Research Article
BibTex RIS Cite

Çalışan kadınların sosyal medya kullanım karakteristikleri

Year 2020, Volume: 2 Issue: 1, 27 - 32, 30.06.2020

Abstract

İki bin üç yılı itibari ile hızlı bir şekilde giriş yapan sosyal medya platformları, hayatımızda vazgeçilmez hale gelmiştir. Sosyal medya kullanımı cinsiyet, yaş ve eğitim durumu fark etmeksizin artmaya devam etmektedir. Tabletler ve cep telefonları ile iş yerlerinde herkesin kolayca internete ulaşabilmesi, sosyal medya kullanımının kadınlar tarafından da erişimlerini etkilemiştir. Günümüzde tüm sektörlerin önem verdiği sosyal medya, kadınlar tarafından işlerinin dışında da kullanılmaktadır. Çalışma hayatında kendini geliştiren kadınlar, kişisel gelişimlerini bulunduğu çevreye sosyal medya aracılığı ile yansıtmaktadır. Bu çalışmada Finans, Bilgi Teknolojileri, Hukuk, Eğitim, İnşaat, Danışmanlık ve diğer çeşitli sektörlerde çalışan kadınların sosyal medya kullanım karakteristikleri üzerinde durulmuştur. Çalışma kapsamındaki (WhatsApp, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Forums, Blog, Tumblr, Pinterest) platformlardan edinilen bulgulara göre iş hayatında kimlik kazanmış kadınların sosyal ağları etkin bir şekilde kullandıkları ortaya çıkarılmıştır. Örneklemi oluşturan çalışan kadınlar, sosyal medyayı işlerinin dışında sosyal hayatlarında da bilinçli ve etkin kullanmaktadır.

References

  • Akyüz A. (2017). Sosyal Medyada Müşteri Etkileşimi ve Firmalar Açısından Önemi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5-19.
  • Alan H. (2017). Bilgi Yaratımı Sürecinde Sosyal Ağların Rolü: Bilişim Sektörü Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 110-118.
  • Demirala G. ve Karakaya A. (2016). İşletmelerde Bilişim Sistemleri Uygulamaları: Demir Çelik Sektörü Örneği, Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük, 60-170.
  • Dikener, O. (2010). İnternet Reklamcılığında Web Tasarımı. Konya: Aybil Yayıncılık.
  • Gökaliler E. ve Alikılıç Ö. (2015). Kadın Girişimcilere Ait İşletmelerin Marka Yaratım ve İletişim Süreçlerinde Sosyal Medyanın Yeri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 117-137.
  • Karaçor, S. (2007). Reklam İletişimi İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. Konya: Çizgi Kitapevi Yayınları.
  • Karadeniz Oğuz (2011), Türkiye’de Atipik Çalışan Kadınlar ve Yaygın Sosyal Güvencesizlik, Çalışma ve Toplum, 83-111.
  • Karaer, S. (2017). Sanal Cinsiyetçilik: Sosyal Medyada Kadın Olmak. Webmaster: https://webmaster.kitchen/sanal-cinsiyetcilik-sosyal-medyada-kadin-olmak/ adresinden alındı
  • Kelly Allen, T. R. (2014). Social media use and social connectedness in adolescents: The positives and the potential pitfalls. The Australian Educational and Developmental Psychologist, 18-31.
  • Küçük, M. (2015). Çalışma Hayatında Kadınlar ve Karşılaştıkları Sorunlar: Bir İşverene Bağlı Olarak Çalışan Emekçi Kadınlara İlişkin Bir Araştırma. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 1-17.
  • Okur, S. (2016). E-Ticaret Sektöründe Pinterest ve Instagram. Webtures: https://www.webtures.com.tr/blog/e-ticaret-sektorunde-pinterest-instagram/ adresinden alındı (Eirişim Tarihi: 05.03.2020)
  • Seyrek İbrahim H. ve İnal O. (2017). İşten Ayrılma Niyeti İle İlişkili Faktörler: Bilgi Teknolojisi Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Doğu Anadolu Sosyal Bilimlerde Eğilimler Dergisi, 65-70.
  • Sipahi E. ve Artantaş E. (2017). Sosyal Medya ile Kurumsal İtibar Oluşturma, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi- Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5-35.
  • Solmaz B. ve Tekin G. (2013). İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama. Selçuk İletişim Dergisi, 23-32.
  • Solmaz B. ve Görkemli N. (2012). Yeni Bir İletişim Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı ve Konya Kadın Dernekleri Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 183-189.
  • Sosyal Medyayı Kullanarak Değişim Yaratan 5 Kadın Aktivist. (2011). SES : http://esitlikadaletkadin.org/sosyal-medyayi-kullanarak-degisim-yaratan-5-kadin-aktivist/ adresinden alındı (Erişim Tarihi: 25.02.2020)
  • Soysal A. (2010). “Kadın Girişimcilerin Özellikleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve İş Kuracak Kadınlara Öneriler: Kahramanmaraş İlinde Bir Araştırma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 71-95.
  • Tekvar, S. O. (2012). Yeni Medya ve Halkla İlişkilerde Dönüşüm: Farklı Kurumsal Yapılarda Halkla İlişkiler Algısı ve Sosyal Paylaşım Ağları. Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Turan, A. H. (2011). İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (TPB) ile Ampirik Bir Test. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 128-143.
  • Weinberg, T. (2009). The New Community Rules: Marketing On The Social Web. Development and Learning in Organizations.
  • Yalçın, F. G. (2017). Sosyal Medyanın Patronu Kadınlar. Digitalage, 44-46.

