Review
BibTex RIS Cite

1920 ve 1950 Yılları Arasında Modern Gitar Müziğine Yön Veren Besteciler

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 110 - 126, 27.12.2016
https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.292709

Abstract









Andres Segovia’nın etkisiyle büyük bir sıçrama yaayan gitar repertuvarı, 20. yüzyılın ilk yarısında, daha önce sahip olduu repertuvardan oldukça farklı bir üsluba sahip
olan g
itarist olmayan bestecilerin eserleriyle ekillenmiştir. Bu çalımada, gitar müziğinde
yen
i-romantik üslubun temsilcileri olarak görülebilecek Manuel Ponce, Joaquin Turina,
Feder
ico Moreno Torroba, Manuel de Falla, Heitor Villa Lobos, Mario Castelnuovo-Tedesco, Joaquin Rodrigo ve Alexandre Tansman gibi bestecilerin seçilmiş olanlarının genel bestecilik özelliklerine ve önemli eserlerine değinilecek, yapılan betimsel analizlerle
örnekler ver
ilecektir. Özellikle 1950 yılı sonrasında ortaya çıkan gitarist - modern gitar
müz
iği bestecileri öncesinde gitar müziğinin yaandıı atmosfer hakkında bilgi verilmeye
çalı
ılacaktır. 





References

  • Andreson, K. (2013). Heitor Villa-Lobos (1887-1959). www.naxos.com, http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_reviews. asp?item_code=8.573115&catNum=573115&filetype=About%20this%20Recording&language=English# (Erişim tarihi: 17.11.2015)
  • Avraam, V. (1999). The Starting of Andres Segovia’s Career. Guiitarra Magazin,: http://www.guitarramagazine.com/and- res_segovia_memory 558 (Erişim tarihi: 21.10.2015)
  • Long, R. (1999). Manuel Maria Ponce (1882-1948). www.naxos.com, http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_reviews. asp?item_code=8.554199&catNum=554199&filetype=About%20this%20Recording&language=English# (Erişim tarihi: 16.11.2015)
  • Purcell, R. (2004). Miguel Llobet. www.naxos.com, http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_reviews.asp?item_code=8.557 351&catNum=557351&filetype=About%20this%20Recording&language=English# (Erişim tarihi: 16.11.2015)
  • Wade, G. (2012). Johann Sebastian Bach (1685–1750) Guitar Transcriptions. www.naxos.com www.naxos.com/mainsite/ blurbs_reviews.asp?item_code=8.572740&catNum=572740&filetype=About%20this%20Recording&language=English (Erişim tarihi: 16.11.2015)
  • Wade, G. (2008). Joaquin Rodrigo (1901-1999). www.naxos.com http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_reviews. asp?item_code=8.570286&catNum=570286&filetype=About%20this%20Recording&language=English# (Erişim tarihi: 18.11.2015)
  • Wade, G. (2007). Federico Moreno Torroba (1891–1982). www.naxos.com, http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_re-
  • views.asp?item_code=8.557902&catNum=557902&filetype=About%20this%20Recording&language=English# (Erişim tarihi: 16.11.2015)
  • Tablo 1. Klasik müziğin ve gitar müziğinin tarihsel süreçteki etkileşimleri Görsel 1. 1950 öncesi eser veren besteciler
  • Görsel 2. 1950 sonrası eser veren besteciler
  • Görsel 3. Latin Gitar müziği bestecileri
  • Görsel 4. Francisco Tarrega’nın Marieta - Mazurka isimli eseri
  • Görsel 5. Miguel Llobet’in Fernando Sor’un Teması Üzerine Varyasyonlar adlı eserinin teması
  • Görsel 6. Miguel Llobet’in Fernando Sor’un Teması Üzerine Varyasyonlar adlı eserinin 8. Varyasyonu
  • Görsel 7. Miguel Llobet’in Fernando Sor’un Teması Üzerine Varyasyonlar adlı eserinin 9. Varyasyonu
  • Görsel 8. Federico Moreno Torroba’nın Sonatina isimli eserinin ilk bölümü - ana tema
  • Görsel 9. Federico Moreno Torroba’nın Sonatina isimli eserinin ilk bölümü - yardımcı tema
  • Görsel 10. Frederico Moreno Torroba’nın Sonatina İsimli Eserinin İlk Bölümü - Gelişme Bölümü
  • Görsel 11. Manuel Ponce’un Romantic Sonata isimli eserinin ilk bölümü, sayfa 1
  • Görsel 12. Heitor Villa-Lobos’un Douze Etudes Çalışması’ndan Etüt no.1
  • Görsel 13. Joaquin Rodrigo’nun Concierto de Aranjuez isimli konçertosunun birinci bölümü - ana tema
  • Görsel 14. Joaquin Rodrigo’nun Concierto de Aranjuez isimli konçertosunun birinci bölümü – gelişme bölmesi – modal pasaj yapıları

