Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2017, Sayı: 20, 315 - 335, 25.12.2017
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370803

Öz

Kitap kültürel değerinin yanı sıra alınıp satılabilen, maddi bir değeri olan ve  maddi değeri olan her ürün gibi reklamı yapılan bir nesnedir. Reklam, bir ürünün satışında ne kadar etkiliyse, ürün sahibi şirketin kendi reklamını yapması açısından da bir o kadar önemlidir. Kurumsallaşmış şirketlerin reklama ne kadar önem verdiği bilinmektedir. Penguin Books reklamları bu anlamda tek bir ürüne odaklanmayıp genel anlamda kitaplarının reklamını yapan ve bu yolla şirketin de reklamını oldukça başarılı bir şekilde yansıtan reklamlardır. Türkiye’de ise yayınevleri yakın zamana kadar kurumsallaşmış şirketler olarak dikkat çekmemekteydi ancak son zamanlarda büyüyerek gelişen ve piyasada söz sahibi olan yayınevleri bulunmaktadır. Yapı Kredi Yayınları ve Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları’nın reklamları Türkiye için oldukça önemlidir ve bu alanda reklamcılığın gelişmesi için öncü niteliğindedir. Araştırma kapsamında ele alınan örnekler ödül almış reklamlar olup, göstergebilim açısından incelenerek yorumlanmıştır.


Kaynakça

  • Barthes, R. (1979). Göstergebilim İlkeleri. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Febvre, L. ve H-J. Martin. (2000). Kitabın Doğuşu. İstanbul: Avcıol Basım Yayın.
  • Ketenci, H.F. ve Bilgili, C. (2006). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. İstanbul: Beta Basım.
  • Öcal, O. (1971). Kitabın Evrimi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Rifat, M. (2014). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Topsümer, F. ve M. Elden. (2015). Reklamcılık. İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Görsel Kaynakları
  • Şekil 1. https://www.coloribus.com/adsarchive/prints/penguin-books-nine-7966305/
  • Şekil 2. https://www.coloribus.com/adsarchive/prints/penguin-books-hell-o-8220305/
  • Şekil 3: http://www.adeevee.com/2007/05/penguin-books-train-airport-bus-stop-mediaprint/
  • Şekil 4. http://www.adeevee.com/2007/05/penguin-books-train-airport-bus-stop-mediaprint/
  • Şekil 5. https://www.behance.net/gallery/30538961/s-Bankas-Vaktim-yok-deme
  • Şekil 6. https://www.behance.net/gallery/30538961/s-Bankas-Vaktim-yok-deme
  • Şekil 7. http://kirmiziodulleri.com/Kazananlar2.aspx?tip=ka&odid=58&ki=199&katilim id=4626&id=7783b1f2-e896-4203-9097-9331deb81cb2
  • Şekil 8. http://kirmiziodulleri.com/Kazananlar2.aspx?tip=ka&odid=58&ki=199&katilim id=4735&id=b0a9f880-d916-47a0-8abc-9aa59cfdc574
  • İnternet Kaynakları
  • İnternet: Iskultur, İş Bankası Kültür Yayınları Tarihçesi, Web: https://www.iskultur.com.tr/ hakkimizda adresinden 28 Ağustos 2017’de alınmıştır.
  • İnternet: Penguin, Penguin Books Tarihçesi, Web: http://www.penguin.com/penguin history/ adresinden 28 Mart 2017’de alınmıştır.
  • İnternet: Tdk, Matbaa Kelimesinin Tanımı, Web: http://www.tdk.gov.tr/index. php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.58dfd74b4d61c5.60596701 adresinden 28 Mart 2017’de alınmıştır.
  • İnternet: Tdk, Yayınevi Kelimesinin Tanımı, Web: http://www.tdk.gov.tr/index. php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.58dfd7536cfd48.80153602 adresinden 28 Mart 2017’de alınmıştır.
  • İnternet: YKY, Yapı Kredi Yayınları Tarihçesi, Web: http://kitap.ykykultur.com.tr/ykyhakkinda/hakkinda adresinden 28 Ağustos 2017’de alınmıştır.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mithat Yılmaz

Sümeyye Özbek

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M., & Özbek, S. (2017). Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat Ve Tasarım Dergisi(20), 315-335. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370803
AMA Yılmaz M, Özbek S. Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2017;(20):315-335. doi:10.18603/sanatvetasarim.370803
Chicago Yılmaz, Mithat, ve Sümeyye Özbek. “Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları Ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 20 (Aralık 2017): 315-35. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370803.
EndNote Yılmaz M, Özbek S (01 Aralık 2017) Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat ve Tasarım Dergisi 20 315–335.
IEEE M. Yılmaz ve S. Özbek, “Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 20, ss. 315–335, Aralık 2017, doi: 10.18603/sanatvetasarim.370803.
ISNAD Yılmaz, Mithat - Özbek, Sümeyye. “Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları Ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme”. Sanat ve Tasarım Dergisi 20 (Aralık 2017), 315-335. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370803.
JAMA Yılmaz M, Özbek S. Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017;:315–335.
MLA Yılmaz, Mithat ve Sümeyye Özbek. “Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları Ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 20, 2017, ss. 315-3, doi:10.18603/sanatvetasarim.370803.
Vancouver Yılmaz M, Özbek S. Penguin Books, Yapı Kredi Yayınları ve İş Bankası Kültür Yayınları’nın Reklam Kampanyaları Üzerine Bir İnceleme. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017(20):315-3.