Sanayileşmeyle birlikte tüketilen doğal kaynakların aşırı derecede kullanımı birçok
tehlikeye zemin hazırlamakta ve geri dönüşümü zor olan doğal kaynakların
tükenmesine ve sonuç olarak doğal dengenin bozulmasına neden olmaktadır.
Teknolojik gelişmelerin çevrenin ve ekosistemin doğal dengesini, işleyişini ve
yapısını değiştirdiği yadsınamaz bir gerçektir. Bu gelişmeler birçok çevresel
problemlerini de beraberinde getirmektedir. Geleceğimizi tehdit eden çevre
problemlerinin özellikle çocuklara erken yaşlarda verilmesi ve böylece çevre
duyarlılığı, çevreyi koruma, çevre dostu etkinliklerde bulunma gibi davranışlarla
donatılması gerekir ki bu da ancak çevre eğitimiyle gerçekleşir. Gelecek nesillere
uluslar arası boyutlara ulaşan küresel çevresel problemleri ile mücadele
edebilecekleri bilgi ve becerileri kazandırmak için başta öğretmenler olmak üzere,
işitsel ve görsel medya ile ebeveynlere büyük görevler düşmektedir.
Bu araştırmada, günümüzün önemli bir çevre problemi olan “Hava Kirliliği” ile ilgili
ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgi düzeylerinin tespit edilmesi ve bilgi
düzeylerinin öğrencilerin sosyo-ekonomik profillerine göre farklılık gösterip
göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Excessive usage of natural resources which are extinguished via industrialization prepares dangers and causes the extinction of these resources that are very hard to recycle. So the natural balance is damaged. It is clear that, technological developments change the balance, mechanism and structure of the nature and ecosystem. Environmental problems which are threatening our future should be taught to the children at early ages. They should be armed with behaviors like environment consciousness; environment protection and do environment-friendly
activities and these are possible only with environmental education. In order to make the future generations to gain knowledge and skills to deal with international level global environmental problems; parents; visual and audial media and especially teachers have huge responsibilities. In this study, we aimed to determine the knowledge level of 2 nd year primary school teachers about a very important environmental problem of today, ”air pollution”. We also intended to define whether the knowledge level of students varies with respect to their socio-economic profiles
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2013 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 17 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.