21. yüzyıl başlarında internetin başı çektiğiteknolojikgelişmeler ve bununla birlikte yaşanan toplum hayatındaki
değişiklikler hayatın her alanında olduğu gibi iletişimde de yeni kavramlarortaya çıkmasına neden oldu. Web
2.0 ile birlikteyakınsamanın artması, üretici-tüketici arasında büyük oranda tek yönlü olan iletişimi çok yönlü
etkileşime çevirdi. Eğlence ve kültür alanlarında hedef kitlelerine ulaşmaya çalışan yapımcılar ise orta çıkan yeni
medya enstrümanlarının daha iyi kullanılması ve daha çok insana ulaşılması için yeni stratejiler geliştirdiler. Dijital
yakınsamanın en açık biçimde tezahür ettiği Transmedya Hikaye Anlatımı ise bu stratejilerin belki de en önemlisi
haline geldi. Bu çalışma, transmedya hikaye anlatılarının en popülerlerinden biri olan Assassin’s Creed serisinde,
yapımcılar ve hedef kitle arasındaki etkileşimin nasıl gerçekleştiğini ve hedef kitlenin transmedya anlatı içerisinde
nasıl rol aldığını ortaya koymayı hedeflemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 29 |