Teknolojik gelişmelerin dönüştürdüğü ve küreselleştirdiği dünyamızda örgütlerin, artan rekabet koşullarında ayakta kalabilmek ve başarılı olabilmek için yüksek performanslı çalışanlara ihtiyacı vardır. Ancak motive edilmiş çalışanlardan yüksek performans elde edilebilir. Bu nedenle bireylerin motivasyonu için performanslarının değerlendirilmesi ve örgütsel uygulamalarda kullanılması gerekir. Göstermiş olduğu performansa göre örgütsel konumu değişecek olan bireyin motivasyonu artar. Ancak öncelikle performans standartlarının açık, ölçülebilir ve gerçeğe uygun şekilde tespit edilmesi ve performans değerlendirme yöntemlerinin etkili bir biçimde kullanılması gerekir. Değerlendirme sisteminin güvenilir ve yeterli olmasının yanı sıra elde edilen sonuçların adalet ve hakkaniyet ölçüleri içinde kullanılması da önemlidir. Performansının yanlış değerlendirildiğini ve kendisine haksızlık yapıldığını düşünen bireyin performansı düşmeye başlar. Diğer yandan performansı düşük birey, örgütsel yaptırımlarla ve tedbirlerle karşılaşmazsa motivasyonunu artırmak için bir çaba sarf etmez. Sonuçta her iki çalışan da düşük performans düzeyinde buluşurlar. Performans değerlendirme sonucu kendilerini geliştirmek zorunda olan bireylere bunu yapabilmeleri için imkan ve fırsat tanımak gerekir. Performans değerlendirmesi yapmayan ya da yapılan değerlendirmeleri örgütsel uygulama ve kararlarda adalet ve hakkaniyet ölçüleri içerisinde kullanmayan örgütler, çalışanların motivasyonunu yükseltemez, onların bilgi, birikim ve yeteneklerinden yararlanamaz ve örgütsel etkinliği ve verimliliği sağlayamazlar
Performans Ölçme Performans Değerlendirme Değerlendirme Hataları Motivasyon İnsan Kaynakları Yönetimi.
Organizations in our transforming and globalizing world as a result of technological developments are in need of high performing employees to survive and to be successful in the increasingly competitive conditions. However, high performance can only be obtained from motivated employees. For this reason, for the motivation of individuals, their performance should be evaluated and used in organizational practices. An individual whose organizational position changed according to her/his performance would become more motivated. However, performance standards should be clear, measurable and accurate, and performance evaluation methods should be used effectively. The performance evaluation method should be reliable and satisfying and in addition to that, it is of great significance that the results obtained are used justly and fairly. An individual, who thinks that his /her performance is misevaluated and that he/she is unfairly treated, will poorly perform their tasks. On the other hand, a low-performing individual, who has not been subject to organizational sanctions and measures, will not pay any effort to increase his/hermotivation. Ultimately, both of them will have low performancelevel. Those who have to develop themselves as indicated by the performance evaluation should be given facility and opportunity to do so. Organizations that do not exercise performance evaluation, or organizations that do not benefit from the evaluations in the organizational practice and decision-making in a fair and just manner, cannot increase the motivation of their employees; benefit their knowledge, experience and capabilities and achieve organizational effectiveness and efficiency
Performance Measurement Performance Evaluation Assessment Errors Motivation Human Resources Management.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 88 |