Bu çalışma yapay zeka teknolojilerinin görsel iletişim tasarımı alanında eğitim gören öğrenciler üzerindeki etkilerini ve öğrencilerin yapay zekaya yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Yapay zeka yaratıcı süreçleri otomatikleştirerek tasarımcılara hız ve verimlilik sağlamasına rağmen aynı zamanda geleneksel yaratıcı becerilerin körelmesi ve telif hakları gibi etik sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu araştırma görsel iletişim tasarımı öğrencilerinin yapay zeka teknolojilerine olan bakış açılarını, bu teknolojilerin kullanımını ve tasarım sürecine olan katkılarını ortaya koymak için anket yöntemi kullanmıştır. Katılımcıların çoğunluğunun yapay zeka teknolojilerini faydalı bulduğu ve tasarımlarında aktif olarak kullandığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte manuel becerilerin kaybolabileceği ve yapay zekanın telif hakları üzerindeki etkileri konusunda kaygıların bulunduğu gözlemlenmiştir.
This study aims to examine the impact of artificial intelligence technologies on students studying visual communication design, as well as their attitudes toward AI. While AI automates creative processes, providing designers with speed and efficiency, it also raises ethical concerns such as the potential decline in traditional creative skills and issues related to copyright. This research utilizes a survey method to reveal visual communication design students' perspectives on AI technologies, their usage, and their contributions to the design process. The majority of participants found AI technologies beneficial and actively integrated them into their design work. However, concerns were also observed regarding the potential loss of manual skills and the effects of AI on copyright.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Görsel Sanatlar (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2024 |
| Kabul Tarihi | 27 Mart 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 35 (20. Yıl Armağan Sayısı) |