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları. s. 73-85.
  • BÜYÜKÖZTÜRK Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • ÇELİK, E. (2007). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Bilgisayar Destekli Animasyon Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • DEMİRCİOĞLU, İ. H. (2005). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • DEMİREL, A. (2006). Sanat Eğitiminde Bilgisayar ve Çoklu Ortam Uygulamaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DEMİREL, Ö. , YAĞCI, E. , SEFEROĞLU, S. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • DOĞANER, Y. (2005). Yüksek Öğretimde Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi Öğretiminde Karşılaşılan Problemler ve Yeni Yaklaşımlar-Hacettepe Üniversitesi Örneği. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi. C. 21. S. 62. s. 589- 611.
  • EMİROĞLU, G. (2006). İlköğretim Düzeyinde İnkılâp Tarihi Ders Konularının Öğretimi: Metot ve Etkinlikler. Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi. Doğaner, Y. (Ed. ) Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. s. 97-120.
  • GÜLTEKİN, K. (2006). Çoklu Ortamın Bilgisayar Programlama Başarısı Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • HIZAL, A. (1983). Uzaktan Öğretim Süreçleri ve Yazılı Gereçler: Eğitim Teknolojisi Açısından Yaklaşım. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • HUART, J. , KOLSKI, C. , SAGAR, M. (2004) Evaluation of Multimedia Applications Using Inspection Methods: The Cognitive Walkthrough Case. Interacting With Computers. Volume 16. p. 183-215.
  • KABAPINAR, Y. (1998). Kredili Sistem ve Lise Tarih Kitapları. Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları. Özbaran, S. (Haz. ). İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. s. 221-236.
  • KARADENİZ, Ş. (2008). Bilişsel Esnekliğe Dayalı Hiper Metin Uygulaması: Sanal Bilgisayar Hastanesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6 (1). s. 135-152.
  • KERT, S. B. , TEKDAL, M. (2004). Literatürdeki Tasarım İlkelerine Uygun Olarak Hazırlanmış Multimedya Ders Yazılımının Lise Düzeyi Fizik Öğretiminde Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı 6-9 Temmuz. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • MAYER, R. E. (2001). Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press.
  • MAYER, R. E. (2003). The Promise of Multimedia Learning: Using The Same Instructional Design Methods Across Different Media, Learning and Instruction. (13). p. 125–139.
  • NAJJAR, L. J. (1995) Does Multimedia Information Help People Learn? School of Psychology and Graphics, Visualization, and Usability Laboratory. http://www. cc. gatech. edu/gvu/reports/TechReports95. html adresinden 15. 10. 2008 tarihinde alınmıştır.
  • ÖZTÜRK, C. , OTLUOĞLU, R. (2003). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • PAMUK, Ş. (2004). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinin Amaç ve Kapsamı, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinde Yöntem Arayışları, Yediyıldız, B. , Ertan, T. F. , Üstün, K. (Ed). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü Yayınları. s. 13-58.
  • PAYKOÇ, F. (1998). Tarih Öğretiminde Duyuşsal Alanın Rolü. Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları. Özbaran, S. (Haz. ), İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. s. 341-348.
  • SAFRAN, M. (2004). Eğitim Bilimi Açısından Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Öğretimi. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinde Yöntem Arayışları. Yediyıldız, B. , Ertan, T. F. , Üstün, K. (Ed). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü Yayınları. s. 111-127.
  • SAĞIROĞLU, Z. (2002). Yapıcı Öğrenme Modelinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Tarih Ünitelerine Uygulanması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • STRADLING, R. (2003). 20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli. Çev. Ayfer Ünal. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • ŞAHİN, T. Y. (2000). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamların Etkililiği, Eğitim Araştırmaları. 1(1). s. 68-73.
  • TANYERİ, T. (2007). Bilgisayar Destekli Öğretim İle İlgili Temel Kavramlar, Öğeleri, Kuramsal Temelleri ve Uygulama Yöntemleri. Bilgisayar I-II Temel Bilgisayar Becerileri. Güneş A. (Ed. ). Ankara: Pegem A Yayıncılık. s. 441- 468.
  • TAŞÇI, G. (2006). Biyoloji Öğretiminde Çoklu Ortam Uygulamalarının Öğrenme Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • TAVŞANCIL, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TUTAYSALGIR, H. (2006). Powerpoint Sunu Programıyla Hazırlanan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Materyalinin Öğrenci Tutum ve Performanslarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • YAŞAR, Ş. , GÜLTEKİN, M. (2007). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Araç-Gereç Kullanımı, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Öztürk, C. (Ed. ). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • YEKTA, M. (2004). Çoklu Ortam Araçları Kullanılmış Web Tabanlı Uzaktan Mesleki Teknik Eğitimin Geleneksel Mesleki Teknik Eğitime Göre Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ORTAM KULLANIMININ AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ

