Resimli çocuk kitaplarýnýn tarihi, yetiþkinler için hazýrlanýlan kitaplarlakýyaslandýðýnda oldukça yenidir. Batý'da on yedinci yüzyýldan itibaren çocukluðunyetiþkinlikten farklý bir süreç olduðu düþüncesinin geliþmeye baþlamasýylabirlikte, ilk olarak çocuklara yönelik din ve ahlak eðitimi kitaplarý sonrakidönemlerde ise kurmaca metinlerin yer aldýðý sanatsal kitaplar hazýrlanmayabaþlanmýþtýr. Yine on yedinci yüzyýlýn ortalarýnda Çek eðitimci John AmosComenius'un öncülük ettiði, çocuða yönelik eðitim malzemelerinin resimlerledesteklenerek ilgi çekici ve daha etkili bir hale getirilmesi düþüncesi de çocuklariçin hazýrlanan kitaplarýn resimlenmesinin yolunu açmýþtýr. 1700'lerdenbaþlayarak, günümüze kadar gelen süreçte özellikle on dokuzuncu yüzyýlda vesonrasýnda resimli çocuk kitaplarý alanýnda pek çok geliþme olmuþtur. Sanatýn heralanýnda olduðu gibi, resimli çocuk kitaplarý alanýnda da bilimsel ve teknolojikgeliþmelerin güçlü etkiler yarattýðý bir gerçektir. Bu araþtýrmada baskýteknolojisinde yaþanan geliþmelerin resimli çocuk kitaplarýnýn biçimleniþine veözgürleþmesine etkisini, tarihsel süreç içerisinde ele alarak deðerlendirmekamaçlanmýþtýr
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 1 |