Several countries and international organizations in 21th century and the National Education Ministry
in Turkey in the last decade begin to study on the field of values education. Values education
in schools have important influence on the moral development of students. For this reason,
the chapter of ‘values education’ was placed to the curriculum of the course called as Religious
culture and Moral Knowledge in 2005 in addition to other courses. This study investigated the
teachers' perceptions on ideal teacher who teaches moral values. I examined teachers’ views
with regard to the problem of this study by conducting interviews with them. Participation to the
study was completely voluntary. I interviewed twenty four teachers. I observed their teaching in
the classrooms. Findings were interpreted with the help of the related literature.
21. yüzyılda çeşitli ülkeler ve uluslararası kurumlar ve son
yıllarda ise Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı değerler eğitimi alanında
çalışmaya başlamıştır. Okullardaki değerler eğitimi öğrencilerin ahlaki
gelişiminde önemli bir yere sahiptir. İşte bu ihtiyaçtan hareketle diğer
derslerle birlikte 2006 yılında hazırlanan İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak
Bilgi dersi öğretim programında da değerler eğitimi bölümüne yer verilmiştir.
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin gözüyle değer öğretimini gerçekleştiren
öğretmenlerde bulunması gereken özelliklerin neler olduğunu ortaya koymaktır.
Bu çalışmada nitel araştırma modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya katılım
gönüllülük esasına dayalıdır ve bu çerçevede 24 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi dersi öğretmeniyle görüşmeler ve söz konusu öğretmenlerin derslerinde
gözlemler yapılmıştır. Bu araştırmada mevcut problemin derinlemesine ve
ayrıntılı bir şekilde anlaşılabilmesi için sadece görüşme verilerinin yeterli
olmayacağı düşüncesiyle nitel veri toplama tekniklerinden biri olan gözlem de
kullanılmıştır. Elde edilen veriler “betimsel analiz” tekniği ile analiz
edilmiştir. Son olarak betimlenen veriler, literatür ışığında
değerlendirilmiştir.
Din eğitimi değerler eğitimi karakter eğitimi ahlak eğitimi din kültürü ve ahlak bilgisi dersi
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 34 |
SAUIFD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.