BibTex RIS Cite

Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi

Year 2016, Issue: 17, 139 - 156, 29.10.2016
https://doi.org/10.18603/std.00998

Abstract

Schön (1985), geleneksel sınıf sisteminden çeşitli yönleri ile farklılaşan mimari tasarım stüdyosu ile ilk defa karşılaşan öğrencinin geçmiş yaşamında bilmediği yeni bir dil ile tanıştığını ve eğitim sürecinin hedefinin temelde bu dilin öğretilmesine yönelik olduğunu ifade etmektedir. Tasarım stüdyosunun bu şekilde yapılanması, öğrenciye bilgi işleme süreci yoluyla düşüncelerin özgürce dışavurumunu ve paylaşımını sağlayan bir ortam yaratır. Bu düşünceden hareketle çalışma, temel tasarım stüdyosunda farklı öğrenme stillerine bireylerin çalışmaları ile başarı durumları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Kolb’un Öğrenme Stili Envanteri kullanılarak farklı öğrenme stilleri belirlenen mimarlık birinci sınıf öğrencilerinin, temel tasarım stüdyosu çalışmalarındaki başarı durumları arasında farklılıklar olduğu görülmüştür. 

Year 2016, Issue: 17, 139 - 156, 29.10.2016
https://doi.org/10.18603/std.00998

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

E. Elif Özdemir

Publication Date October 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 17

Cite

APA Özdemir, E. E. (2016). Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi. Sanat Ve Tasarım Dergisi(17), 139-156. https://doi.org/10.18603/std.00998
AMA Özdemir EE. Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi. July 2016;(17):139-156. doi:10.18603/std.00998
Chicago Özdemir, E. Elif. “Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları Ve Öğrenme Stilleri İlişkisi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 17 (July 2016): 139-56. https://doi.org/10.18603/std.00998.
EndNote Özdemir EE (July 1, 2016) Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi 17 139–156.
IEEE E. E. Özdemir, “Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, no. 17, pp. 139–156, July 2016, doi: 10.18603/std.00998.
ISNAD Özdemir, E. Elif. “Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları Ve Öğrenme Stilleri İlişkisi”. Sanat ve Tasarım Dergisi 17 (July 2016), 139-156. https://doi.org/10.18603/std.00998.
JAMA Özdemir EE. Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016;:139–156.
MLA Özdemir, E. Elif. “Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları Ve Öğrenme Stilleri İlişkisi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 17, 2016, pp. 139-56, doi:10.18603/std.00998.
Vancouver Özdemir EE. Mimarlık Eğitiminde Temel Tasarım Dersinde Öğrencilerin Başarıları ve Öğrenme Stilleri İlişkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016(17):139-56.