Social media usage characteristics of working women

Year 2020, Volume: 2 Issue: 1, 27 - 32, 30.06.2020

Abstract

Social media platforms, which entered quickly as of 2003, have become indispensable in our lives. Regardless of gender, age and educational attainment, social media usage continues to increase. The fact that everyone can easily access the internet at workplaces with tablets and mobile phones also affect women's access to social media. Today, social media, which is cared by all sectors, is used by women when outside their jobs, too. Women who improve themselves in working life reflect their personal growth to their environment over social media. In this study, social media usage characteristics of women working in Finance, Information Technologies, Law, Education, Construction, Consultancy and various other sectors are emphasized. According to the findings obtained from the platforms (WhatsApp, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Forums, Blog, Tumblr, Pinterest) in the study, it has been discovered that women who had gained identity in business life use social networks effectively. Who make up the sample, the working women use social media outside their jobs, also consciously and actively also in their social lives.

References

  • Akyüz A. (2017). Sosyal Medyada Müşteri Etkileşimi ve Firmalar Açısından Önemi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5-19.
  • Alan H. (2017). Bilgi Yaratımı Sürecinde Sosyal Ağların Rolü: Bilişim Sektörü Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 110-118.
  • Demirala G. ve Karakaya A. (2016). İşletmelerde Bilişim Sistemleri Uygulamaları: Demir Çelik Sektörü Örneği, Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük, 60-170.
  • Dikener, O. (2010). İnternet Reklamcılığında Web Tasarımı. Konya: Aybil Yayıncılık.
  • Gökaliler E. ve Alikılıç Ö. (2015). Kadın Girişimcilere Ait İşletmelerin Marka Yaratım ve İletişim Süreçlerinde Sosyal Medyanın Yeri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 117-137.
  • Karaçor, S. (2007). Reklam İletişimi İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma. Konya: Çizgi Kitapevi Yayınları.
  • Karadeniz Oğuz (2011), Türkiye’de Atipik Çalışan Kadınlar ve Yaygın Sosyal Güvencesizlik, Çalışma ve Toplum, 83-111.
  • Karaer, S. (2017). Sanal Cinsiyetçilik: Sosyal Medyada Kadın Olmak. Webmaster: https://webmaster.kitchen/sanal-cinsiyetcilik-sosyal-medyada-kadin-olmak/ adresinden alındı
  • Kelly Allen, T. R. (2014). Social media use and social connectedness in adolescents: The positives and the potential pitfalls. The Australian Educational and Developmental Psychologist, 18-31.
  • Küçük, M. (2015). Çalışma Hayatında Kadınlar ve Karşılaştıkları Sorunlar: Bir İşverene Bağlı Olarak Çalışan Emekçi Kadınlara İlişkin Bir Araştırma. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 1-17.
  • Okur, S. (2016). E-Ticaret Sektöründe Pinterest ve Instagram. Webtures: https://www.webtures.com.tr/blog/e-ticaret-sektorunde-pinterest-instagram/ adresinden alındı (Eirişim Tarihi: 05.03.2020)
  • Seyrek İbrahim H. ve İnal O. (2017). İşten Ayrılma Niyeti İle İlişkili Faktörler: Bilgi Teknolojisi Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Doğu Anadolu Sosyal Bilimlerde Eğilimler Dergisi, 65-70.
