Research Article
BibTex RIS Cite

Ticari Yarı Römork Tanker Şasisinin Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yol Profilinin Müşteri Kullanım Şartlarına Göre Optimize Edilmesi

Year 2015, Volume: 19 Issue: 3, 257 - 266, 21.12.2015
https://doi.org/10.16984/saufbed.50769

Abstract

Bu çalışmada, bir ticari yarı römork tanker şasisinin dayanım testlerinin daha hızlı ve daha az maliyetle Türkiye şartlarında nasıl gerçekleştirilebileceği araştırılmıştır. Çalışma konusu yarı römork şasinin müşteri kullanım profiline bağlı olarak değişen yol şartlarının oranları belirlenmiş ve yol verileri (aracın maruz kaldığı ivme değerleri)toplanmıştır. Toplanan yol verileri işlenerek farklı yol şartlarının araç üzerindeki hasar etkileri hesaplanmıştır. Hasar etkileri optimize edilerek aracın toplam ömrüne eşdeğer olacak bir yol profili elde edilmiştir. Elde edilen yol profili, yarı römork tanker aracınınbilgisayar destekli analizleri, saha testleri ve hızlandırılmış test pistlerinde yapacağı dayanım testleri için referans olarak kullanılmıştır.

References

  • AKSOY, M., Yüksek Lisans Tezi, Ticari Yarı Römork Tanker Şasi Yorulma Dayanımın Gerçek Yol Sinyalleri İle Bilgisayar Ortamında İncelenmesi, Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014
  • A.,VERTUA.,KIHM., F,HALFPENNY, A.,Proving Ground Optimisation based on Fatigue Damage Spectra,Whitepaper,nCode International,2011
  • HALFPENNY,A.,Ncode Methods For Accelerating Dynamic Durability Tests, nCode International Ltd,Sheffield,2006.
  • TOPRAK, M., EREKE, M., Ticari Taşıt Akslarının Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yüklerin Müşteri Çevrimindeki Taşıt Ölçümlerinden Elde Edilmesi, Mühendis ve Makina, cilt 55, sayı 651, s. 26-42.
  • YAY, K., EREKE, M., Hızlandırılmış Taşıt Ömür Testlerinde Yol Verisi Kullanımına Yeni Bir Yaklaşım, İTÜ Dergisi, Cilt:2, Sayı:5, 61-73, 2003
  • KUNTAY, A.,İPEK,G.,GÜNGÖR,S.,Hızlandırılmış Ömür Test Prosedürü GeliştirilmesiOtomotiv Teknolojileri Kongresi,BURSA, 21 - 23 Haziran, 2004
  • BAYRAM, T., KOYUNCU, M. L., Traktör Saha Testinin Laboratuarda Hızlandırılmış Olarak Gerçekleştirilmesi, Otomotiv Teknolojileri Kongresi, BURSA, 01-04 Haziran, 2008
  • ŞENER, A. Ş., Araç Parçaları Yorulma Ömürlerinin Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Belirlenmesi, Electronic Journal of Vehicle Technologies (EJVT), 2(3), 13-28, 2010
  • ŞENER, A. Ş., Determination Of Vehicle Components Fatigue Life Based On FEA Method And Experimental Analysis, International Journal Of Electronics,Mechanical And Mechatronics Engineering, 2(1), 133-145, 2012
  • BAYRAM, H., ÇOKAL, İ., TALAY, M., USTA, E., Yeni Nesil Zırhlı Aracın Ömür Testinin Hızlandırma Sürecine Yönelik Test Ve Doğrulama Faaliyetleri,Otomotiv Teknolojileri Kongresi, BURSA, 26-27Mayıs, 2014
  • HALFPENNY, A., HUSSAIN, S., MCDOUGALL, S., & POMPETZKI, M., Investigation Of The Durability Transfer Concept For Vehicle Prognostic Applications, Army Tank Automotıve Research Development And Engıneerıng Center Warren Mi, 2010
  • HBM- Ncode Designlife Theory Guide, HBM Software Corporation, 2013
  • HBM- Ncode Glypworks Theory Guide, HBM Software Corporation, 2013
  • LMS Tecware User Manuel, (T.Y). Test Software, LMS International, Belgium, 2010
  • http://www.mira.co.uk, Erişim Tarihi: 03.04.2014.

Optimization of the Road Durabilty Test Profile for Commercial Semi Trailer Truck Chassis According to the Specified Requirements of the Customer Usage

Year 2015, Volume: 19 Issue: 3, 257 - 266, 21.12.2015
https://doi.org/10.16984/saufbed.50769

Abstract

In this study, durability tests of a commercial semi-trailer chassis how can be performed faster and less costly in Turkey were investigated. Varying road conditions rates were identified depending on customer usage profiles and road data (vehicle accelerations) were collected. At the end of the data collection process, the collected data were processed for calculate damage effect of different road conditions on semi-trailer chassis. The road profile that would be equivalent to the total life of the vehicle was obtained by optimizing the damage effects. The resulting road profile was used as reference for semi-trailer tanker vehicle's computer-aided analysis, field testing and accelerated durability tests.

