Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sanat Yoluyla Düşünme: Su Örneği

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 116 - 127, 01.06.2019
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.600433

Öz





Su, tüm canlılar iin yaamsal öneme sahiptir. Aynı zamanda sanat iin de vazgeçilmez bir
ilham kaynaıdır. Yalnızca güzelliği ile değil, doaya daha derin bir bakıı yansıtan mesajlar da
iletmektedir.


Sanatın yaadıımız çevreyi güzelletirme, değiştirme ve daha yaanabilir kılma umuduna
sarılmayı temel alan bu ara
tırma, yaamsal öneme sahip olan ‘Su’ konusunu sanat yoluyla
sorgulamayı hede
flemektedir. Sanat, akıl yürütme ve hayal gücünün gelişimine katkı saladıı
g
ibi, ‘yaparken düünmeyi’, bilgi edinmeyi, kefetmeyi ve soru sormayı da içerir. Bir soruna çözüm
get
irmek yerine bazen sorunu görünür kılmak da önemlidir. Bu çalımanın amacı da teknolojik
gel
işmelerin endişe verici sonuçlarından biri olan ve canlı yaamının geleceğini tehdit eden ‘su’
sorunu üzer
ine yine suyu sanat nesnesine dönütürerek, sanat yoluyla düünmek, düündürmektir.
Ps
ikoloji, Matematik, Dil ve Öretmenlik gibi farklı disiplinlerde örenim görmekte olan gençlerin
gönüllü katılımcı oldu
u aratırmada sanatın diliyle, sanatın elemanları kullanılarak uygulamalar
yapılmı
tır. Uygulamaların ana teması ve ana malzemesi sudur. Suyu gündelik yaantımızdaki
iş
levsel kullanımının ötesine taımak, sanatsal bir ifade aracı olarak ele almak ve bu yolla sorunlara
ilişkin farkındalık geliştirmek aratırmanın temel amaçları arasındadır. 





Kaynakça

  • Antmen, A. (2009). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Arnheim, R. (2007). Görsel Düşünme, (Çev: R. Öğdül). İstanbul: Metis Yayınları
  • Brown, A. (2014). Güncel Sanat ve Ekoloji, İstanbul: Lal Yayınları.
  • Çabuk, B. ve Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi, Anakara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt, 36, sayı 1-2
  • Erten, S. (2004). Çevre Eğitimi Ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl Olmalıdır? Çevre ve İnsan Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, Sayı 65/66.
  • Erten, S. (2005). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 28, 91-100
  • Güler, T. (2009). Ekoloji Temelli Bir Çevre Eğitiminin Öğretmenlerin Çevre Eğitimine Karşı Görüşlerine Etkileri, Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt, 34, Sayı 151
  • Ivan, I. (2015). Şenlikli Toplum, (Çev: A. Kot). İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • John, B. (2014). Görme Duyusu, (Çev: O. Akınhay). İstanbul: Agora Kitaplığı
  • Louv, R. (2010). Doğadaki Son Çocuk, (Çev: C. Temürcü). Ankara: TÜBİTAK Yayınları
  • Özdemir, O. (2010), “Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı Ve Davranışlarına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 27, 125-138
  • Song, Y. I. K. (2012). Crossroads of public art, nature and environmental education, Environmental Education Research, https://doi.org/10.1080/13504622.2012.670208 (Erişim tarihi: 16.07.2018)
  • Yücel, A. S. ve Morgil, F. İ. (1998). Yüksek Öğretimde Çevre Olgusunun Araştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 14, 84-91
  • Zerzan, J. (2004). Gelecekteki İlkel, (Çev: C. Atila). İstanbul: Kaos Yayınları
  • GÖRSELLER
  • Bu makalede kullanılan görsellerdeki tüm fotoğraflar tarafımdan çekilmiş olup kişisel arşivimdendir.

Thinking Through Art: Water as an Example

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 116 - 127, 01.06.2019
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.600433

Öz









Water has a vital importance for all beings. It is also an essential source of inspiration in art.
Not only does water catch attent
ion due to its beauty, but it also transmits messages that reflect a
deeper look
into nature.


This study, which is based on the premise that art makes our environment better by changing it
and mak
ing it more livable, intends to question the theme of water through art. Besides contributing
to the development of reason
ing and imagination, art also constitutes of “thinking while doing,”
ga
ining knowledge, discovering and asking questions. Sometimes it is important to make the
problem v
isible instead of offering a solution to it. That’s why the aim of this study is to use water
as an object
in art and to think about water, and to make others think about it, in relation to the
“water” problem wh
ich is one of the disquieting results of technological advancements threatening
all l
iving beings. In this study, for which students from different disciplines such as psychology,
mathemat
ics, linguistics and education have volunteered, art’s language and elements are used in
appl
ication. The main theme and material of these applications are water. Therefore, this study
pr
incipally aims to take water beyond its pragmatic use in our lives as an element of artistic
express
ion and to raise awareness towards the water problem through this. 





Kaynakça

  • Antmen, A. (2009). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Arnheim, R. (2007). Görsel Düşünme, (Çev: R. Öğdül). İstanbul: Metis Yayınları
  • Brown, A. (2014). Güncel Sanat ve Ekoloji, İstanbul: Lal Yayınları.
  • Çabuk, B. ve Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi, Anakara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt, 36, sayı 1-2
  • Erten, S. (2004). Çevre Eğitimi Ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl Olmalıdır? Çevre ve İnsan Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, Sayı 65/66.
  • Erten, S. (2005). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 28, 91-100
  • Güler, T. (2009). Ekoloji Temelli Bir Çevre Eğitiminin Öğretmenlerin Çevre Eğitimine Karşı Görüşlerine Etkileri, Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt, 34, Sayı 151
  • Ivan, I. (2015). Şenlikli Toplum, (Çev: A. Kot). İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • John, B. (2014). Görme Duyusu, (Çev: O. Akınhay). İstanbul: Agora Kitaplığı
  • Louv, R. (2010). Doğadaki Son Çocuk, (Çev: C. Temürcü). Ankara: TÜBİTAK Yayınları
  • Özdemir, O. (2010), “Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı Ve Davranışlarına Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 27, 125-138
  • Song, Y. I. K. (2012). Crossroads of public art, nature and environmental education, Environmental Education Research, https://doi.org/10.1080/13504622.2012.670208 (Erişim tarihi: 16.07.2018)
  • Yücel, A. S. ve Morgil, F. İ. (1998). Yüksek Öğretimde Çevre Olgusunun Araştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 14, 84-91
  • Zerzan, J. (2004). Gelecekteki İlkel, (Çev: C. Atila). İstanbul: Kaos Yayınları
  • GÖRSELLER
  • Bu makalede kullanılan görsellerdeki tüm fotoğraflar tarafımdan çekilmiş olup kişisel arşivimdendir.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Bı̇lı̇r Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bı̇lı̇r A. (2019). Sanat Yoluyla Düşünme: Su Örneği. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 9(1), 116-127. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.600433