Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REFLECTIONS OF POPULAR CULTURE ON ART: RECONSTRUCTION OF CLASSICAL WORKS

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 1, 215 - 239, 20.06.2025
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1717302

Öz

This article examines the influence of popular culture and consumer culture on works of art
through the analysis of three selected pieces, chosen using a purposeful sampling method.
The research aims to deeply analyze the formal characteristics and layers of meaning of
these selected works within the context of art criticism. To understand the intersection of
popular culture and art, three works by Dave Pollot, humorously and critically reinterpreted,
were selected as examples: The First Anatomy Lesson, The Commission, and Wonderlust.
During the analysis process, Terry Barrett's approaches to art criticism, particularly
description and interpretation, were chosen as they align with the study's purpose and
scope. The concepts of appropriation and anachronism are also addressed in the analyzed
works, as these pieces are involved in the process of reproduction. The findings of the study
indicate that while elements of popular culture tend to trivialize art by rendering it more
superficial, they also enhance its accessibility and potential to connect with wider audiences.
The impact of popular culture on works of art is interpreted not only as a commercial
transformation process but also as one that reshapes the social meaning of art. However, it
is argued that this transformation should be guided in a manner that preserves the critical
power and depth of art.

Kaynakça

  • Adorno, T. W. ve Horkheimer M. (2014). Aydınlanmanın diyalektiği. N. Ülner ve E. Öztarhan Karadoğan (Çev.). Kabalcı Yayıncılık.
  • Akkuş Gündüz, Y. (2021). Postmodern sanatta bir üretim biçimi olarak “kendine mal etme”: Yasumasa Morimura örneği. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(86), 1435-1445. doi: 10.7816/idil-10-86-02
  • Andrews, J. (2017). İşte Rembrandt. C. Ömürsuyu Seyis (Çev.), Hep Kitap Yayınevi.
  • Artitled Contemporary (2018). Robert Silvers, Biography. 03 Ocak 2025 tarihinde https://www.artitledcontemporary.com/artists/robert-silvers/ adresinden erişilmiştir.
  • Banks, B. (2024, 4 Ocak). Blending past and present Dave Pollot’s artistic alchemy.
  • https://tr.sprayedpaint.com/blogs/articles/blending-past-and-present-dave-pollots-artistic-alchemy Barrett, T. (2014). Sanatı eleştirmek günceli anlamak. G. Metin (Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Batı, U. (2010). Reklamcılıkta retorik bir unsur olarak kadın bedeni temsilleri, Kültür ve İletişim Dergisi, 13(1), 103-133.
  • Baudrillard, J. (2017). Simülakrlar ve simülasyon. O. Adanır (Çev.). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Bayrak, B. (2013). Çağdaş sanatın ticarileşmesine küreselleşmenin etkileri, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 123-137.
  • Benjamin, W. (2001). Pasajlar. A. Cemal (Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
  • Berger, J. (2017). Görme biçimleri., Y. Salman (Çev.). Metis Yayınları.
  • Bourdieu, P. (2018). Sanatın kuralları: edebi alanın oluşumu ve yapısı. Alfa Yayınları.
  • Brassett, J. (2009). British irony, global justice: a pragmatic reading of Chris Brown, Banksy and Ricky Gervais. Review of International Studies. 35(1), 219-245. doi:10.1017/S0260210509008390
  • Can, G. (2017). Görsel sanatlarda avangard ve kiç olgusu, The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, 63, 243-254.
  • Cengiz, E. (2010). Popüler kültür ve sanat. folklor/edebiyat, 16(64), 7-14.
  • ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SANAT & TASARIM DERGİSİ 236
  • Sanat&Tasarım Dergisi,15 (1), 2025: 215-239
  • Çakır, E. M. (2018). Dünden bugüne sanatın, metanın estetikleşmesindeki rolü. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 3(2), 89-106.
  • Çakıroğlu, E. (2021). Postmodernizm sürecinde kendine mal etme: Lluıs barba’nın yapıtlarının göstergelerarasılık bağlamında incelenmesi. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11(2), 490-504.
  • Çalışkan, S. (2019). Jake ve Dinos Chapman’ın eserlerinde yeniden üretim ve Francisco Goya ilişkisi. Art-e Sanat Dergisi, 12(23), 142-156.
