Bilgisayarların bir ortam olarak tanımlanmasına dair tartışmalar 1980’li yıllardan beri devam etmek- te ve bilgisayar-insan etkileşimi alanında birçok sorunu da yanında getirmektedir. Bu makalede, aracı etme sürecinde bilgisayarın şeffaflaşması, etkileşimli multimedya alanında yaratılacak olan arayüzün insan zekasına benzetilmesi ve bazı araştırmacılar tarafından ele alınmasına rağmen arayüzün kav- ramsallaştırılmasının iletişim kuramları açısından mekanik kalması ile ilgili sorunlar irdelenecektir. Sözü edilen konuların temelinde yatan bu sorunların aslında iletişim sürecinde gönderici ve alıcı arasında her zaman üretilen sanal anlamın çoğu zaman göz ardı edilmesinden kaynaklandığı ileri sürülmektedir. Günümüzde ise, hem 1980’li hem de 1990’lı yıllardaki arayüzlerin fazla çizgisel yapı- larından farklı olarak çizgisel-olmayan ve çağrışımsal özelliklere sahip olmakla zihnin doğal işleyişine daha yakın olan internet ağı dünyası mevcuttur. Sonuç olarak günümüz dünyasındaki arayüz tasarım felsefesinin ve etkileşim tasarımının kendi iletişim potansiyelimizi keşfetmemiz için hangi koşulları içermesi gerektiğine dair bazı önermelerde bulunulacaktır.
Etkileşim Tasarımı Etkileşimli Multimedya Arayüz Tasarım Felsefesi İnsan- Bilgisayar Etkileşimi Pierce’cı Semiyotik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 24 |