Research Article
BibTex RIS Cite

Zenginleştirilmiş Görsellerin Kullanılmasının Sanat Tarihi Eğitimine Katkısının Saptanması

Year 2018, , 59 - 74, 22.06.2018
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.435640

Abstract

öğrencilerin başarısı ile anlatım metotlu (öğretmen merkezli, organize görüş, not alma, işiterek öğrenme

temelli) ders işlenen sınıftaki öğrencilerin başarılarını kıyaslamak, sanat tarihi eğitiminde zenginleştirilmiş

görsel kullanmanın öğrencilerin başarı oranlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma tarama modelinde betimsel

bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Ankara Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi

Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. Sınıf öğrencileri (1. Öğretim 34 öğrenci, 2. Öğretim 27 öğrenci)

oluşturmuştur. Araştırma verileri 6 sorudan oluşan ön anket ve 5 sorundan oluşan son anket ile elde edilmiştir.

Araştırmacı tarafından oluşturulan ön anketin ve son anketin geçerlilik ve güvenirliliği sağlanmış; uzman görüşü

alınarak son hali verilmiştir. Ön anket ve son ankette kontrol grubu ile deney grubu arasında büyük oranda

fark görülmemesiyle beraber; kontrol grubunun başarı oranının daha yüksek olduğu görülmüştür. Kontrol grubu

deney grubuna göre ön ankette %5,8’lik bir fark ile başarı sağlarken, son ankette %1,6’lık bir fark ile başarısını sürdürmüştür.

References

  • Altuner, H. (2007). Türkiye’de Ortaöğretim Müfredatındaki Sanat Tarihi Derslerinin Tarihi Süreç İçinde Değerlendirilmesi ve Avrupa Birliği Ülkeleriyle Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aslanapa, O. (1995). “Sanat Tarihi Derslerinin İlk Okullardan Başlanılarak Okutulmasının Önemi ve Gerekçeleri”. Sanatsal Mozaik Dergisi. 1(4), s.14-15.
  • Einstein, A. (2009). Einstein on Cosmic Religion and Other Opinions and Aphorisms., Mineola, New York: Dover Publication
  • Ödekan, A. (2004). Sanat Tarihi Eğitiminin Sorgulanması. H. B. Konyar (Ed.), Sanat Tarihi Eğitiminin İrdelenmesi (12-13 Mayıs 2004, Sempozyum Bildirileri) (s. 19-22) içinde. İstanbul: Sanat Tarihi Derneği Yayınları.
  • Yavuzoğlu, N. (2004). Sanat Tarihçisi Kimliğinden Hareketle. H. B. Konyar (Ed.), Sanat Tarihi Eğitiminin İrdelenmesi (12-13 Mayıs 2004, Sempozyum Bildirileri (s 57-62) içinde. İstanbul: Sanat Tarihi Derneği Yayınları.
Year 2018, , 59 - 74, 22.06.2018
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.435640

Abstract

References

  • Altuner, H. (2007). Türkiye’de Ortaöğretim Müfredatındaki Sanat Tarihi Derslerinin Tarihi Süreç İçinde Değerlendirilmesi ve Avrupa Birliği Ülkeleriyle Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aslanapa, O. (1995). “Sanat Tarihi Derslerinin İlk Okullardan Başlanılarak Okutulmasının Önemi ve Gerekçeleri”. Sanatsal Mozaik Dergisi. 1(4), s.14-15.
  • Einstein, A. (2009). Einstein on Cosmic Religion and Other Opinions and Aphorisms., Mineola, New York: Dover Publication
  • Ödekan, A. (2004). Sanat Tarihi Eğitiminin Sorgulanması. H. B. Konyar (Ed.), Sanat Tarihi Eğitiminin İrdelenmesi (12-13 Mayıs 2004, Sempozyum Bildirileri) (s. 19-22) içinde. İstanbul: Sanat Tarihi Derneği Yayınları.
  • Yavuzoğlu, N. (2004). Sanat Tarihçisi Kimliğinden Hareketle. H. B. Konyar (Ed.), Sanat Tarihi Eğitiminin İrdelenmesi (12-13 Mayıs 2004, Sempozyum Bildirileri (s 57-62) içinde. İstanbul: Sanat Tarihi Derneği Yayınları.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Zeynep Pehlivan Baskın

Publication Date June 22, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Pehlivan Baskın, Z. (2018). Zenginleştirilmiş Görsellerin Kullanılmasının Sanat Tarihi Eğitimine Katkısının Saptanması. Sanat Ve Tasarım Dergisi(21), 59-74. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.435640
AMA Pehlivan Baskın Z. Zenginleştirilmiş Görsellerin Kullanılmasının Sanat Tarihi Eğitimine Katkısının Saptanması. Sanat ve Tasarım Dergisi. June 2018;(21):59-74. doi:10.18603/sanatvetasarim.435640
Chicago Pehlivan Baskın, Zeynep. “Zenginleştirilmiş Görsellerin Kullanılmasının Sanat Tarihi Eğitimine Katkısının Saptanması”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 21 (June 2018): 59-74. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.435640.
EndNote Pehlivan Baskın Z (June 1, 2018) Zenginleştirilmiş Görsellerin Kullanılmasının Sanat Tarihi Eğitimine Katkısının Saptanması. Sanat ve Tasarım Dergisi 21 59–74.
IEEE Z. Pehlivan Baskın, “Zenginleştirilmiş Görsellerin Kullanılmasının Sanat Tarihi Eğitimine Katkısının Saptanması”, Sanat ve Tasarım Dergisi, no. 21, pp. 59–74, June 2018, doi: 10.18603/sanatvetasarim.435640.
ISNAD Pehlivan Baskın, Zeynep. “Zenginleştirilmiş Görsellerin Kullanılmasının Sanat Tarihi Eğitimine Katkısının Saptanması”. Sanat ve Tasarım Dergisi 21 (June 2018), 59-74. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.435640.
JAMA Pehlivan Baskın Z. Zenginleştirilmiş Görsellerin Kullanılmasının Sanat Tarihi Eğitimine Katkısının Saptanması. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2018;:59–74.
MLA Pehlivan Baskın, Zeynep. “Zenginleştirilmiş Görsellerin Kullanılmasının Sanat Tarihi Eğitimine Katkısının Saptanması”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 21, 2018, pp. 59-74, doi:10.18603/sanatvetasarim.435640.
Vancouver Pehlivan Baskın Z. Zenginleştirilmiş Görsellerin Kullanılmasının Sanat Tarihi Eğitimine Katkısının Saptanması. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2018(21):59-74.