Bu makale 9-11 yaşındaki öğrencilerin, öğrenme materyallerini oluşturmak üzere oyunlaştırma tekniklerinden yararlanmak ve bir ölçek belirlemek için yurtdışındaki farklı örnekler üzerine yapılan araştırma ile birlikte Ankara’da bulunan Fransız Okulu sergisinin sonuçlarını içermektedir. Çalışma kapsamında değerlendirilen sergilerin; sergileme tarzları ile görsellerin çocukların öğrenmesi üzerine etkileri değerlendirilmiştir. Hedef kitle analizi, bir eğitlence yöntemi olarak oyunlaştırma ve hedef kitle için tasarım, çocuklar için sergileme tasarımları, 9-11 yaş arası çocuklar için algısal ve bilişsel özellikler, 9-11 yaş bilim sergisi tasarımlarının grafik tasarım açısından incelenmesi ve ilköğretim öğrencilerine yönelik biyolojik çeşitlilik sergisi-nin gözlem analizini kapsamaktadır.
Sonuç olarak öğrenmede oyunlaştırmanın etkileri; dokunsal yapıların öğrenmeye katkıları, sergileme tasarımının hedef kitleye hitap şeklinin ve görsel içeriğin sistematiği, yüz yüze etkileşimin sonuçları konunun anlaşılabilir olmasındaki rolleri tartışılmıştır. Bilim sergisinde, öğrenim materyallerinde kullanılmakta olan eğitlence sistemlerinin; yüz yüze sergilerde etkile-şim, fiziksel tasarım, öğrenim açısından etkilerinin geliştirilme yöntemleri üzerine tartışılmaktadır.
This article includes the results of the French School exhibition in Ankara together with the research on different examples abroad to determine a scale and to use gamification techniques to create learning materials for 9-11 year old students. The effects of the exhibitions, display styles and visuals on children's learning were evaluated within the scope of the study. It includes target audience analysis, gamification as an educational method and design for the target audience, exhibition designs for children, perceptual and cognitive characteristics for children aged 9-11, graphic design analysis of 9-11 years old science exhibition designs and observation analysis of biodiversity exhibition for primary school students.
As a result, the effects of gamification in learning, the contribution of tactile structures to learning, the systematic of the way the exhibition design appeals to the target audience and the visual content, the results of face-to-face interaction, and their role in making the subject understandable are discussed. In the science exhibition, the methods of improving the effects of educational systems used in learning materials in terms of interaction, physical design and learning in face-to-face exhibitions are discussed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Graphic Design, Illustration |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | May 31, 2025 |
Publication Date | May 31, 2025 |
Submission Date | December 27, 2024 |
Acceptance Date | May 29, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 52 |