Research Article
BibTex RIS Cite

Açıkhava Reklamları ve New York Times Meydanı Açıkhava Reklamlarının İncelenmesi

Year 2018, Issue: 22, 317 - 341, 28.12.2018

Abstract

Reklam, güçlü bir pazarlama aracıdır. Bu nedenle markalar, belirli bütçeler ayırarak yeni mecralarda

bulunmaya çalışmaktadır. Açıkhava reklamı da bu mecralardan birisidir. Açıkhava reklamları, ev

dışı ortamlarda rastlanan reklam türü olması, büyük boyutlar ve hareketli görseller gibi özellikleri

nedeniyle etkinliğini korumaktadır. İlerleyen teknoloji ile birlikte açıkhava reklamlarında dijitalleşme

büyük önem kazanmıştır. Araştırma, New York Times Meydan’ında yaygın olarak kullanılan açıkhava

reklam etkinliğini incelemek amacıyla hazırlanmıştır. Times Meydanı, büyük ve değerli reklam

panolarından dolayı popüler ve turistik olarak bilinen bir yerdir. Bu nedenle reklamın en etkili

yapılabilecek ortamlarından biri haline gelmiştir.

References

  • Aydın, D. (2011). Reklam Hafızası. (Birinci Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Becer, E., (2011). İletişim ve Grafik Tasarım. (Sekizinci Baskı). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Dağtaş, B. (2003). Reklamı Okumak. (Birinci Baskı). İstanbul: Ütopya Yayınları.
  • Demir, Ç. (2001). Günümüz Açıkhava Reklamcılığı ve Bir Tasarım Önerisi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. (Birinci Baskı). İstanbul: Say Yayınları.
  • Taşkıran, N. (2010). İletişim Olarak Reklamcılık. (Birinci Baskı). İstanbul: Beta Yayınları
  • Tayfur, G. (2010). Reklamcılık. (Dördüncü Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yavuz, Ş. (2009). Reklamın Toplumsal Yansımaları ve Yeni Reklam Biçimleri. (Birinci Baskı). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Yakut, S. (2004). Yerel Reklam Kampanyalarında Açıkhava Reklamlarının Etkileri, Yüksek lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Görsel Kaynakları
  • Görsel 1: http://www.hurriyet.com.tr/30-yaratici-acik-hava-reklami-24681351 Erişim: 23 Eylül 2013.
  • Görsel 2: https://doganibrahim.wordpress.com/2012/04/24/sehri-gezen-yaraticilik/ Erişim: 24 Nisan 2012.
  • Görsel 3: http://www.harikalardiyari.com/new-york-times-meydani/
  • Görsel 4-9: http://www.timessquarenyc.org/advertising-sponsorships/digital-screensbillboards/ index.aspx#.V1l8jruLRhE
  • Görsel 10: https://www.coloribus.com/adsarchive/prints/pepsi-times-square-12740855/ Erişim: Aralık 2008.
  • Görsel 11: https://gezimanya.com/amerika-birlesik-devletleri/new-york-city-ny
  • Görsel 12: http://www.androidcentral.com/google-giant-billboard-times-square Erişim: 24 Kasım 2014.
  • Görsel 13: http://www.brandmarketers.com/archives/race-a-hyundai-in-times-square Erişim: 4 Şubat 2012.
  • Görsel 14: http://www.dijitalajanslar.com/toyotadan-times-meydanina-yaratici-billboard/ Erişim: 1 Haziran 2016.
  • Görsel 15: http://www.reklamazzi.com/times-meydaninda-turkiye-reklami-126230.htm Erişim: 9 Haziran 2010.
  • İnternet Kaynakları
  • İnternet: Sadıkoğlu, C. (Eylül, 2013). Açıkhava Medyasının Avantaj ve Dezavantajları. Web: http://www.yenimakale.com/acikhava-medyasinin-avantaj-ve-dezavantajlari.html adresinden 15 Nisan 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Web: https://tr.wikipedia.org/wiki/Times_Square “adresinden 25 Nisan 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Web: http://www.timessquarenyc.org/advertising-sponsorships/digital-screens-billboards/ index.aspx#.V1l8jruLRhE adresinden 8 Mayıs 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Web: http://muhaz.org/forbes-dergisi-tarafndan-bugun-dunyann-en-degerli-markasolara. html?page=12 adresinden 6 Aralık 2018 tarihinde alınmıştır.
  • Web: https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/turkiye-acikhava-reklamyatirimlari- 2017de-yuzde-9-buyudu/ adresinden 6 Aralık 2018 tarihinde alınmıştır.
Year 2018, Issue: 22, 317 - 341, 28.12.2018

