Andres Segovia’nın etkisiyle büyük bir sıçrama yaşayan gitar repertuvarı, 20. yüzyılın ilk yarısında, daha önce sahip olduğu repertuvardan oldukça farklı bir üsluba sahip
olan gitarist olmayan bestecilerin eserleriyle şekillenmiştir. Bu çalışmada, gitar müziğinde
yeni-romantik üslubun temsilcileri olarak görülebilecek Manuel Ponce, Joaquin Turina,
Federico Moreno Torroba, Manuel de Falla, Heitor Villa Lobos, Mario Castelnuovo-Tedesco, Joaquin Rodrigo ve Alexandre Tansman gibi bestecilerin seçilmiş olanlarının genel bestecilik özelliklerine ve önemli eserlerine değinilecek, yapılan betimsel analizlerle
örnekler verilecektir. Özellikle 1950 yılı sonrasında ortaya çıkan gitarist - modern gitar
müziği bestecileri öncesinde gitar müziğinin yaşandığı atmosfer hakkında bilgi verilmeye
çalışılacaktır.
Segovia Etkisi Yeni Romantik Besteciler 1920 – 1950 yılları arası Gitar Müziği Gitar Repertuvarı
The guitar repertory which had a substantial spring through the impact of Andres Segovia
was shaped with the works by non-guitarist composers in the first half of 20th century,
which is not usual fashion as beforehand. In this study, there will be some descriptive
analysis of the general features and the works of some selected composers who are considered
to be the respresentatives of neo-romantic guitar music, namely Manuel Ponce,
Joaquin Turina, Federico Moreno Torroba, Manuel de Falla, Heitor Villa Lobos, Mario
Castelnuovo-Tedesco, Joaquin Rodrigo and Alexandre Tansman. It also aims at giving
information about the atmosphere seen especially after 1950 when the guitar music is
subsisted before the guitarist – modern guitar music composers
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 2 |