  • Dave Pollot (t.y.). thegallerist.art. 12 Mart 2023 tarihinde https://thegallerist.art/dave-pollot/ adresinden erişilmiştir.
  • Dede, E. (2015). 1960 Sonrası tüketim kültürünün sanata yansımaları, Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 3(4), 17-45.
  • Demir, R. ve Koç, A. (2024). Teknik ve tema olarak yeniden üretilebilir; video artta temellük. İnsanat Sanat Tasarım ve Mimarlık Araştırmaları Dergisi, 4(1), 345-369. Featherstone, M. (2007). Consumer culture and postmodernism. Sage.
  • Fiske, J. (2010). Understanding popular culture. Routledge.
  • Jaruševičiūtė, G. (2018, 2 Mart). This Guy Continues To Paint Pop-Culture Characters Into Old Thrift-Store Paintings (New Pics). Boredpanda. 5 Nisan 2023 tarihinde https://www.boredpanda.com/pop-culture-characters-parody-thrift-store-paintings-dave-pollot/ adresinden erişilmiştir.
  • Kahraman, M. E. (2015). Popüler kültürün sanat ve tasarım ürünlerini kitschleştirmesi, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 5(4), 66-74.
  • Kang, D. ve Seo, S. (2014). An artistic photographic collage on a mobile device. Multimedia Tools and Applications, 75(22), 14959–14970. doi:10.1007/s11042-014-2316-4 Koca, B., ve Selvi, Y. (2017). Modernizm ve postmodernizm sürecinde bir alıntılama biçimi olarak temellük. Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 18, 31-50.
  • Koç, A. ve Geçen, F. (2021). Sanatta çoklu bakış ve tersten perspektif yöntemi ile çoğulculuk teması üzerine bir değerlendirme. Sanat ve Tasarım Dergisi, 11(3), 114-131.
  • Mamur, N. (2012). Kitsch (Kiç) olgusunun sanat eğitiminde estetik beğeniler açısından sorgulanması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 70-79.
  • McHugh, G. (2020). Digital art, NFTs, and the future of creativity, Art and Technology Journal, 12(3), 45-58. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SANAT & TASARIM DERGİSİ 237
  • Sanat&Tasarım Dergisi,15 (1), 2025: 215-239
  • Nordika (t.y.). Vermeer The Milkmaid Afiş Poster. Nordika Fotoğraflar. nordikagallery.com. 9 Nisan 2023 tarihinde https://www.nordikagallery.com/products/vermeer-the-milkmaid-afis-poster adresinden erişilmiştir.
  • Ocula (t.y.). Morimura Yasumasa self-portraits through art history (Van Eyck in a red turban). ShugoArts. 6 Ocak 2025 tarihinde https://ocula.com/art-galleries/shugo-arts/artworks/yasumasa-morimura/self-portraits-through-art-history-van-eyck-i/ adresinden erişilmiştir.
  • Oğuz, E. (2017). Temellükten postprodüksiyona: Yasumasa Morimura örneği. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(39), 3455 – 3474. doi: 10.7816/idil-06-39-25
  • Örgen, B. (2023, Eylül 6-9). Anakronizm’in günümüzde okutulan tarih ders kitaplarındaki izleri [Tam Metin]. ISHE 9. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, s. 178-192. https://historyeducation.org/wpcontent/uploads/2024/01/ISHE_23_Tam_Metin.pdf#page=169
  • Öz Çelikbaş, E. (2019). Dışavurumcu sanat terapisi, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 2-37.
  • Özgenç, N. ve Güler, M. (2024). Rönesans dönemi dini konulu resimlerde anakronizm. The Journal Of Social Sciences, 9(9), 86-96. Photomosaics (2018). Girl with the Pearl Earring, Fine Art Prints, Gallery Information. 3 Ocak 2025 tarihinde https://www.photomosaic.com/fine-art-prints/ adresinden erişilmiştir.
  • Plastik Magazine (2020). Dave Pollot - Neo Renaissance. 4 Ocak 2025 tarihinde https://www.plastikmagazine.com/interview/dave-pollot adresinden erişilmiştir.
