Suriyeli çocukların eğitim ihtiyacının karşılanması ve okullarda
karşılaştıkları dil probleminin çözülmesi adına Avrupa Birliği desteği ile
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan PICTES projesi, öğretmen istihdamı
için yeni bir alan olmuştur. Bu çalışmanın amacı, PICTES öğretmenlerinin
tükenmişlik düzeyini; branş, okul türü ve öğrenci sayısı değişkenlerini göz
önüne alarak belirlemektir. Bu bağlamda Bursa’da görev yapan 148 PICTES
öğretmenine Maslach Tükenmişlik ölçeği uygulanmış ve 17 öğretmenle
yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Çalışmada nicel ve nitel
veriler eş zamanlı toplanmıştır. Önce nicel aşama ile ilgili analizler, Kruskal-Wallis-H
testi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Ardından katılımcıların tükenmişlikle
ilgili sıraladıkları nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda PICTES öğretmenlerinin duygusal tükenme alt boyutunda orta, duyarsızlaşma
alt boyutunda yüksek, kişisel başarısızlık alt boyutunda ise yüksek düzeyde tükenmişlik yaşadığı
saptanmıştır. Bu çalışmanın henüz meslekleşme sürecinde olan yabancı uyruklu
öğrenci eğitimine ve bu yönde yapılan eğitim planlamalarına katkı sağlayacağı
düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | August 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 20 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.