In nowadays woven fabric design it is aimed to design unusual, new and remarkable fabrics
in view of fashion. Fabric fashion is shaped by fashion trends changing 2 times a year which is
affected by changes in social, cultural and economic situations. In recent years surface effects are
more prominent than the patterns on fabrics and designers tend to use experimental materials
and methods. The innovative and research based fabric design was introduced to the fashion world
early in the 1980s by the Japan designers who worked on traditional textile techniques with techno-
logy specialists who updated synthetic materials. Experimental materials and methods bring piled,
hairy, metallic, transparent and voluminous views onto the woven fabric surfaces. In this research
surface effects in woven fabric design are studied to create metallic-reflective, transparent-voluminous, formable views and experimental textures.
Colchester, C. (1991). Trends+ Traditions, Thames and Hudson, London.
Sproles G.B. ve Burns L.B. (1994). Changing Appearences, Fairchild Publications, New York.
Keiser, S. J. ve M. B. Garner (2003). Beyond Design, New York:, Fairchild Publications, Inc., New York.
Schoeser M. (1995). International Textile Design, Laurence King Publishing, London.
McCarty, C. ve Mcquaid, M. (2002) Structure And Surface: Contemporary Japanese Textiles, The Museum of Modern Art, New York.
Kim, E., Fiore, Ann Marie., Kim, H. (2011). Fashion Trends Analysis and Forecasting, Berg , New York.
Halaçeli, H. (2005). 1970 Sonrası Teknoloji Kavramının Tekstil Malzemelerine ve Giysilik Kumaşlara Getirdiği Yenilikler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstütüsü, İzmir.
Handley, S. (1999). Nylon The Story of a Fashion Revolution, The John Hopkins University Press, USA.
Mura G., (2005) “Hüseyin Çağlayan’ın Yolculuğunda Bir Durak”, Arradamento Mimarlık, Haziran-Temmuz,Boyut Yayın- cılık, İstanbul, Sayfa:100-107
Ertürk, Nilay (2011) “Moda Kavramı, Moda Kuramları ve Güncel Moda Eğilimleri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, Art-E Sayı: Mayıs 2011-07, Sayfa:1-32
Önlü, N.(2004) “ Günümüz Giysilik Kumaşlarının Tasarım ve Teknik Açıdan İncelenmesi”, Tekstil Maraton, Mart Ni- san2004, Sayfa: 12-23
Günümüz dokuma kumaş tasarımında, moda olgusu kapsamında farklı, yeni ve ayırt edici ürünler tasarlanması amaçlanmaktadır. Kumaş modası, sosyal, kültürel ve ekonomik değişimlerden etkilenen ve yılda iki kez belirlenen moda eğilimleri doğrultusunda değişmektedir. Son yıllarda kumaş modasında yüzey etkilerinin dokumayı oluşturan ipliği boyalı ipliklerin örgüye bağlı olarak oluşturduğu desenden daha fazla ön planda olduğu ve dokuma tasarımında deneysel malzeme ve yöntemlere de yer verildiği görülmektedir. Bu durum, 1980’li yıllarda Japon tasarımcıların yenilikçi ve araştırmacı çalışmalarında geleneksel tekstil yöntemlerini, teknik uzmanlarla beraber çalışmalar yaparak ve sentetik liflere yenilikler getirerek moda dünyasına taşımaları ile gerçek- leşmiştir. Dokumada kullanılan farklı malzeme ve yöntemler kumaşların yüzeylerine havlı, tüylü, akışkan metalik, transparan ve hacimli görünümleri taşımaktadır. Bu araştırma kapsamında ise günümüz moda eğilimleri ışığında dokuma kumaşlarda başlıca metalik-yansıtıcı, transparan hacimli, şekillendirilebilir ve deneysel malzemelerle dokusal etkiler başlıkları altında yüzey araştır- maları ele alınmaktadır.
Colchester, C. (1991). Trends+ Traditions, Thames and Hudson, London.
Sproles G.B. ve Burns L.B. (1994). Changing Appearences, Fairchild Publications, New York.
Keiser, S. J. ve M. B. Garner (2003). Beyond Design, New York:, Fairchild Publications, Inc., New York.
Schoeser M. (1995). International Textile Design, Laurence King Publishing, London.
McCarty, C. ve Mcquaid, M. (2002) Structure And Surface: Contemporary Japanese Textiles, The Museum of Modern Art, New York.
Kim, E., Fiore, Ann Marie., Kim, H. (2011). Fashion Trends Analysis and Forecasting, Berg , New York.
Halaçeli, H. (2005). 1970 Sonrası Teknoloji Kavramının Tekstil Malzemelerine ve Giysilik Kumaşlara Getirdiği Yenilikler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstütüsü, İzmir.
Handley, S. (1999). Nylon The Story of a Fashion Revolution, The John Hopkins University Press, USA.
Mura G., (2005) “Hüseyin Çağlayan’ın Yolculuğunda Bir Durak”, Arradamento Mimarlık, Haziran-Temmuz,Boyut Yayın- cılık, İstanbul, Sayfa:100-107
Ertürk, Nilay (2011) “Moda Kavramı, Moda Kuramları ve Güncel Moda Eğilimleri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, Art-E Sayı: Mayıs 2011-07, Sayfa:1-32
Önlü, N.(2004) “ Günümüz Giysilik Kumaşlarının Tasarım ve Teknik Açıdan İncelenmesi”, Tekstil Maraton, Mart Ni- san2004, Sayfa: 12-23
Hallaçeli Metlioğlu, H. (2015). Günümüz Dokuma Kumaş Tasarımında Deneysel Yüzey Araştırmaları. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 5(2), 88-112. https://doi.org/10.20488/austd.48657