Bu çalışmada farklı ekstrem sıcaklık
oranlarında, sıkıştırma oranı değişiminin bir dizel
motorunun giiç ve verimi Uzerine etkisini araştırmak
amacıyla teorik dizel çevrim analizi
gerçekleştirilmiştir. Optimum sıkıştırma oranını
veren bağınti çıkarılmıştır. Teorik dizel çevrim
analizi, sıkıştırma oranı sürekli artırıldığında
· optimunı noktadan itibaren motor performansında
düşmenin olduğunu göstermektedir. Deneysel
çalışmada, ön yanma odalı tek silindirli sıkıştırma
oranı değiştirilebilir Ricardo E6 tipi bir dizel
motorunda sıkıştırma oram 18.20' den 19.60' a
çıkarıldığında özgül yakıt sarfiyatının °/o8' e varan
oranda arttığı, efektif verimin ise 0/o 7.5 'e varan
oranda azaldıği tespit edilmiştir
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2003 |
Submission Date | May 12, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 7 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.