  • Sipahi E. ve Artantaş E. (2017). Sosyal Medya ile Kurumsal İtibar Oluşturma, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi- Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5-35.
  • Solmaz B. ve Tekin G. (2013). İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama. Selçuk İletişim Dergisi, 23-32.
  • Solmaz B. ve Görkemli N. (2012). Yeni Bir İletişim Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı ve Konya Kadın Dernekleri Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 183-189.
  • Sosyal Medyayı Kullanarak Değişim Yaratan 5 Kadın Aktivist. (2011). SES : http://esitlikadaletkadin.org/sosyal-medyayi-kullanarak-degisim-yaratan-5-kadin-aktivist/ adresinden alındı (Erişim Tarihi: 25.02.2020)
  • Soysal A. (2010). “Kadın Girişimcilerin Özellikleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve İş Kuracak Kadınlara Öneriler: Kahramanmaraş İlinde Bir Araştırma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 71-95.
  • Tekvar, S. O. (2012). Yeni Medya ve Halkla İlişkilerde Dönüşüm: Farklı Kurumsal Yapılarda Halkla İlişkiler Algısı ve Sosyal Paylaşım Ağları. Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Turan, A. H. (2011). İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Planlı Davranış Teorisi (TPB) ile Ampirik Bir Test. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 128-143.
  • Weinberg, T. (2009). The New Community Rules: Marketing On The Social Web. Development and Learning in Organizations.
  • Yalçın, F. G. (2017). Sosyal Medyanın Patronu Kadınlar. Digitalage, 44-46.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Feyza Tekin

Aykut Turan

Publication Date June 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Tekin, F., & Turan, A. (2020). Çalışan kadınların sosyal medya kullanım karakteristikleri. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, 2(1), 27-32.
AMA Tekin F, Turan A. Çalışan kadınların sosyal medya kullanım karakteristikleri. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi. June 2020;2(1):27-32.
Chicago Tekin, Feyza, and Aykut Turan. “Çalışan kadınların Sosyal Medya kullanım Karakteristikleri”. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi 2, no. 1 (June 2020): 27-32.
EndNote Tekin F, Turan A (June 1, 2020) Çalışan kadınların sosyal medya kullanım karakteristikleri. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi 2 1 27–32.
IEEE F. Tekin and A. Turan, “Çalışan kadınların sosyal medya kullanım karakteristikleri”, Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 27–32, 2020.
ISNAD Tekin, Feyza - Turan, Aykut. “Çalışan kadınların Sosyal Medya kullanım Karakteristikleri”. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi 2/1 (June 2020), 27-32.
JAMA Tekin F, Turan A. Çalışan kadınların sosyal medya kullanım karakteristikleri. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi. 2020;2:27–32.
MLA Tekin, Feyza and Aykut Turan. “Çalışan kadınların Sosyal Medya kullanım Karakteristikleri”. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 1, 2020, pp. 27-32.
Vancouver Tekin F, Turan A. Çalışan kadınların sosyal medya kullanım karakteristikleri. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi. 2020;2(1):27-32.