BibTex RIS Cite

G. E. LESSİNG VE I. KANT’DA VAHİY KAVRAMI VE VAHYİN PEDAGOJİK DEĞERİ

Year 2016, Volume: 8 Issue: 1, 0 - 0, 26.05.2016

Abstract

Aydınlanma döneminin, felsefe tarihi içerisinde önemli bir yeri bulunmaktadır. Bu

dönem, hem kendinden önceki yüzyılların felsefi birikiminin harmanlanmasına hizmet

etmiş, hem de insanlığın geleceği için mühim ..zümler önermiştir. Bu minvalde,

Aydınlanma düşünürlerinin en mühim katkıları, din ve felsefe sahasına olmuştur. Lessing

ve Kant’ın her iki alana dair vermiş olduğu eserler de bunu destekler mahiyettedir. Din

felsefesinin başta gelen tartışma alanlarından birisi de vahiy üzerinedir. Düşünce tarihinde

vahiy üzerine felsefi bir telakkinin nasıl olduğuna dair kapsamlı çalışmalar yapılmıştır.

Çalışmamızda ele aldığımız her iki düşünürün vahiy öğretisi ile insan soyunun eğitimini

buluşturmak üzerine sunmuş olduğu fikirler, din ve felsefenin uzlaştırılması noktasında

kıymetli çabalar olarak g.rünmektedir. Akıl ve vahyin özdeş olduklarına dair yaptıkları

tespitler, g.rünürdeki bu ikiliği kaldırmaya yöneliktir. Zira onlara göre, bu ikilik, insanlık

tarihini, uzun yıllar uğraştırmış ve uğraştırmaya da devam edecek gibi g.zükmektedir.

Vahyin pedagojik yorumlanması da bu bağlamda etkili bir ..züm sunmaktadır.

Year 2016, Volume: 8 Issue: 1, 0 - 0, 26.05.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Aydoğan This is me

Publication Date May 26, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 8 Issue: 1

Cite

ISNAD Aydoğan, Hüseyin. “G. E. LESSİNG VE I. KANT’DA VAHİY KAVRAMI VE VAHYİN PEDAGOJİK DEĞERİ”. Şarkiyat 8/1 (May 2016).

Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.


27787