Maksimus The Confessor, yedinci yüzyılın faal Ortodoks mistik ve teologlarından en önemlilerin-den biridir. Hayatının büyük bir kısmını manastırda geçirmiş olmasına rağmen bu hayat tarzı onun zamanında devam eden Kristolojik tartışmalara katılmasına engel olmadı. Bu tartışmalar-da, İsa'da iki iradenin (beşeri ve tanrısal) ve iki eylemin (beşeri ve tanrısal) bulunduğunu (dyolet kristoloji) savundu. Savunduğu bu düşünce, imparatorluğun tebaasını bir arada tutmaya yönelik siyasetine uygun dini bir düşünce değildi. Bu yüzden de önce sürgün ve daha sonra mahkum edildi; işkenceye maruz bırakıldı. Maruz kaldığı bu işkencenin sonucu olarak 662'de öldü. Ölümünden sonra, imparatorluğun savunduğu siyasi görüşe uygun olarak Kristolojik anlayışı da değişince II. İstanbul Konsili'nde (680-81) düşüncesi resmi Kristolojik görüş olarak kabul edildi.
Maksimus Diyotelit Monoenerjizm Hypostasis İrade Kristoloji Teslis
Maximus the confessor is one of the most important and active Orthodox mystic theologians of
the seventh century. He lived in a monastery as a monk for the most of his life,but this did not
prevent him fromgetting involved in the discussions of Christology which was also a topic of
discussion during his time. He defended dyothelit Christology, that there is in Christ two wills
(divine and human) and two actions (divine and human) together. Due to this belief, he was
first exiled, then imprisoned and tortured because of his thoughts and beliefs which conflicted
with the religious politics of the emperor of the time. As a result of the torture he endured, he
died in 662. After his death, his faith and belief of dyothelit Christology was accepted by Second
Council of Constantinople as the official faith of the orthodox and the empire.
Maksimus Dyothelit Monoenergy Hypostasis Will Christology Trinity
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 12 Issue: 22 |
SAUIFD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.