  • Pollot, D. (t.y.) Wonderlust. Pinterest. 15 Nisan 2023 tarihinde https://tr.pinterest.com/pin/387239267939646288/ adresinden erişilmiştir.
  • Pollot, D. (t.y.) The First Anatomy Lesson. Dave Pollot. 28 Mart 2023 tarihinde https://www.davepollot.com/product-page/the-first-anatomy-lesson-print-by-dave-pollot adresinden erişilmiştir. Pollot, D. (t.y.). From the Artist. Dave Pollot. 5 Mart 2023 tarihinde https://www.davepollot.com/about/ adersinden erişilmiştir.
  • Pollot, D. (t.y.). The Commission. Dave Pollot. 6 Nisan 2023 tarihinde https://www.davepollot.com/product/the_commission/ adresinden erişilmiştir.
  • ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SANAT & TASARIM DERGİSİ 238
  • Sanat&Tasarım Dergisi,15 (1), 2025: 215-239
  • Pollot, D. (t.y.). The First Anatomy Lesson. Dave Pollot. 28 Mart 2023 tarihinde https://www.davepollot.com/product/the-first-anatomy-lesson/ adresinden erişilmiştir.
  • Pollot, D. (t.y.). Wonderlust. Dave Pollot. 11 Nisan 2023 tarihinde https://www.davepollot.com/product/wonderlust adresinden erişilmiştir.
  • Resim Biterken (2014, 8 Ağustos). Johannes Vermeer’in “The Art of Painting” eseri. resimbiterken.wordpress.com. 3 Nisan 2023 tarihinde https://resimbiterken.wordpress.com/2014/08/08/johannes-vermeerin-the-art-of-painting-eseri/ adresinden erişilmiştir.
  • Sarı, E. (2018). Sanat olgusunun tarihsel süreçte değişen tanımı, işlevi ve değeri üzerine, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 132-148.
  • Storey, J. (2018). Cultural theory and popular culture: an introduction. Routledge.
  • Şahin Çeken, K. (2022). Popüler kültür nesnesi haline gelen “inci küpeli kız” ve temellük sanatı. Atlas Journal, 8(47), 2650-2663.
  • Şahin, H. (2016). Sanatta kitsch olgusu üzerine, Akdeniz Sanat Dergisi, 9(17), 1-27.
  • Şan, M. K. ve Hira, İ. (2007). Frankfurt Okulu ve kültür endüstrisi eleştirisi. Sosyoloji Yazıları I, 324-340.
  • Tabak, C. ve Kendirci, G. (2024, Aralık 1-3). Popüler kültürde müzik ikonları ve toplumsal algı [Tam Metin]. ASERC 1st International Conference on Humanity and Social Sciences, İstanbul, s. 264-273. https://www.researchgate.net/profile/Cihan-Tabak/publication/387508635_Populer_Kulturde_Muzik_Ikonlari_ve_Toplumsal_Algi_Music_Icons_and_Social_Perception_in_Popular_Culture/links/67719d69117f340ec3e2dd82/Popueler-Kueltuerde-Muezik-Ikonlari-ve-Toplumsal-Algi-Music-Icons-and-Social-Perception-in-Popular-Culture.pdf
  • The Gallerist (2018). Dave Pollot. 4 Ocak 2025 tarihinde https://thegallerist.art/dave-pollot/ adresinden erişillmiştir.
  • The Henry Ford (2021). Best of Lillian Schwartz. Dijital Koleksiyon. 3 Ocak 2025 tarihinde https://www.thehenryford.org/collections-and-research/digital-collections/expert-sets/107220/?utm_source=chatgpt.com adresinden erişilmiştir.
  • The Henry Ford Collection (2021). “Mona-Leo” by Lillian F. Schwartz, 1988. Dijital Koleksiyon. 03 Ocak 2025 tarihinde https://www.thehenryford.org/collections-and-research/digital-collections/artifact/522330/ adresinden erişilmiştir.
  • ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SANAT & TASARIM DERGİSİ 239
  • Sanat&Tasarım Dergisi,15 (1), 2025: 215-239
  • Türkay, M. Ç. (2016). Eril beden ve postmodern fotoğrafta yeri (Yayın No. 451888) [Yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Ünalan, D. (2022). Bir popüler kültür ikonu olarak Frida Kahlo’nun metalaşması üzerine bir değerlendirme. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 1(1), 27-45.
