İnternet, günümüz dünyasında kullanılan en önemli ve bilgiye en hızlı ulaşılan teknolojilerden bir tanesidir. Yapılan çalışmalarda internetin dünyada yer alan eğitim sistemlerini etkilediği ve “bilgi yoğun” toplumlarda eğitim sisteminin merkezinde yer alacağı belirtilmektedir. Eğitim fakültelerinde yer alan öğretmen adaylarının da interneti kullanmaları ve ileride görev yapacakları okullarda, eğitim-öğretim ortamlarına interneti de katrnaları kaçınılmaz bir zorunluluktur. Eğitim fakültelerinde yer alan bölümlerden birisi de Türkçe Eğitimi bölümüdür. Intemet’in Türkçe’ye ve Türkçe’nin doğru kullanılması üzerine de etkisi bulunmaktadır. Türkçe’ye uygun ve Türkçe’yi doğru kullanan web sayfaları olduğu gibi, Türkçe’nin çok yanlış kullanıldığı web sayfaları da mevcuttur. Türkçe öğretmen adaylarının bu web sitelerini bilmeleri ve dil öğretiminde bu Web sitelerini kullanmaları eğitim—öğretim ortamlarına kaliteyi getirecek ve eğitimin daha verimli hale gelmesini sağlayacaktır. Bu araştırmanın amacı Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü’nde okuyan öğretmen adaylarının interneti ne derecede kullanmayı bildiklerini ölçmektir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 4, 2014 |
Submission Date | April 4, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 13 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.