Sergi; müzeler, galeriler, fuarlar, stantlar, mağaza vitrinleri gibi gösterimin olduğu alanlarda, ürün, hizmet ya da eserin geçici ya da kalıcı süreyle sunumu ve sergilenmesidir. Sergileme tasarımı; görsel iletişim tasarım, iç mimari, endüstriyel tasarım, mimari, multimedya tasarımı gibi alanların disiplinlerarası tasarım anlayışının bir bütünü olarak görülmektedir. Birçok farklı tasarım alanının bir araya gelmesi ile oluşan sergileme tasarımında görsel iletişim tasarımının önemli bir alt başlığı olan “tipografi” ve “tipografinin sergilenmesi” bu makalenin konusudur. Tipografi ve tipografinin sergilenmesi konularını daha da özelleştirmek gerekirse günümüzde ticari ve sanatsal sergileme tasarımlarında tipografinin ana unsur olarak kullanılmasının görsel iletişim tasarımı alanına ve görsel tasarımcılara olan etkisi incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 25 |