Görsel ve işitsel uyaranların
kullanıcıların duyularına hitap etmesi, ürün üzerindeki etkiyi arttıran bir
faktördür. Ürün kullanıcı etkileşimi dokunsal, görsel, işitsel, koku ve tat
almayı kapsayan çok duyulu bir eksende gerçekleşmektedir. Kullanıcılar
ürünlerin duyusal niteliklerini bir bütün olarak algılama eğiliminde olmakla
birlikte, aslında her bir duyunun ürünle olan etkileşimi ve deneyimdeki rolü
sorgulanmalıdır. Bu duyulardan biri olan ses, kullanıcı deneyimini
şekillendiren önemli bir unsurdur. Aynı zamanda ürün karakterini belirleyen
faktörlerden biri olup, kullanıcıya ürünü anlamlandırma noktasında etkili bir
geribildirim sağlamaktadır. Bu çerçevede ilköğretim birinci sınıfta okuyan
öğrencilerle yapılan çalışmada ilk olarak öğrencilere belirli oyuncaklara ait
sesler dinletilerek, bu sesin onlar üzerindeki çağrışımlarını belirtmeleri
istenmiştir. İkinci aşamada ise ses olmadan sadece oyuncaklara bakarak görsel
açıdan her birini yorumlamaları istenmiş, son aşamada ise sesler tekrar
dinletilip sesin hangi ürüne ait olabileceği sorularak, ses-görsel
ilişkilendirmesi yapılmıştır. Belirli seslerin, ürünlere ait ses deneyimini
nasıl etkileyeceğini anlamak adına yapılan bu çalışmada, sesin görsel ile uyumu
sorgulanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 19 |