Havacılık alanında İnsansız Hava Araçlarına (İHA) yönelik talep ve çalışmalar tüm dünyada ve ülkemizde gün geçtikçe artmaktadır. İHA’lar, kumanda ya da uydu sistemleri aracılığıyla kontrol edilen, dikey olarak kalkış ve iniş yapabilen, uzun süreli uçuşları gerçekleştirebilen araçlardır. İHA’ların kullanım alanları arasında gözetleme, takip, nesne tanıma ve uzaktan müdahale sayılabilir. Günümüzde, çok rotorlu insansız hava araçları konusunda yapılan çalışmalar daha çok önem kazanmıştır. Dikey kalkış-iniş yapabilmesi nedeniyle piste ihtiyaç duyulmaması, iç ve dış ortamlarda geniş hareket kabiliyetine sahip olması, havada belli bir yükseklikte asılı kalarak uçabilmesi ve uçuş için tek rotorlu helikopterlerdeki kompleks mekanizmalara ihtiyaç duymaması bu araçların yaygınlaşmasında ana neden olmuştur. Bu çalışmada, son 20 yılda gerçekleştirilen İHA araştırmaları gözden geçirilmiştir. Genel olarak İHA’lar askeri ve sivil misyonlar için ikiye ayrılmış olup, bu çalışmada özellikle sivil amaçlı İHA’ların uygulama alanları incelenmiştir. İHA’yı oluşturan temel elemanlar irdelendikten sonra, uygulanan mekanik testler, kaldırma kuvveti ve aerodinamik testler özetlenmiştir. Son olarak da, İHA’ların avantaj ve dezavantajları vurgulanarak, gelecekte yapılabilecek çalışmalara ışık tutulmuştur
CaCO3 as a filler has been used in the PVC. In this study, industrial waste was used instead of CaCO3 and were investigated changes in the thermal properties. Used in cutting waste was emerged during the produced in GRP pipe production from wet cutting. PVC, GRP waste powder and process aids were mixtured then produced in extrusion system for polymer matrix composite production. Thirteen different weight (%5-%70) percentages of cutting waste as a filler were reinforced to PVC. CaCO3 reinforced and pure PVC were produced in extrusion system to make comparison. All PVC samples were evaluated through DTA-TG analysis.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Submission Date | July 28, 2015 |
Acceptance Date | November 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 20 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.