Teaching as a profession has retained its importance in every era of the history. The expectations from teaching, which has been considered as the profession of educating individuals, has been grown in the development progress of the mankind. These expectations have formed the qualifications that teachers should have. The instructors who teach in the area of religion are subject to also some additional qualifications. The scholars in the continuum of the past eras have thoughts which reflect the characteristics of their era. In this context when their works are studied it is observable that varioustopics are covered such as the professional and moral qualificationsof teachers, understanding of discipline and the principles of instruction
Öğretmenlik mesleği her çağda önemini korumuştur. Bireyleri yetiştirme mesleği olarak algılanan öğretmelikten, insanlığın gelişim seyrine göre beklentiler artmıştır. Her dönem artan bu beklentiler öğretmenin sahip olması gereken özellikler olarak öğretmene yansımıştır. Din alanını öğreten öğretmenlerin ayrıca sahip olmaları gereken nitelikler sözkonusudur. Tarihsel süreçte öğretme işine yoğunlaşan alimlerin/bilginlerin kendi dönemlerini yansıtan düşünceleri mevcuttur. Bu anlamda eserlere dikkat edildiğinde öğretmenin mesleki niteliklerinden ahlaki niteliklerine hatta disiplin anlayışı ve ders işleme kurallarına kadar birçok konuların ele alındığı görülmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 11 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.