  • Yağar, F. ve Dökme, S. (2018). Niteliksel araştırmaların planlanması: Araştırma soruları, örneklem seçimi, geçerlik ve güvenirlik. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-9.
  • Yardımcı, İ. (2001). Sanatta kitsch kavramı, Anadolu Sanat Dergisi, 11, 233-239. Yılmaz, A. (2018). Sanat eserlerinin ‘kitsch’leşmesi: reklam görsellerinde kullanılan sanat eserlerinin tüketim kültürü bağlamında göstergebilimsel analizi. H. Arapgirlioğlu, Ş. Bulut ve S. Sönmez (Ed.) Güzel Sanatlar Alanında Araştırma ve Değerlendirmeler içinde (ss. 5-20). Gece Akademi.
  • Yılmaz, M. (2006). Modernizmden postmodernizme sanat. Ütopya Yayınevi. Zygmont, B. (t.y.) Rembrandt, The Anatomy Lesson of Dr. Tulp. Khan Academy. 16 Mart 2023 tarihinde https://www.khanacademy.org/humanities/monarchy-enlightenment/baroque-art1/holland/a/rembrandt-the-anatomy-lesson-of-dr-tulp adresinden erişilmiştir.

POPÜLER KÜLTÜRÜN SANAT ÜZERİNDEKİ YANSIMALARI: KLASİK ESERLERİN YENİDEN İNŞASI

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 1, 215 - 239, 20.06.2025
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1717302

Öz

Bu makale, amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen üç eserin analizi yoluyla, popüler kültür
ve tüketim kültürünün sanat eserleri üzerindeki etkilerini ele almaktadır. Araştırma, seçilen
eserlerin biçimsel özelliklerini ve anlam katmanlarını sanat eleştirisi bağlamında derinlemesine
analiz etmeyi amaçlamaktadır. Popüler kültür ve sanatın kesişim noktasını
anlamak için Dave Pollot’un mizahi ve eleştirel bir yaklaşımla yeniden yorumlanan “The
First Anatomy Lesson / İlk Anatomi Dersi”, “The Commission / Sipariş” ve “Wonderlust”
adlı üç eseri örnek olarak seçilmiştir. Analiz sürecinde Terry Barrett'in sanat eleştirisi yaklaşımlarından
betimleme ve yorumlama araştırmanın amacı ve kapsamına uygun olduğu
için tercih edilmiştir. Analiz edilen eserlerde, yeniden üretim sürecine dahil olmaları nedeniyle
temellük ve anakronizm kavramları da ele alınmıştır. Çalışmanın bulguları, popüler
kültür unsurlarının sanat eserlerini yüzeyselleştirdiğini, ancak erişilebilirliklerini artırarak
kitlelerle bağ kurma potansiyeli taşıdığını göstermektedir. Popüler kültürün sanat eserleri
üzerindeki etkisi, yalnızca ticari bir değişim süreci olarak değil, aynı zamanda sanatın
toplumsal anlamını yeniden şekillendiren bir süreç olarak yorumlanmaktadır. Ancak bu
dönüşümün sanatın eleştirel gücünü ve derinliğini koruyacak bir şekilde yönlendirilmesi
gerektiği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Adorno, T. W. ve Horkheimer M. (2014). Aydınlanmanın diyalektiği. N. Ülner ve E. Öztarhan Karadoğan (Çev.). Kabalcı Yayıncılık.
  • Akkuş Gündüz, Y. (2021). Postmodern sanatta bir üretim biçimi olarak “kendine mal etme”: Yasumasa Morimura örneği. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(86), 1435-1445. doi: 10.7816/idil-10-86-02
  • Andrews, J. (2017). İşte Rembrandt. C. Ömürsuyu Seyis (Çev.), Hep Kitap Yayınevi.
  • Artitled Contemporary (2018). Robert Silvers, Biography. 03 Ocak 2025 tarihinde https://www.artitledcontemporary.com/artists/robert-silvers/ adresinden erişilmiştir.
