öğrencilerin başarısı ile anlatım metotlu (öğretmen merkezli, organize görüş, not alma, işiterek öğrenme
temelli) ders işlenen sınıftaki öğrencilerin başarılarını kıyaslamak, sanat tarihi eğitiminde zenginleştirilmiş
görsel kullanmanın öğrencilerin başarı oranlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma tarama modelinde betimsel
bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Ankara Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. Sınıf öğrencileri (1. Öğretim 34 öğrenci, 2. Öğretim 27 öğrenci)
oluşturmuştur. Araştırma verileri 6 sorudan oluşan ön anket ve 5 sorundan oluşan son anket ile elde edilmiştir.
Araştırmacı tarafından oluşturulan ön anketin ve son anketin geçerlilik ve güvenirliliği sağlanmış; uzman görüşü
alınarak son hali verilmiştir. Ön anket ve son ankette kontrol grubu ile deney grubu arasında büyük oranda
fark görülmemesiyle beraber; kontrol grubunun başarı oranının daha yüksek olduğu görülmüştür. Kontrol grubu
deney grubuna göre ön ankette %5,8’lik bir fark ile başarı sağlarken, son ankette %1,6’lık bir fark ile başarısını sürdürmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |