Bu çalışınada son yılların önemli ve etkin karar alma yöntemlerinden olan bulanık mantık
tekn iklerinden yararlanılarak, bir bulanık sınıfla ma prosesi, Sakarya Üniversitesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümünün ders programlarının sınıflanmasında kullanılmıştır. Bunun için bilgisayar mühendisliği bölümünün üçüncü sınıfına yani beş ve altıncı yarı yıllarına ait dersleri bulanık yaklaşımlarla sınıflayacak örnek bir tasarım geliştirilmiştir. Geliştirilen bulanıkyöntemin, hem bilgisayar ınühendisliğinin bölüm olarak kendi içinde yapılanabiln1esine, hem de lisans ve lisans üstü eğitimdeki öğrencilerin doğru uzn1anlık alan )arına yön lendirilmelerine katkı sağlaması hedeflenın iştir. Bu amaçla kendi içinde de tut arlı say ılabilecek sınıfların, Akes � 0.6 ve Akes > O. 8 kesim değerleriyle oluştuğu tespit edilm iştir. Birinci kesim değeri ile daha gene], ikincisi ile de daha gerçekçi sınıflamanın yapıldığı görülmüştür.
Primary Language | TR |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2000 |
Submission Date | May 6, 2014 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 4 Issue: 1-2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.