Year 2009, Issue: 17, 17 - 37, 09.05.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, çoklu ortam kullanımının öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve
İnkılâp Tarihi dersindeki akademik başarılarına ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi
dersine yönelik tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmanın deneysel
uygulaması 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Türkçe Öğretmenliği 1. sınıf A-B şubelerinde öğrenim gören 71 öğrenci üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 36, kontrol grubunda 35 öğrenci yer almıştır.
Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın verileri Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi akademik başarı testi ve
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi tutum ölçeği ile toplanmıştır. Akademik başarı
testi ve tutum ölçeğinden elde edilen veriler SPSS 15. 0 programında bağımsız
gruplar için t testi ve tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA ile
değerlendirilmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde çoklu
ortam kullanımı öğrencilerin akademik başarılarında istatistiksel açıdan anlamlı bir
farklılık oluşturmuştur [F(1-69) = 6. 040, p<. 05)]. Çoklu ortam kullanımı,
öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihine yönelik tutumları üzerinde
istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık oluşturmuştur [F(1-69) = 9. 423, p<. 01)]. 

References

  • ACUN, İ. (2006). T. C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Etkili Kullanımı. Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi, Doğaner, Y. (Ed). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. s. 151-157.
  • ACUN, R. (2004). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nin İnternete Dayalı Öğretimi. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinde Yöntem Arayışları. Yediyıldız, B. , Ertan, T. F. , Üstün, K. (Ed). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü Yayınları. s. 128-141.
  • AKBULUT, D. A. (2005). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi Hakkında. İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Saray, M. , Tosun, H. (Haz. ). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları. s. 19- 24.
  • AKPINAR, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ALKAN, Ş. (2002). İlköğretimde Çoklu Ortam Uygulamaları Kullanarak Öğretme Metotları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ALKAN, C. , KURT M. (2007). Özel Öğretim Yöntemleri Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ALTINIŞIK, S. , ORHAN, F. (2002). Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamın Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Karşı Tutumları Üzerindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. S. 23. s. 41-49.
  • ANDERSON, I. G. (2003). Developing Multimedia Courseware For Teaching History: A UK Perspective. The Journal for Multimedia History. Volume 3. http://www. albany. adresinden 28. 07. 2008 tarihinde alınmıştır. html
  • ATA, B. (2002). Tarih Derslerinde Dokümanlarla Öğretim Yaklaşımı. Türk Yurdu. S. 175. s. 80-86.
  • ATA, B. (2005). Tarih Pedagojisine Uygun Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Nasıl Olmalıdır? İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorular ve Çözüm Önerileri. Saray, M. , Tosun, H. (Haz. ). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları. s. 73-85.
  • BÜYÜKÖZTÜRK Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • ÇELİK, E. (2007). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Bilgisayar Destekli Animasyon Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • DEMİRCİOĞLU, İ. H. (2005). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • DEMİREL, A. (2006). Sanat Eğitiminde Bilgisayar ve Çoklu Ortam Uygulamaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DEMİREL, Ö. , YAĞCI, E. , SEFEROĞLU, S. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • DOĞANER, Y. (2005). Yüksek Öğretimde Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi Öğretiminde Karşılaşılan Problemler ve Yeni Yaklaşımlar-Hacettepe Üniversitesi Örneği. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi. C. 21. S. 62. s. 589- 611.
  • EMİROĞLU, G. (2006). İlköğretim Düzeyinde İnkılâp Tarihi Ders Konularının Öğretimi: Metot ve Etkinlikler. Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi. Doğaner, Y. (Ed. ) Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. s. 97-120.
