Kur’an araştırmalarında Amerika Birleşik Devletleri’nde son yıllarda büyük bir sıçrayış gerçekleşmiştir. Farklı kimliklere sahip olan insanların yapmış olduğu bu çalışmalar zengin bir literatürün ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu literatürün içerisinde oryantalistlerin yapmış olduğu incelemeler büyük bir hacme sahiptir. Kur'an'ı Geç Antikçağ'ın epistemik dokusu içerisinde ele alan araştırmalar, erken dönem oryantalist çalışmalardan bazı yönlerden ayrılmıştır. Amerikalı bir oryantalist olan Stephen Shoemaker 2024 yılında yazmış olduğu "The Quest of the Historical Muhammad and Other Studies on Formative Islam" adlı eseriyle Kur'an'ı Geç Antikçağ'a konumlandırmıştır. Yazar elimizde olan Kur’an’ın hem biçim hem de içerik olarak sekizinci yüzyılın başlarında ortaya çıktığını söylemiştir. Ona göre Emevi halifesi Abdülmelik tarafından dolaşıma sokulan bu Kur’an’ın Hicâz’da ortaya çıkması mümkün değildir. Kur’an’ın ortaya çıktığı dönemde Hicâz’ın dış dünya ile herhangi bir bağlantısı yoktur. Shoemaker Kur’an’ın anlaşılması için Geç Antik dönemde Roma İmparatorluğu’nun kontrol ettiği Suriye ve Filistin gibi bölgelere dikkatleri çekmeye çalışmıştır. Wansbrough’un öncülük ettiği revizyonist ekolün Kur’an metnini Hicâz’ın kuzeyine yerleştirme girişimleri yazarda da kendini göstermiştir. İslami rivayetlere karşı aşırı septik bir tavır geliştiren Shoemaker bu kaynakları oldukça minimalist bir şekilde kullanmıştır. Batı’da 19. Yüzyılda ortaya çıkan “tarihsel İsa” araştırmalarından istifade edilmesi gerektiğini bildiren yazar, “tarihsel Muhammed” çalışmaları yapılması gerektiğini savunmuştur. Bu çalışma ile eserin tanıtımı ve zayıf yönleri ortaya konacaktır.
Recently, Qur’anic studies has been an upsurge in the United States. These researchers have different identities which led to the emergence of a rich literature. Studies conducted by orientalists constitute a large volume within this literature. Studies that examine the Qur’an within the epistemic texture of Late Antiquity differ relatively from early orientalist studies. Stephen Shoemaker, an American orientalist, located the Qur’an in Late Antiquity in his work "The Quest of the Historical Muhammad and Other Studies on Formative Islam", written in 2024. Shoemaker stated that the Qur’an, as it is today, emerged in the early eighth century, both in form and content. According to him, it is impossible for this Qur’an, which was propagated by the Umayyah Caliph Abd al- Malik, to have emerged in the Hijaz. The Hijaz had no connection with the outside world at the time the Qur’an emerged. Shoemaker tried to draw attention to regions such as Syria and Palestine, which were controlled by the Roman Empire in the Late Antique Period, in order to understand the Qur’an. The attempts of the revisionist school led by John Wansbrough to place the Qur’anic text north of the Hijaz, manifested themselves in the author. Shoemaker, who developed an extremely skeptical attitude towards Islamic narratives, used these sources in a very minimalist way. Stating that the “historical Jesus” studies emerged in the West in the 19th century should be utilized, the author argued that “historical Muhammad” studies should be conducted. This study will introduce the work and reveal its weaknesses.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tafsir |
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Early Pub Date | June 14, 2025 |
Publication Date | June 15, 2025 |
Submission Date | February 1, 2025 |
Acceptance Date | May 18, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 27 Issue: 1 |
SAUIFD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.