BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 12, 33 - 39, 01.12.2013

Öz

It is plausible to argue that in our times changes/transformations have been apparentin cultural values of societies and in the sensibilities of individuals making up thesesocieties. These transformations enabled the formation of various different discoursesfrom arts to politics. Existing postmodern assumptions are different from earlier periodsin terms of experience and premises. Widely used concept of our age, “globalization”,feeds itself the most from technology. Consumption is the only thing that concerns thenew capitalist human beings in this world, which is dominated by arts/sciences andparticularly technology. The influence of consumption societies on taste levels is parallelto the shaky ground of social classifications –in relation to being able to attain- andproducts. Within the postmodern system and under the influence of globalization,societies seek/research the traditional in any issue. However, while doing this, theysometimes give up on their own values

Kaynakça

  • Akdeniz, Halil, “Plastik Sanatlarda Günümüz Sanat Eilimlerinin Düünsel Dayanakları ve Bunun Çada Türk Sanatına Yansıması Üzerine Bir Deerlendirme”, Anadolu Sanat, sayı: 3, Nisan, 1995: 10.
  • Featherstone, Mike, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayın, stanbul, 2005.
  • Yelken, Ramazan, Cemaatin Dönüümü, Vadi Yayınları, Ankara, 1999.
  • skender, Kemal, “Günümüz Türk Sanatında Kendimi Nasıl fade Edebilirim ve Nasıl Bir Sanat Yapmam Gerekiyor? Sorularının Farkı Üzerine …” , Türkiye’de Sanat, sayı: 27, Ocak-ubat, 1997: 62.
  • Tansu, Sezer, Çada Türk Sanatı, Remzi Kitapevi, stanbul, 1991.
  • Akçaolu, Zeliha, “Duchamp, Cage, Warhol ve Postmodernizm”, Anadolu Sanat, Sayı:15, Eskiehir, 2004:159.
  • ahiner, Rıfat, Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapı Bozumu, Yeni nsan Yayınevi, stanbul, 2008.
  • Resim1:http://lebriz.com/pages/artist.aspx?artistID=483&section =130&lang=TR&bhcp=1&periodID=416&pageNo=0&exhID=0
  • Resim2:http://www.michaelleonardartist.com/pictures/paintings
  • Resim3:http://www.artnet.com/artwork/426287415/425490280 /robert-rauschenberg-signs.html

Sanatta 'Gelenek' Kavramına Postmodern Bir Bakışı

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 12, 33 - 39, 01.12.2013

Öz

Günümüz toplumlarının kültürel deerlerinde ve toplumları oluturan bireylerinduyarlılıklarında belirgin deiimler yaandıını söylemek mümkündür. Yaanandeiimler sanattan siyasete kadar birçok farklı söylemin olumasını salamı var olanpostmodern varsayımlar, deneyim ve önermelerde önceki dönemlerden farklılıkgöstermektedir. çinde bulunduumuz çada sürekli karılatıımız ‘küreselleme’kavramının en çok beslendii kaynak teknolojidir. Sanatın/bilimin özellikle deteknolojinin egemen olduu dünyada kapitalistlerin ilgilendii tek ey tüketimdir.Tüketim toplumlarının beeni düzeyleri üzerindeki etkisi, sosyal sınıflamalar ve üretilenürünlerin salam zeminde olmayıı ile paralellik gösterir. Postmodern sistem içerisindeküreselleme etkisinde, deerlerini korumak adına çou zaman, ele aldıkları konulardagelenek olanı aratırmakta fakat bunu yaparken salt deerlerinden ödün vermektedir

Kaynakça

  • Akdeniz, Halil, “Plastik Sanatlarda Günümüz Sanat Eilimlerinin Düünsel Dayanakları ve Bunun Çada Türk Sanatına Yansıması Üzerine Bir Deerlendirme”, Anadolu Sanat, sayı: 3, Nisan, 1995: 10.
  • Featherstone, Mike, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayın, stanbul, 2005.
  • Yelken, Ramazan, Cemaatin Dönüümü, Vadi Yayınları, Ankara, 1999.
  • skender, Kemal, “Günümüz Türk Sanatında Kendimi Nasıl fade Edebilirim ve Nasıl Bir Sanat Yapmam Gerekiyor? Sorularının Farkı Üzerine …” , Türkiye’de Sanat, sayı: 27, Ocak-ubat, 1997: 62.
  • Tansu, Sezer, Çada Türk Sanatı, Remzi Kitapevi, stanbul, 1991.
  • Akçaolu, Zeliha, “Duchamp, Cage, Warhol ve Postmodernizm”, Anadolu Sanat, Sayı:15, Eskiehir, 2004:159.
  • ahiner, Rıfat, Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapı Bozumu, Yeni nsan Yayınevi, stanbul, 2008.
  • Resim1:http://lebriz.com/pages/artist.aspx?artistID=483&section =130&lang=TR&bhcp=1&periodID=416&pageNo=0&exhID=0
  • Resim2:http://www.michaelleonardartist.com/pictures/paintings
  • Resim3:http://www.artnet.com/artwork/426287415/425490280 /robert-rauschenberg-signs.html
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semih Büyükkol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Büyükkol, S. (2013). Sanatta ’Gelenek’ Kavramına Postmodern Bir Bakışı. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(12), 33-39. https://doi.org/10.18603/std.16614
AMA Büyükkol S. Sanatta ’Gelenek’ Kavramına Postmodern Bir Bakışı. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2013;1(12):33-39. doi:10.18603/std.16614
Chicago Büyükkol, Semih. “Sanatta ’Gelenek’ Kavramına Postmodern Bir Bakışı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 12 (Aralık 2013): 33-39. https://doi.org/10.18603/std.16614.
EndNote Büyükkol S (01 Aralık 2013) Sanatta ’Gelenek’ Kavramına Postmodern Bir Bakışı. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 12 33–39.
IEEE S. Büyükkol, “Sanatta ’Gelenek’ Kavramına Postmodern Bir Bakışı”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 12, ss. 33–39, 2013, doi: 10.18603/std.16614.
ISNAD Büyükkol, Semih. “Sanatta ’Gelenek’ Kavramına Postmodern Bir Bakışı”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/12 (Aralık 2013), 33-39. https://doi.org/10.18603/std.16614.
JAMA Büyükkol S. Sanatta ’Gelenek’ Kavramına Postmodern Bir Bakışı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1:33–39.
MLA Büyükkol, Semih. “Sanatta ’Gelenek’ Kavramına Postmodern Bir Bakışı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 12, 2013, ss. 33-39, doi:10.18603/std.16614.
Vancouver Büyükkol S. Sanatta ’Gelenek’ Kavramına Postmodern Bir Bakışı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1(12):33-9.