Universities where Research & Development is a major activity are viewed as not only an important source of new technology and university-industry collaborations but also entrepreneurial talent. To compete in today’s technology-intensive competitive environment, universities need to educate individuals who know their entrepreneurial potential and have a high level of awareness in entrepreneurship. This study aims to present an exemplary practice regarding teaching process of a course named Entrepreneurship, which has recently started to be given at the Faculty of Education. Participants of the study are senior students enrolled in the course that lasted for 14 weeks. In this course, various projects in technology and education fields were developed. In this study, sample practices that shape the course are presented and implications about teaching process, content, and achievements of this course are provided. Results indicate that one of the most important implications of the study is raising the students’ consciousness and awareness in entrepreneurship. The findings may pave the way for Entrepreneurship courses that will be given at educational institutions.
En önemli faaliyetlerinden biri araştırma-geliştirme olan üniversiteler sadece yeni teknolojilerin ve üniversite-sanayi işbirliklerinin değil, aynı zamanda girişimci yeteneklerinin de kaynağıdır. Günümüzün teknolojinin yoğun olduğu rekabetçi ortamında, üniversiteler girişimcilik potansiyelini bilen ve farkındalık düzeyi yüksek bireyler yetiştirmek durumundadır. Bu çalışmanın amacı, bir eğitim fakültesinde verilmeye başlanan girişimcilik dersinin işlenişine ilişkin uygulama örneği sunmak ve dersin işlenişine, içeriğine ve kazanımlarına ilişkin öğrenci görüşlerini değerlendirmektir. Çalışmanın katılımcıları, girişimcilik dersine kayıtlı öğretmen adayı son sınıf öğrencileridir. Ders kapsamında, 14 hafta boyunca teknoloji ve eğitim alanlarında çeşitli projeler geliştirilmiştir. Bu çalışmada, dersin yapılandırılmasına yönelik uygulama örneklerine ve dersin işlenişine, konularına ve kazanımlarına yönelik çıkarımlara yer verilmiştir. Ders kapsamında gerçekleştirilen uygulamalar sayesinde öğrencilerde girişimcilik bilincinin ve farkındalığının geliştiği görülmektedir. Dersin işlenişine yönelik kullanılan yöntem ve uygulamalar gelişmelere açık olmakla birlikte, araştırma bulguları gelecekte verilecek olan girişimcilik dersleri için yol gösterici olabilir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 17, 2015 |
Submission Date | June 17, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 30 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.