Ambalaj, tüketici ve üretici arasında kurulan görsel iletişimi sağlamaktadır. Satın alma kararı verilirken ambalaj tasarımı, tüketiciyi hem etkilemeli hem de yönlendirebilmelidir. Tarihsel süreç içerisinde ambalaj yapımı için cam, kağıt, metal, plastik gibi çeşitli malzemeler kullanılmıştır. Renk, tipografi, form ve görsel imgeler ise tüketici üzerinde etkiyi sağlayan başlıca ögelerdir. Bu ögeleri kullanarak ambalaj, tüketiciye kendi hikayesini anlatır. Özellikle ambalajın ön yüzü, anlatılan hikayenin ana karakteridir. Ancak ambalajın arka yüzü olarak adlandırılan diğer yüzleri, hikayenin detaylarını içerir ve çoğunlukla ikinci planda yer almaktadır. Bu çalışmada, tasarım açısından ihmal edilen arka yüz tasarımının önemi araştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışma sonucunda, arka yüz tasarımının ön yüz tasarımı ile birlikte bir bütün olduğu, tüketicinin bilgilendirilmesi ve yönlendirilmesi noktasında çok önemli etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Ambalaj Tasarımı Gıda Ambalajı Arka Yüz Tasarımı Görsel İletişim Tasarımı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 25 |