  • Banks, B. (2024, 4 Ocak). Blending past and present Dave Pollot’s artistic alchemy.
  • https://tr.sprayedpaint.com/blogs/articles/blending-past-and-present-dave-pollots-artistic-alchemy Barrett, T. (2014). Sanatı eleştirmek günceli anlamak. G. Metin (Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Batı, U. (2010). Reklamcılıkta retorik bir unsur olarak kadın bedeni temsilleri, Kültür ve İletişim Dergisi, 13(1), 103-133.
  • Baudrillard, J. (2017). Simülakrlar ve simülasyon. O. Adanır (Çev.). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Bayrak, B. (2013). Çağdaş sanatın ticarileşmesine küreselleşmenin etkileri, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 123-137.
  • Benjamin, W. (2001). Pasajlar. A. Cemal (Çev.). Yapı Kredi Yayınları.
  • Berger, J. (2017). Görme biçimleri., Y. Salman (Çev.). Metis Yayınları.
  • Bourdieu, P. (2018). Sanatın kuralları: edebi alanın oluşumu ve yapısı. Alfa Yayınları.
  • Brassett, J. (2009). British irony, global justice: a pragmatic reading of Chris Brown, Banksy and Ricky Gervais. Review of International Studies. 35(1), 219-245. doi:10.1017/S0260210509008390
  • Can, G. (2017). Görsel sanatlarda avangard ve kiç olgusu, The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, 63, 243-254.
  • Cengiz, E. (2010). Popüler kültür ve sanat. folklor/edebiyat, 16(64), 7-14.
  • ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SANAT & TASARIM DERGİSİ 236
  • Sanat&Tasarım Dergisi,15 (1), 2025: 215-239
  • Çakır, E. M. (2018). Dünden bugüne sanatın, metanın estetikleşmesindeki rolü. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 3(2), 89-106.
  • Çakıroğlu, E. (2021). Postmodernizm sürecinde kendine mal etme: Lluıs barba’nın yapıtlarının göstergelerarasılık bağlamında incelenmesi. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11(2), 490-504.
  • Çalışkan, S. (2019). Jake ve Dinos Chapman’ın eserlerinde yeniden üretim ve Francisco Goya ilişkisi. Art-e Sanat Dergisi, 12(23), 142-156.
  • Dave Pollot (t.y.). thegallerist.art. 12 Mart 2023 tarihinde https://thegallerist.art/dave-pollot/ adresinden erişilmiştir.
  • Dede, E. (2015). 1960 Sonrası tüketim kültürünün sanata yansımaları, Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 3(4), 17-45.
  • Demir, R. ve Koç, A. (2024). Teknik ve tema olarak yeniden üretilebilir; video artta temellük. İnsanat Sanat Tasarım ve Mimarlık Araştırmaları Dergisi, 4(1), 345-369. Featherstone, M. (2007). Consumer culture and postmodernism. Sage.
  • Fiske, J. (2010). Understanding popular culture. Routledge.
  • Jaruševičiūtė, G. (2018, 2 Mart). This Guy Continues To Paint Pop-Culture Characters Into Old Thrift-Store Paintings (New Pics). Boredpanda. 5 Nisan 2023 tarihinde https://www.boredpanda.com/pop-culture-characters-parody-thrift-store-paintings-dave-pollot/ adresinden erişilmiştir.
  • Kahraman, M. E. (2015). Popüler kültürün sanat ve tasarım ürünlerini kitschleştirmesi, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 5(4), 66-74.
  • Kang, D. ve Seo, S. (2014). An artistic photographic collage on a mobile device. Multimedia Tools and Applications, 75(22), 14959–14970. doi:10.1007/s11042-014-2316-4 Koca, B., ve Selvi, Y. (2017). Modernizm ve postmodernizm sürecinde bir alıntılama biçimi olarak temellük. Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 18, 31-50.
  • Koç, A. ve Geçen, F. (2021). Sanatta çoklu bakış ve tersten perspektif yöntemi ile çoğulculuk teması üzerine bir değerlendirme. Sanat ve Tasarım Dergisi, 11(3), 114-131.
