The aim of this study is to examine the preferences of students regarding the narrative text elements and subject for instruction stage and gender. For this aim, 5th, 8th, 12th grade student and Uşak University Education Faculty Turkish and Primary School Teacher Department 4th grade students (37, 5th, 50 8th, 50 12th and 50 student total 187 participant ) who stay in Uşak was selected and preference narrative text elements determining questionnaire was applied. In the study it was determined students’ preferences from narrative text are affected by instruction stage and gender and instruction stage is more effect than gender
Bu çalışmanın amacı öğrencilerin hikâye edici metin unsurlarına ve
konularına ilişkin beklentilerinin öğretim kademesi ve cinsiyet değişkeni açısından
incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Uşak’ta ikamet eden ilköğretim beşinci,
sekizinci, orta öğretim on ikinci sınıfa devam eden (37 beşinci, 50 sekizinci ve 50 on
ikinci sınıf olmak üzere) 137; Uşak Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ve Türkçe
Öğretmenliği bölümü dördüncü sınıfa devam eden 50 öğrenci olmak üzere toplam
187 öğrenciye ulaşılmış ve “Hikâye Edici Metin Unsurlarına İlişkin Beklentileri
Tespit Etme Anketi” uygulanmıştır. Uygulamada öğrencilerin hikâye unsurlarına ve
konularına ilişkin beklentilerinin sınıf seviyesi ve cinsiyet değişkeninden etkilendiği
ve sınıf seviyesi değişkeninin cinsiyet değişkenine göre daha etkili olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2013 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.