References

  • AKSOY, M., Yüksek Lisans Tezi, Ticari Yarı Römork Tanker Şasi Yorulma Dayanımın Gerçek Yol Sinyalleri İle Bilgisayar Ortamında İncelenmesi, Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014
  • A.,VERTUA.,KIHM., F,HALFPENNY, A.,Proving Ground Optimisation based on Fatigue Damage Spectra,Whitepaper,nCode International,2011
  • HALFPENNY,A.,Ncode Methods For Accelerating Dynamic Durability Tests, nCode International Ltd,Sheffield,2006.
  • TOPRAK, M., EREKE, M., Ticari Taşıt Akslarının Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yüklerin Müşteri Çevrimindeki Taşıt Ölçümlerinden Elde Edilmesi, Mühendis ve Makina, cilt 55, sayı 651, s. 26-42.
  • YAY, K., EREKE, M., Hızlandırılmış Taşıt Ömür Testlerinde Yol Verisi Kullanımına Yeni Bir Yaklaşım, İTÜ Dergisi, Cilt:2, Sayı:5, 61-73, 2003
  • KUNTAY, A.,İPEK,G.,GÜNGÖR,S.,Hızlandırılmış Ömür Test Prosedürü GeliştirilmesiOtomotiv Teknolojileri Kongresi,BURSA, 21 - 23 Haziran, 2004
  • BAYRAM, T., KOYUNCU, M. L., Traktör Saha Testinin Laboratuarda Hızlandırılmış Olarak Gerçekleştirilmesi, Otomotiv Teknolojileri Kongresi, BURSA, 01-04 Haziran, 2008
  • ŞENER, A. Ş., Araç Parçaları Yorulma Ömürlerinin Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Belirlenmesi, Electronic Journal of Vehicle Technologies (EJVT), 2(3), 13-28, 2010
  • ŞENER, A. Ş., Determination Of Vehicle Components Fatigue Life Based On FEA Method And Experimental Analysis, International Journal Of Electronics,Mechanical And Mechatronics Engineering, 2(1), 133-145, 2012
  • BAYRAM, H., ÇOKAL, İ., TALAY, M., USTA, E., Yeni Nesil Zırhlı Aracın Ömür Testinin Hızlandırma Sürecine Yönelik Test Ve Doğrulama Faaliyetleri,Otomotiv Teknolojileri Kongresi, BURSA, 26-27Mayıs, 2014
  • HALFPENNY, A., HUSSAIN, S., MCDOUGALL, S., & POMPETZKI, M., Investigation Of The Durability Transfer Concept For Vehicle Prognostic Applications, Army Tank Automotıve Research Development And Engıneerıng Center Warren Mi, 2010
  • HBM- Ncode Designlife Theory Guide, HBM Software Corporation, 2013
  • HBM- Ncode Glypworks Theory Guide, HBM Software Corporation, 2013
  • LMS Tecware User Manuel, (T.Y). Test Software, LMS International, Belgium, 2010
  • http://www.mira.co.uk, Erişim Tarihi: 03.04.2014.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Application Articles
Authors

Mehmet Aksoy

İbrahim Yılmazçoban

Yaşar Kahraman

Publication Date December 21, 2015
Submission Date September 3, 2014
Acceptance Date October 13, 2014
Published in Issue Year 2015 Volume: 19 Issue: 3

Cite

APA Aksoy, M., Yılmazçoban, İ., & Kahraman, Y. (2015). Ticari Yarı Römork Tanker Şasisinin Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yol Profilinin Müşteri Kullanım Şartlarına Göre Optimize Edilmesi. Sakarya University Journal of Science, 19(3), 257-266. https://doi.org/10.16984/saufbed.50769
AMA Aksoy M, Yılmazçoban İ, Kahraman Y. Ticari Yarı Römork Tanker Şasisinin Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yol Profilinin Müşteri Kullanım Şartlarına Göre Optimize Edilmesi. SAUJS. December 2015;19(3):257-266. doi:10.16984/saufbed.50769
Chicago Aksoy, Mehmet, İbrahim Yılmazçoban, and Yaşar Kahraman. “Ticari Yarı Römork Tanker Şasisinin Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yol Profilinin Müşteri Kullanım Şartlarına Göre Optimize Edilmesi”. Sakarya University Journal of Science 19, no. 3 (December 2015): 257-66. https://doi.org/10.16984/saufbed.50769.
EndNote Aksoy M, Yılmazçoban İ, Kahraman Y (December 1, 2015) Ticari Yarı Römork Tanker Şasisinin Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yol Profilinin Müşteri Kullanım Şartlarına Göre Optimize Edilmesi. Sakarya University Journal of Science 19 3 257–266.
IEEE M. Aksoy, İ. Yılmazçoban, and Y. Kahraman, “Ticari Yarı Römork Tanker Şasisinin Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yol Profilinin Müşteri Kullanım Şartlarına Göre Optimize Edilmesi”, SAUJS, vol. 19, no. 3, pp. 257–266, 2015, doi: 10.16984/saufbed.50769.
ISNAD Aksoy, Mehmet et al. “Ticari Yarı Römork Tanker Şasisinin Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yol Profilinin Müşteri Kullanım Şartlarına Göre Optimize Edilmesi”. Sakarya University Journal of Science 19/3 (December 2015), 257-266. https://doi.org/10.16984/saufbed.50769.
JAMA Aksoy M, Yılmazçoban İ, Kahraman Y. Ticari Yarı Römork Tanker Şasisinin Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yol Profilinin Müşteri Kullanım Şartlarına Göre Optimize Edilmesi. SAUJS. 2015;19:257–266.
MLA Aksoy, Mehmet et al. “Ticari Yarı Römork Tanker Şasisinin Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yol Profilinin Müşteri Kullanım Şartlarına Göre Optimize Edilmesi”. Sakarya University Journal of Science, vol. 19, no. 3, 2015, pp. 257-66, doi:10.16984/saufbed.50769.
Vancouver Aksoy M, Yılmazçoban İ, Kahraman Y. Ticari Yarı Römork Tanker Şasisinin Dayanım Testlerinde Kullanılacak Yol Profilinin Müşteri Kullanım Şartlarına Göre Optimize Edilmesi. SAUJS. 2015;19(3):257-66.

Sakarya University Journal of Science (SAUJS)