Yükseköğretim kurumlarında eğitimin kalitesinin artırılmasına yönelik olarak yapılan değerlendirme çalışmalarında
veri sağlayacak kaynaklardan biri de mezunlardır. Bu çalışmada, Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde, moda
tasarımı alanında sanat eğitiminin sektörde çalışan mezunların görüşleriyle değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Bu amaçla, sektörde çalışan alan mezunlarının, iş pozisyonlarının gerektirdiği yetkinlikler, alınan eğitimin bu
yetkinlikleri kazandırma durumu ve moda tasarımı programlarında verilen sanat eğitimi daha etkili ve yeterli hale
nasıl getirilir sorularını yanıtlamaları istenmiştir. Mezun görüşleri doğrultusunda moda tasarımı alanında verilen
sanat eğitiminin bir değerlendirilmesi yapılmış ve öneriler getirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma deseninde
tarama modelinde yapılan bir çalışmadır. Araştırma verilerinin analizinde, ölçme formuyla toplanan verilere,
frekans, yüzde dağılım ve çoklu cevap analizi temelinde tanımlayıcı istatistik uygulanmıştır. Mezun görüşlerinin
alınmasında ön lisans ve lisans düzeyinde 85 mezuna ulaşılmıştır. Moda tasarımı alanında sanat eğitiminin daha
etkin ve yeterli hale gelmesine yönelik sektör çalışanlarının önerisi: okul dışı sektör, tasarımcı vb. ile işbirliğine
dayalı, uygulama ağırlıklı, uzmanlık odaklı program yapısı ve uygun derslerle geliştirilmiş birsanat eğitim modeli
olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 29 |