Research Article
BibTex RIS Cite

Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Algıları

Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 159 - 165, 30.06.2021

Abstract

AMAÇ: Bu çalışmada amaç sağlık yönetimi öğrencilerinin uzaktan (çevrimiçi) eğitime karşı tutumlarını incelemektir.
YÖNTEM: Araştırmada 11 tane anket sorusu ve 3 tane demografik soru katılımcılar tarafından çevrimiçi olarak cevaplandırıldı. Araştırma evreni Sağlık Bilimleri Üniversitesi Sağlık Yönetimi bölümünde okuyan 270 kişiden oluşmaktadır. Çalışmada tam sayım yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya katılmayı kabul eden 91 kişi (%40) araştırmaya dahil edilmiştir.
BULGULAR: Araştırmaya katılanların 16’sı erkek (%17,6) ve 75’i kadın (%82,4), 21’i birinci sınıf (%23,1), 16’sı ikinci sınıf (%17,6), 12’si üçüncü sınıf (%13,2) ve 42’si dördüncü sınıf (%46,2, 60’ı İstanbul’da (%65,9) ve 31’i diğer şehirlerde (%34,1) ikamet ettiği bulunmuştur. Çevrimiçi gerçekleştirilen derslerin yüz yüze gerçekleştirilen derslerden daha verimli olduğunu düşünenlerin oranı %6,6’dır.
SONUÇ: Yapılan araştırma sonucunda sağlık yönetimi öğrencilerinin yüz yüze eğitimi tercih ettiği görülmüştür.

References

  • Ağır, F. (2007). Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Çalışan İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Aydemir, M. (2018). Uzaktan Eğitim Program, Ders ve Materyal Tasarımı. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Aydın, C. H. (2002). Çevrimiçi (Online) öğrenme toplulukları. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildirileri. 23-25 Mayıs. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 1-10.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3): 536-550.
  • Gökbulut, B. (2021). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Uzaktan Eğitim ve Mobil Öğrenme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11 (1) , 160-177. DOI: 10.17943/etku.797164.
  • Kaçan A., Gelen İ., (2020). Türkiye’deki Uzaktan Eğitim Programlarına Bir Bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6 (1) , 1-21.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslar Arası Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(5), 376-394. UNESCO (2020, March 27). Teacher Task Force calls to support 63 million teachers touched by the COVID-19 crisis. UNESCO. Retrieved from Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 210-228.
  • Ünal N., Şanlıer, N., Şengil, A. Z., Pandemi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Çevrim içi Öğrenmeye Hazır bulunuşluklarının ve Uzaktan Eğitime İlişkin Deneyimlerinin Değerlendirilmei. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9(1), 89-104. Yenilmez, K., Turgut, M. ve Balbağ, M. Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 159 - 165, 30.06.2021

Abstract

References

  • Ağır, F. (2007). Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Çalışan İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Aydemir, M. (2018). Uzaktan Eğitim Program, Ders ve Materyal Tasarımı. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Aydın, C. H. (2002). Çevrimiçi (Online) öğrenme toplulukları. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildirileri. 23-25 Mayıs. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 1-10.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3): 536-550.
  • Gökbulut, B. (2021). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Uzaktan Eğitim ve Mobil Öğrenme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11 (1) , 160-177. DOI: 10.17943/etku.797164.
  • Kaçan A., Gelen İ., (2020). Türkiye’deki Uzaktan Eğitim Programlarına Bir Bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6 (1) , 1-21.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslar Arası Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(5), 376-394. UNESCO (2020, March 27). Teacher Task Force calls to support 63 million teachers touched by the COVID-19 crisis. UNESCO. Retrieved from Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 210-228.
  • Ünal N., Şanlıer, N., Şengil, A. Z., Pandemi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Çevrim içi Öğrenmeye Hazır bulunuşluklarının ve Uzaktan Eğitime İlişkin Deneyimlerinin Değerlendirilmei. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9(1), 89-104. Yenilmez, K., Turgut, M. ve Balbağ, M. Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Behaviour-Personality Assessment in Psychology
Journal Section Articles
Authors

Şeyma Nur Gül

Sıla Zeynep Kubilay 0000-0002-5650-166X

Ali Arslanoglu 0000-0002-4454-0397

Publication Date June 30, 2021
Submission Date August 3, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Gül, Ş. N., Kubilay, S. Z., & Arslanoglu, A. (2021). Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Algıları. Sağlık Ve Sosyal Refah Araştırmaları Dergisi, 3(2), 159-165.


All works published in this journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 (CC BY-NC 4.0 ) International License.

To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/