The Composers Who Gave a Direction to the Modern Guitar Music Between 1920 and 1950

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 110 - 126, 27.12.2016
https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.292709

Abstract

The guitar repertory which had a substantial spring through the impact of Andres Segovia
was shaped with the works by non-guitarist composers in the first half of 20th century,
which is not usual fashion as beforehand. In this study, there will be some descriptive
analysis of the general features and the works of some selected composers who are considered
to be the respresentatives of neo-romantic guitar music, namely Manuel Ponce,
Joaquin Turina, Federico Moreno Torroba, Manuel de Falla, Heitor Villa Lobos, Mario
Castelnuovo-Tedesco, Joaquin Rodrigo and Alexandre Tansman. It also aims at giving
information about the atmosphere seen especially after 1950 when the guitar music is
subsisted before the guitarist – modern guitar music composers

References

  • Andreson, K. (2013). Heitor Villa-Lobos (1887-1959). www.naxos.com, http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_reviews. asp?item_code=8.573115&catNum=573115&filetype=About%20this%20Recording&language=English# (Erişim tarihi: 17.11.2015)
  • Avraam, V. (1999). The Starting of Andres Segovia’s Career. Guiitarra Magazin,: http://www.guitarramagazine.com/and- res_segovia_memory 558 (Erişim tarihi: 21.10.2015)
  • Long, R. (1999). Manuel Maria Ponce (1882-1948). www.naxos.com, http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_reviews. asp?item_code=8.554199&catNum=554199&filetype=About%20this%20Recording&language=English# (Erişim tarihi: 16.11.2015)
  • Purcell, R. (2004). Miguel Llobet. www.naxos.com, http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_reviews.asp?item_code=8.557 351&catNum=557351&filetype=About%20this%20Recording&language=English# (Erişim tarihi: 16.11.2015)
  • Wade, G. (2012). Johann Sebastian Bach (1685–1750) Guitar Transcriptions. www.naxos.com www.naxos.com/mainsite/ blurbs_reviews.asp?item_code=8.572740&catNum=572740&filetype=About%20this%20Recording&language=English (Erişim tarihi: 16.11.2015)
  • Wade, G. (2008). Joaquin Rodrigo (1901-1999). www.naxos.com http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_reviews. asp?item_code=8.570286&catNum=570286&filetype=About%20this%20Recording&language=English# (Erişim tarihi: 18.11.2015)
  • Wade, G. (2007). Federico Moreno Torroba (1891–1982). www.naxos.com, http://www.naxos.com/mainsite/blurbs_re-
  • views.asp?item_code=8.557902&catNum=557902&filetype=About%20this%20Recording&language=English# (Erişim tarihi: 16.11.2015)
  • Tablo 1. Klasik müziğin ve gitar müziğinin tarihsel süreçteki etkileşimleri Görsel 1. 1950 öncesi eser veren besteciler
  • Görsel 2. 1950 sonrası eser veren besteciler
  • Görsel 3. Latin Gitar müziği bestecileri
  • Görsel 4. Francisco Tarrega’nın Marieta - Mazurka isimli eseri
  • Görsel 5. Miguel Llobet’in Fernando Sor’un Teması Üzerine Varyasyonlar adlı eserinin teması
  • Görsel 6. Miguel Llobet’in Fernando Sor’un Teması Üzerine Varyasyonlar adlı eserinin 8. Varyasyonu
  • Görsel 7. Miguel Llobet’in Fernando Sor’un Teması Üzerine Varyasyonlar adlı eserinin 9. Varyasyonu
  • Görsel 8. Federico Moreno Torroba’nın Sonatina isimli eserinin ilk bölümü - ana tema
  • Görsel 9. Federico Moreno Torroba’nın Sonatina isimli eserinin ilk bölümü - yardımcı tema
  • Görsel 10. Frederico Moreno Torroba’nın Sonatina İsimli Eserinin İlk Bölümü - Gelişme Bölümü
  • Görsel 11. Manuel Ponce’un Romantic Sonata isimli eserinin ilk bölümü, sayfa 1
  • Görsel 12. Heitor Villa-Lobos’un Douze Etudes Çalışması’ndan Etüt no.1
  • Görsel 13. Joaquin Rodrigo’nun Concierto de Aranjuez isimli konçertosunun birinci bölümü - ana tema
  • Görsel 14. Joaquin Rodrigo’nun Concierto de Aranjuez isimli konçertosunun birinci bölümü – gelişme bölmesi – modal pasaj yapıları
There are 22 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Emre Ünlenen This is me

Publication Date December 27, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Ünlenen, E. (2016). 1920 ve 1950 Yılları Arasında Modern Gitar Müziğine Yön Veren Besteciler. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(2), 110-126. https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.292709