Selvi Boylum Al Yazmalım (1978) filmi Türk Sinemasının en önemli filmlerinden biridir. Seyircinin gönlünde taht kuran, pek çok ulusal ve uluslararası ödül alan Selvi Boylum Al Yazmalım Atıf Yılmaz’ın yıldız sinemasından yönetmen sinemasına giden sanat yolculuğunda da öncü ve önemli bir filmdir. Bu makalenin savı, filmin biçimsel kurucu unsurları içinde hareketli görüntülerin dondurularak fotografik alana çekilmesinin Roland Barthes’ın Punctum kavramını tarihsel olarak öncelediği ve tam da Barthes’ın tanımladığı çerçevede çalıştığıdır. Filmi böylesi etkili kılan diğer üç biçimsel kurucu unsur olarak yakın plan tasarımı; ana karakterlerin duygu ve düşüncelerinin seyirciyi kuşatmasını sağlayan iç ses kullanımı; Cahit Berkay’ın bestelediği, filmle aynı adı taşıyan film müziği fotografik alana çekilerek oluşturulan duygulanımı hazırlayan ve destekleyen unsurlardır.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Photography, Video and Lens-Based Practice, Fine Arts, Visual Arts (Other) |
| Journal Section | Makaleler |
| Authors | |
| Early Pub Date | November 27, 2024 |
| Publication Date | December 1, 2024 |
| Submission Date | August 7, 2024 |
| Acceptance Date | September 19, 2024 |
| Published in Issue | Year 2024 Issue: 34 |