Abstract

References

  • Aydın, D. (2011). Reklam Hafızası. (Birinci Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Becer, E., (2011). İletişim ve Grafik Tasarım. (Sekizinci Baskı). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Dağtaş, B. (2003). Reklamı Okumak. (Birinci Baskı). İstanbul: Ütopya Yayınları.
  • Demir, Ç. (2001). Günümüz Açıkhava Reklamcılığı ve Bir Tasarım Önerisi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. (Birinci Baskı). İstanbul: Say Yayınları.
  • Taşkıran, N. (2010). İletişim Olarak Reklamcılık. (Birinci Baskı). İstanbul: Beta Yayınları
  • Tayfur, G. (2010). Reklamcılık. (Dördüncü Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yavuz, Ş. (2009). Reklamın Toplumsal Yansımaları ve Yeni Reklam Biçimleri. (Birinci Baskı). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Yakut, S. (2004). Yerel Reklam Kampanyalarında Açıkhava Reklamlarının Etkileri, Yüksek lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Görsel Kaynakları
  • Görsel 1: http://www.hurriyet.com.tr/30-yaratici-acik-hava-reklami-24681351 Erişim: 23 Eylül 2013.
  • Görsel 2: https://doganibrahim.wordpress.com/2012/04/24/sehri-gezen-yaraticilik/ Erişim: 24 Nisan 2012.
  • Görsel 3: http://www.harikalardiyari.com/new-york-times-meydani/
  • Görsel 4-9: http://www.timessquarenyc.org/advertising-sponsorships/digital-screensbillboards/ index.aspx#.V1l8jruLRhE
  • Görsel 10: https://www.coloribus.com/adsarchive/prints/pepsi-times-square-12740855/ Erişim: Aralık 2008.
  • Görsel 11: https://gezimanya.com/amerika-birlesik-devletleri/new-york-city-ny
  • Görsel 12: http://www.androidcentral.com/google-giant-billboard-times-square Erişim: 24 Kasım 2014.
  • Görsel 13: http://www.brandmarketers.com/archives/race-a-hyundai-in-times-square Erişim: 4 Şubat 2012.
  • Görsel 14: http://www.dijitalajanslar.com/toyotadan-times-meydanina-yaratici-billboard/ Erişim: 1 Haziran 2016.
  • Görsel 15: http://www.reklamazzi.com/times-meydaninda-turkiye-reklami-126230.htm Erişim: 9 Haziran 2010.
  • İnternet Kaynakları
  • İnternet: Sadıkoğlu, C. (Eylül, 2013). Açıkhava Medyasının Avantaj ve Dezavantajları. Web: http://www.yenimakale.com/acikhava-medyasinin-avantaj-ve-dezavantajlari.html adresinden 15 Nisan 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Web: https://tr.wikipedia.org/wiki/Times_Square “adresinden 25 Nisan 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Web: http://www.timessquarenyc.org/advertising-sponsorships/digital-screens-billboards/ index.aspx#.V1l8jruLRhE adresinden 8 Mayıs 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Web: http://muhaz.org/forbes-dergisi-tarafndan-bugun-dunyann-en-degerli-markasolara. html?page=12 adresinden 6 Aralık 2018 tarihinde alınmıştır.
  • Web: https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/turkiye-acikhava-reklamyatirimlari- 2017de-yuzde-9-buyudu/ adresinden 6 Aralık 2018 tarihinde alınmıştır.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Merve Tunçel

Publication Date December 28, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 22

Cite

APA Tunçel, M. (2018). Açıkhava Reklamları ve New York Times Meydanı Açıkhava Reklamlarının İncelenmesi. Sanat Ve Tasarım Dergisi(22), 317-341.
AMA Tunçel M. Açıkhava Reklamları ve New York Times Meydanı Açıkhava Reklamlarının İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. December 2018;(22):317-341.
Chicago Tunçel, Merve. “Açıkhava Reklamları Ve New York Times Meydanı Açıkhava Reklamlarının İncelenmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 22 (December 2018): 317-41.
EndNote Tunçel M (December 1, 2018) Açıkhava Reklamları ve New York Times Meydanı Açıkhava Reklamlarının İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi 22 317–341.
IEEE M. Tunçel, “Açıkhava Reklamları ve New York Times Meydanı Açıkhava Reklamlarının İncelenmesi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, no. 22, pp. 317–341, December 2018.
ISNAD Tunçel, Merve. “Açıkhava Reklamları Ve New York Times Meydanı Açıkhava Reklamlarının İncelenmesi”. Sanat ve Tasarım Dergisi 22 (December 2018), 317-341.
JAMA Tunçel M. Açıkhava Reklamları ve New York Times Meydanı Açıkhava Reklamlarının İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2018;:317–341.
MLA Tunçel, Merve. “Açıkhava Reklamları Ve New York Times Meydanı Açıkhava Reklamlarının İncelenmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 22, 2018, pp. 317-41.
Vancouver Tunçel M. Açıkhava Reklamları ve New York Times Meydanı Açıkhava Reklamlarının İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2018(22):317-41.