Nowadays the technological developments affect every area of our lives, many countries want to take advantage of these innovations in different areas. One of these areas is Education. It is tried to transfer possibilities offered by technology to the educational environment with various programs and projects. In this sense, in our country a project named Movement of Enhancing Opportunities and Improving Technology that is the short name of Fatih (Fırsatları Arttırma, Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) is put out by the Ministry of Education. This project is also supported by the Ministry of Transport is a major project that multi-dimensional. Due to the many dimensions of the Project, the assessments about the project must be made a multidimensional. In this study, Fatih project is discussed educational, physical and economic aspects.
Teknolojik gelişmelerin hayatımızın her alanını etkilediği günümüzde, birçok ülke bu yeniliklerden değişik alanlarda yararlanmak istemektedir. Bu alanların başında ise Eğitim-Öğretim alanı gelmektedir. Çeşitli program ve projelerle teknolojinin sunduğu imkânlar eğitim ortamına aktarılmaya çalışılmaktadır. Bu anlamda ülkemizde de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kısa adı FATİH olan Fırsatları Artırma Teknolojiyi İyileştirme Hareketi isminde bir proje ortaya konmuştur. Ulaştırma Bakanlığı tarafından da desteklenen bu proje çok boyutlu büyük bir projedir. Projenin birçok boyutu olmasından dolayı projeyle ilgili değerlendirmelerin farklı açılardan yapılması gerekmektedir. Bu çalışmada Fatih projesi; eğitsel, fiziksel ve ekonomik açıklardan ele
alınmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 10, 2013 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 24 Issue: 24 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.