  • GÜLTEKİN, K. (2006). Çoklu Ortamın Bilgisayar Programlama Başarısı Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • HIZAL, A. (1983). Uzaktan Öğretim Süreçleri ve Yazılı Gereçler: Eğitim Teknolojisi Açısından Yaklaşım. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • HUART, J. , KOLSKI, C. , SAGAR, M. (2004) Evaluation of Multimedia Applications Using Inspection Methods: The Cognitive Walkthrough Case. Interacting With Computers. Volume 16. p. 183-215.
  • KABAPINAR, Y. (1998). Kredili Sistem ve Lise Tarih Kitapları. Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları. Özbaran, S. (Haz. ). İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. s. 221-236.
  • KARADENİZ, Ş. (2008). Bilişsel Esnekliğe Dayalı Hiper Metin Uygulaması: Sanal Bilgisayar Hastanesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6 (1). s. 135-152.
  • KERT, S. B. , TEKDAL, M. (2004). Literatürdeki Tasarım İlkelerine Uygun Olarak Hazırlanmış Multimedya Ders Yazılımının Lise Düzeyi Fizik Öğretiminde Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı 6-9 Temmuz. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • MAYER, R. E. (2001). Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press.
  • MAYER, R. E. (2003). The Promise of Multimedia Learning: Using The Same Instructional Design Methods Across Different Media, Learning and Instruction. (13). p. 125–139.
  • NAJJAR, L. J. (1995) Does Multimedia Information Help People Learn? School of Psychology and Graphics, Visualization, and Usability Laboratory. http://www. cc. gatech. edu/gvu/reports/TechReports95. html adresinden 15. 10. 2008 tarihinde alınmıştır.
  • ÖZTÜRK, C. , OTLUOĞLU, R. (2003). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • PAMUK, Ş. (2004). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinin Amaç ve Kapsamı, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinde Yöntem Arayışları, Yediyıldız, B. , Ertan, T. F. , Üstün, K. (Ed). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü Yayınları. s. 13-58.
  • PAYKOÇ, F. (1998). Tarih Öğretiminde Duyuşsal Alanın Rolü. Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları. Özbaran, S. (Haz. ), İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. s. 341-348.
  • SAFRAN, M. (2004). Eğitim Bilimi Açısından Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Öğretimi. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihinde Yöntem Arayışları. Yediyıldız, B. , Ertan, T. F. , Üstün, K. (Ed). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü Yayınları. s. 111-127.
  • SAĞIROĞLU, Z. (2002). Yapıcı Öğrenme Modelinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Tarih Ünitelerine Uygulanması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • STRADLING, R. (2003). 20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli. Çev. Ayfer Ünal. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • ŞAHİN, T. Y. (2000). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortamların Etkililiği, Eğitim Araştırmaları. 1(1). s. 68-73.
  • TANYERİ, T. (2007). Bilgisayar Destekli Öğretim İle İlgili Temel Kavramlar, Öğeleri, Kuramsal Temelleri ve Uygulama Yöntemleri. Bilgisayar I-II Temel Bilgisayar Becerileri. Güneş A. (Ed. ). Ankara: Pegem A Yayıncılık. s. 441- 468.
  • TAŞÇI, G. (2006). Biyoloji Öğretiminde Çoklu Ortam Uygulamalarının Öğrenme Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • TAVŞANCIL, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TUTAYSALGIR, H. (2006). Powerpoint Sunu Programıyla Hazırlanan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Materyalinin Öğrenci Tutum ve Performanslarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • YAŞAR, Ş. , GÜLTEKİN, M. (2007). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Araç-Gereç Kullanımı, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Öztürk, C. (Ed. ). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • YEKTA, M. (2004). Çoklu Ortam Araçları Kullanılmış Web Tabanlı Uzaktan Mesleki Teknik Eğitimin Geleneksel Mesleki Teknik Eğitime Göre Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Şahingöz This is me

Bülent Akbaba This is me

Publication Date May 9, 2013
Submission Date January 30, 2014
Published in Issue Year 2009 Issue: 17

Cite

APA Şahingöz, M., & Akbaba, B. (2013). ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ORTAM KULLANIMININ AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(17), 17-37.