  • Mamur, N. (2012). Kitsch (Kiç) olgusunun sanat eğitiminde estetik beğeniler açısından sorgulanması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 70-79.
  • McHugh, G. (2020). Digital art, NFTs, and the future of creativity, Art and Technology Journal, 12(3), 45-58. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SANAT & TASARIM DERGİSİ 237
  • Sanat&Tasarım Dergisi,15 (1), 2025: 215-239
  • Nordika (t.y.). Vermeer The Milkmaid Afiş Poster. Nordika Fotoğraflar. nordikagallery.com. 9 Nisan 2023 tarihinde https://www.nordikagallery.com/products/vermeer-the-milkmaid-afis-poster adresinden erişilmiştir.
  • Ocula (t.y.). Morimura Yasumasa self-portraits through art history (Van Eyck in a red turban). ShugoArts. 6 Ocak 2025 tarihinde https://ocula.com/art-galleries/shugo-arts/artworks/yasumasa-morimura/self-portraits-through-art-history-van-eyck-i/ adresinden erişilmiştir.
  • Oğuz, E. (2017). Temellükten postprodüksiyona: Yasumasa Morimura örneği. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(39), 3455 – 3474. doi: 10.7816/idil-06-39-25
  • Örgen, B. (2023, Eylül 6-9). Anakronizm’in günümüzde okutulan tarih ders kitaplarındaki izleri [Tam Metin]. ISHE 9. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, s. 178-192. https://historyeducation.org/wpcontent/uploads/2024/01/ISHE_23_Tam_Metin.pdf#page=169
  • Öz Çelikbaş, E. (2019). Dışavurumcu sanat terapisi, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 2-37.
  • Özgenç, N. ve Güler, M. (2024). Rönesans dönemi dini konulu resimlerde anakronizm. The Journal Of Social Sciences, 9(9), 86-96. Photomosaics (2018). Girl with the Pearl Earring, Fine Art Prints, Gallery Information. 3 Ocak 2025 tarihinde https://www.photomosaic.com/fine-art-prints/ adresinden erişilmiştir.
  • Plastik Magazine (2020). Dave Pollot - Neo Renaissance. 4 Ocak 2025 tarihinde https://www.plastikmagazine.com/interview/dave-pollot adresinden erişilmiştir.
  • Pollot, D. (t.y.) Wonderlust. Pinterest. 15 Nisan 2023 tarihinde https://tr.pinterest.com/pin/387239267939646288/ adresinden erişilmiştir.
  • Pollot, D. (t.y.) The First Anatomy Lesson. Dave Pollot. 28 Mart 2023 tarihinde https://www.davepollot.com/product-page/the-first-anatomy-lesson-print-by-dave-pollot adresinden erişilmiştir. Pollot, D. (t.y.). From the Artist. Dave Pollot. 5 Mart 2023 tarihinde https://www.davepollot.com/about/ adersinden erişilmiştir.
  • Pollot, D. (t.y.). The Commission. Dave Pollot. 6 Nisan 2023 tarihinde https://www.davepollot.com/product/the_commission/ adresinden erişilmiştir.
  • ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SANAT & TASARIM DERGİSİ 238
  • Sanat&Tasarım Dergisi,15 (1), 2025: 215-239
  • Pollot, D. (t.y.). The First Anatomy Lesson. Dave Pollot. 28 Mart 2023 tarihinde https://www.davepollot.com/product/the-first-anatomy-lesson/ adresinden erişilmiştir.
  • Pollot, D. (t.y.). Wonderlust. Dave Pollot. 11 Nisan 2023 tarihinde https://www.davepollot.com/product/wonderlust adresinden erişilmiştir.
  • Resim Biterken (2014, 8 Ağustos). Johannes Vermeer’in “The Art of Painting” eseri. resimbiterken.wordpress.com. 3 Nisan 2023 tarihinde https://resimbiterken.wordpress.com/2014/08/08/johannes-vermeerin-the-art-of-painting-eseri/ adresinden erişilmiştir.
  • Sarı, E. (2018). Sanat olgusunun tarihsel süreçte değişen tanımı, işlevi ve değeri üzerine, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 132-148.
  • Storey, J. (2018). Cultural theory and popular culture: an introduction. Routledge.
