Research Article
BibTex RIS Cite

Benchmarking ve Stratejik Yönetim

Year 2005, Issue: 56, 53 - 77, 30.01.2005

References

  • AKTAN, Coşkun Can, (1997), Değişim ve Yeni Global Yönetim, MESS Yayınları İstanbul.
  • AKTAN, Coşkun Can, (1999), 2000'li Yıllarda Yeni Yönetim Teknikleri, TÜGİAD Yayınları, İstanbul.
  • ÇEVİK, Hasan Hüseyin, (2001), Türk Kamu Yönetimi Sorunları, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • DPT, (2003), Kamu Kuruluşları İçin Stratejik Planlama Kılavuzu, DPT Yayınları, Ankara.
  • DRUCKER, Peter, (1994), Kapitalist Ötesi Toplum, (Çeviren: Belkis ÇORAKÇI), İ_nkılap Kitabevi, İstanbul.
  • DRUCKER, Peter, (1993), Yeni Gerçekler, (Çeviren: Birtane KARAÇANAKÇCI ) T.İş Bankası Yayınları, Ankara.
  • EREN, Erol, (2002), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, İstanbul.
  • FİSHER, Jehn G., (1998), Kıyaslama (Benchmarkıng) Yoluyla Performans Nasıl Artırılır?, Rota Yayınları-Etkin Yönetim Dizisi, İstanbul.
  • GÜZELCİK, Ebru, (1999), Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayınları, İstanbul.
  • KALDER Benchmarking Uzmanlık Grubu, (1997), Kıyaslama ( Benchmarking ) — Başkalarından Öğrenmek, KalDer Yayınları, İstanbul.
  • ÖZER, Pınar Süral, (1999), Benchmarkine, Vizyon Yayınları, İzmir.
  • REDHOUSE Sözlüğü, (1995), Redhouse Yayınevi, İstanbul.
  • TAPTIK, Yılmaz-KELEŞ, Özgül, (1998), Kalite Savaşı, KalDer Yayınları, İstanbul.
  • TUTAR, Hasan, (2000), Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayınları, İstanbul.
  • AĞYAR, Zafer, (2002), “Benchmarkine”, http:/ /www.zaferagyar.cbj.net
  • ARGUN, Tanju, (1997), “Performans ve Kıyaslama”, http://www. tanjuargun.com
  • BEDÜK, Aykut, (2001), “Yeni Yönetim Tekniği Benchmarking”, http://www.insankaynakları.com
  • Benchmarking ve Stratejik Yönetim
  • BEKTAŞ, Çetin, (2001), “Hizmet Süreçlerinin Toplam Kalite Yönetimine Göre Düzenlenmesinde Bir Araç : Kıyaslama Yönetimi”, Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi, Yıl 40, Sayı 477, s. 46-50.
  • BİRCAN, İsmail, (2002), “Kamu Kesiminde Stratejik Yönetim ve Vizyon”, DPT Planlama Dergisi-Özel Sayı, s. 11-19.
  • ÇOLAK, Metin, (1995), “Kıyaslama (Benchmarking)”, TÜSİAD-KALDER 4.
  • Ulusal Kalite Kongresi Tebliğleri Kitabi, İstanbul, Cilt 1, s. 113-118.
  • EKER, Selim, (1996), “Kıyaslama Tekniği ve Eczacıbaşı Topluluğu'nda Kıyaslama Uygulamaları”, TÜSİAD-KALDER 5. Ulusal Kalite Kongresi Tebliğleri Kitabı, İstanbul, Cilt 3, s. 687-692.
  • EREN, Veysel - DURNA, Ufuk, (2002), “Kamu Sektöründe Stratejik Yönetim”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 35, Sayı 1, s. 55-75.
  • EREN, Veysel, (2002), “Kamu Yönetiminde Bir Rekabet Aracı Olarak 'Hizmet Karşılaştırması” Yoluyla Yenilik ve Başarı Geliştirme”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 35, Sayı 2, s. 61-75.
  • GÜNDÜZ, Recep Baki, (1995),“Günümüz İşletmeleri İçin Örneklendirme (Benchmarking ) Anlayışının Önemi”, Pazarlama Dünyası Dergisi, s. 21-30.
  • HALİS, Muhlis, (2001), “İşletmelerde Sürekli Geliştirmenin Etkin Bir Aracı Olarak Benchmarkıng Süreci”, Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi, Yıl 40, Sayı 473, s. 54-63.
  • KAYA, Bülent, (1997), “Bir Verimlilik Artırma Tekniği Yaklaşımı: Kıyaslama (Benchmarking )”, Verimlilik Dergisi, s. 59-78.
  • OĞUZ, Sedefhan, (1996), “Kıyaslama İle Yarınlara Doğru”, İstanbul Sanayı Odası Dergisi, Sayı 367, s. 66.
  • ÖZÇER, Yasemin, (1998)) “BENCHSA Ekip Çalışmalarının Etkinliğinin Artırılması”, TÜSİAD-KALDER 7. Ulusal Kalite Kongresi Tebliğleri Kitabı, İstanbul, Cilt 4, s. 677-679.
  • ÖZDEMİR, Selçuk, (1997), “Benchmarking”, Beyaz Eşya ve Sanayicileri Derneği Dergisi, Sayı 14, s.11-16.
  • ÖZER, Pınar Süral, (1996), “Benchmarking”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, s. 79-85.
  • ÖZKAN, Mehmet, (2002), “Kıyaslamaya Giriş”, http:/ /www.danismend.com
  • UZUN, Özlem-YELKİKALAN, Nalan, (1997), “İşletmelerde Benchmarkıng'in Önemi ve Benchmarking Uygulaması Yapan İşletmelerden Örnekler”, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 1-2, 1997, s. 310-317.
Year 2005, Issue: 56, 53 - 77, 30.01.2005

