Year 2016, Volume 6 , Issue 1, Pages 79 - 88 2016-06-01

A Brief Introduction to "Suzuki Talent Education"
"Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış

Zehra SAK BRODY [1]


The Suzuki teaching method was created by Japanese violinist and pedagogue Shinichi Suzuki. The central tenet of his philosophy was that talent is not inborn; it can be gained through proper education. Therefore, assuming that a child does not have some physical handicap, ‘every child can play’. Eventually, it became one of the most popular teaching methods in the world.

Suzuki started with the insight that if all children learn to speak their native tongues with the utmost fluency, they must have the ability to learn to play an instrument fluently. Te method is thus referred to as the ‘Mother Tongue Method’. He believed that if a child starts at an early age, learns with small steps, and uses a violin of an appropriate size, he or she could play the violin.

The difference between the Mother Tongue Method and other traditional methods is that it starts at a very early age and includes the family – especially the mother – in the learning process. The formation of a cooperative triangle of teacher-parent-student is very important. Perhaps the most important factor in the success of this method is that Suzuki believed that children need to be taken seriously, and that if they are they have the ability to learn and achieve anything.

Japon kemancı ve pedagog Shinichi Suzuki’nin yarattığı ve kendi adıyla anılan bu öğretim metodu; “Yetenek doğuştan değildir. Fiziksel bir problemi olmadığı sürece her çocuk bir enstrüman çalabilir yeter ki doğru şekilde ve sevgiyle öğretmeyi bilin.” felsefesi ile gelişmiş ve dünyada en çok kullanılan müzik eğitimi metotlarından biri haline gelmiştir.

Suzuki, küçük çocukların kendi dillerini kolay ve çok iyi bir şekilde nasıl öğrendiklerini gözlemlemiş ve bu öğrenim sürecinin müzik eğitiminde kullanılması üzerinde uzun yıllar çalışmıştır. Suzuki “Çocukların kendi ana dillerini öğrenebilecek kadar becerileri varsa, bir enstrüman çalabilecek kadar da beceriye sahiptirler.” fikri ile filizlenen bu metoda “Ana Dil Metodu” ismini koymuş; küçük yaşta başlanır, küçük adımlarla öğrenilir ve enstrümanlar çocukların boyutuna göre ayarlanırsa, okul öncesi çocukların keman çalabilecekleri düşüncesine inanmıştır.

Suzuki’nin Ana Dil yaklaşımının geleneksel müzik eğitiminden farkı, çocukları eğitime çok erken yaşta başlatması ve aileyi, özellikle anneyi eğitime bire bir dâhil etmesidir. Oluşturulan öğrenci, aile ve öğretmen üçgeninde büyük bir özveri ve dayanışma vardır. Metodun başarısındaki en önemli yapı taşı ise Suzuki’nin çocuklara birer birey olarak yaklaşması, onların her şeyi anlayıp, her şeyi yapabilecek kapasitede olduklarına inanmasıdır.

  • Starr William.(1976). The Suzuki Violinist
  • Dixon Libby & Johnson Molly. The Suzuki Approach. http://giocosostrings.com/giocoso/fyi/
  • Garson Alfred.(1970). Learning with Suzuki,' Music Educators' J, Feb 1970
  • Garson Alfred.(1973). Suzuki and physical movement ' Music Educators' J, Dec 1973
  • O’Boyle Marilyn. What is The Suzuki Method. http://trioschool.com/philosophy/suzuki/
  • 'Learning with Suzuki,' Music Educators' J, Feb 1970
  • S. Suzuki. Nurtured by Love: A New Approach to Education (New York 1973)
  • Resim 1: Suzuki öğrencileri ile grup dersi yaparken.
  • https://suzukiassociation.org/news/international-suzuki-association-responds/
  • Resim 2: Suzuki 1980’de İngiltere ziyaretinde keman için geliştirdiği metodunu tanıtırken.
  • http://www.northcountrypublicradio.org/news/npr/364140413/twinkle-sparks-fireworks-as-fiddler-guts-violin-method
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Author: Zehra SAK BRODY

Dates

Publication Date : June 1, 2016

Bibtex @review { sanattasarim291235, journal = {Sanat ve Tasarım Dergisi}, issn = {2146-9059}, address = {}, publisher = {Anadolu University}, year = {2016}, volume = {6}, pages = {79 - 88}, doi = {10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291235}, title = {"Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış}, key = {cite}, author = {Sak Brody, Zehra} }
APA Sak Brody, Z . (2016). "Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış . Sanat ve Tasarım Dergisi , 6 (1) , 79-88 . DOI: 10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291235
MLA Sak Brody, Z . ""Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış" . Sanat ve Tasarım Dergisi 6 (2016 ): 79-88 <https://dergipark.org.tr/en/pub/sanattasarim/issue/27583/291235>
Chicago Sak Brody, Z . ""Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış". Sanat ve Tasarım Dergisi 6 (2016 ): 79-88
RIS TY - JOUR T1 - "Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış AU - Zehra Sak Brody Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291235 DO - 10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291235 T2 - Sanat ve Tasarım Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 79 EP - 88 VL - 6 IS - 1 SN - 2146-9059- M3 - doi: 10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291235 UR - https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291235 Y2 - 2016 ER -
EndNote %0 Sanat ve Tasarım Dergisi "Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış %A Zehra Sak Brody %T "Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış %D 2016 %J Sanat ve Tasarım Dergisi %P 2146-9059- %V 6 %N 1 %R doi: 10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291235 %U 10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291235
ISNAD Sak Brody, Zehra . ""Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış". Sanat ve Tasarım Dergisi 6 / 1 (June 2016): 79-88 . https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291235
AMA Sak Brody Z . "Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016; 6(1): 79-88.
Vancouver Sak Brody Z . "Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016; 6(1): 79-88.
IEEE Z. Sak Brody , ""Suzuki Yetenek Eğitimi" Felsefesine Kısa Bir Bakış", Sanat ve Tasarım Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 79-88, Jun. 2016, doi:10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.291235