  • Şahin Çeken, K. (2022). Popüler kültür nesnesi haline gelen “inci küpeli kız” ve temellük sanatı. Atlas Journal, 8(47), 2650-2663.
  • Şahin, H. (2016). Sanatta kitsch olgusu üzerine, Akdeniz Sanat Dergisi, 9(17), 1-27.
  • Şan, M. K. ve Hira, İ. (2007). Frankfurt Okulu ve kültür endüstrisi eleştirisi. Sosyoloji Yazıları I, 324-340.
  • Tabak, C. ve Kendirci, G. (2024, Aralık 1-3). Popüler kültürde müzik ikonları ve toplumsal algı [Tam Metin]. ASERC 1st International Conference on Humanity and Social Sciences, İstanbul, s. 264-273. https://www.researchgate.net/profile/Cihan-Tabak/publication/387508635_Populer_Kulturde_Muzik_Ikonlari_ve_Toplumsal_Algi_Music_Icons_and_Social_Perception_in_Popular_Culture/links/67719d69117f340ec3e2dd82/Popueler-Kueltuerde-Muezik-Ikonlari-ve-Toplumsal-Algi-Music-Icons-and-Social-Perception-in-Popular-Culture.pdf
  • The Gallerist (2018). Dave Pollot. 4 Ocak 2025 tarihinde https://thegallerist.art/dave-pollot/ adresinden erişillmiştir.
  • The Henry Ford (2021). Best of Lillian Schwartz. Dijital Koleksiyon. 3 Ocak 2025 tarihinde https://www.thehenryford.org/collections-and-research/digital-collections/expert-sets/107220/?utm_source=chatgpt.com adresinden erişilmiştir.
  • The Henry Ford Collection (2021). “Mona-Leo” by Lillian F. Schwartz, 1988. Dijital Koleksiyon. 03 Ocak 2025 tarihinde https://www.thehenryford.org/collections-and-research/digital-collections/artifact/522330/ adresinden erişilmiştir.
  • ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SANAT & TASARIM DERGİSİ 239
  • Sanat&Tasarım Dergisi,15 (1), 2025: 215-239
  • Türkay, M. Ç. (2016). Eril beden ve postmodern fotoğrafta yeri (Yayın No. 451888) [Yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Ünalan, D. (2022). Bir popüler kültür ikonu olarak Frida Kahlo’nun metalaşması üzerine bir değerlendirme. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 1(1), 27-45.
  • Yağar, F. ve Dökme, S. (2018). Niteliksel araştırmaların planlanması: Araştırma soruları, örneklem seçimi, geçerlik ve güvenirlik. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-9.
  • Yardımcı, İ. (2001). Sanatta kitsch kavramı, Anadolu Sanat Dergisi, 11, 233-239. Yılmaz, A. (2018). Sanat eserlerinin ‘kitsch’leşmesi: reklam görsellerinde kullanılan sanat eserlerinin tüketim kültürü bağlamında göstergebilimsel analizi. H. Arapgirlioğlu, Ş. Bulut ve S. Sönmez (Ed.) Güzel Sanatlar Alanında Araştırma ve Değerlendirmeler içinde (ss. 5-20). Gece Akademi.
  • Yılmaz, M. (2006). Modernizmden postmodernizme sanat. Ütopya Yayınevi. Zygmont, B. (t.y.) Rembrandt, The Anatomy Lesson of Dr. Tulp. Khan Academy. 16 Mart 2023 tarihinde https://www.khanacademy.org/humanities/monarchy-enlightenment/baroque-art1/holland/a/rembrandt-the-anatomy-lesson-of-dr-tulp adresinden erişilmiştir.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Görsel Kültür
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayça Yılmaz 0000-0002-9350-4675

Bilal Kır 0000-0001-9778-1453

Asuman Kaya 0000-0003-3074-0643

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 11 Ekim 2024
Kabul Tarihi 20 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A., Kır, B., & Kaya, A. (2025). POPÜLER KÜLTÜRÜN SANAT ÜZERİNDEKİ YANSIMALARI: KLASİK ESERLERİN YENİDEN İNŞASI. Sanat ve Tasarım Dergisi, 15(1), 215-239. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1717302