Bu yazıda tasarım ve insan ilişkisi, iktisat biliminin birey kabulleri üzerinden ele alınmıştır.
İktisat tarihi boyunca öne sürülen birey ontolojileri, klasik ve neo-klasik iktisadın temel
varsayımı olan iktisadi adam ve bu birey modeline karşı oluşturulan diğer modeller,
tüketim kavramı altında incelenmiştir. Bu modellerin her biri insan tabiatının kimi
unsurlarını göz ardı etmekte, ancak her biri tasarım ve insan ilişkisinin bir bölümünü
temsil etmektedir. Yazı, tasarım insanının temel birey özelliklerini yeni tüketim kavramı
üzerinden kurgulamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 5 |