References

  • AKTAN, Coşkun Can, (1997), Değişim ve Yeni Global Yönetim, MESS Yayınları İstanbul.
  • AKTAN, Coşkun Can, (1999), 2000'li Yıllarda Yeni Yönetim Teknikleri, TÜGİAD Yayınları, İstanbul.
  • ÇEVİK, Hasan Hüseyin, (2001), Türk Kamu Yönetimi Sorunları, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • DPT, (2003), Kamu Kuruluşları İçin Stratejik Planlama Kılavuzu, DPT Yayınları, Ankara.
  • DRUCKER, Peter, (1994), Kapitalist Ötesi Toplum, (Çeviren: Belkis ÇORAKÇI), İ_nkılap Kitabevi, İstanbul.
  • DRUCKER, Peter, (1993), Yeni Gerçekler, (Çeviren: Birtane KARAÇANAKÇCI ) T.İş Bankası Yayınları, Ankara.
  • EREN, Erol, (2002), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, İstanbul.
  • FİSHER, Jehn G., (1998), Kıyaslama (Benchmarkıng) Yoluyla Performans Nasıl Artırılır?, Rota Yayınları-Etkin Yönetim Dizisi, İstanbul.
  • GÜZELCİK, Ebru, (1999), Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayınları, İstanbul.
  • KALDER Benchmarking Uzmanlık Grubu, (1997), Kıyaslama ( Benchmarking ) — Başkalarından Öğrenmek, KalDer Yayınları, İstanbul.
  • ÖZER, Pınar Süral, (1999), Benchmarkine, Vizyon Yayınları, İzmir.
  • REDHOUSE Sözlüğü, (1995), Redhouse Yayınevi, İstanbul.
  • TAPTIK, Yılmaz-KELEŞ, Özgül, (1998), Kalite Savaşı, KalDer Yayınları, İstanbul.
  • TUTAR, Hasan, (2000), Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayınları, İstanbul.
  • AĞYAR, Zafer, (2002), “Benchmarkine”, http:/ /www.zaferagyar.cbj.net
  • ARGUN, Tanju, (1997), “Performans ve Kıyaslama”, http://www. tanjuargun.com
  • BEDÜK, Aykut, (2001), “Yeni Yönetim Tekniği Benchmarking”, http://www.insankaynakları.com
  • Benchmarking ve Stratejik Yönetim
  • BEKTAŞ, Çetin, (2001), “Hizmet Süreçlerinin Toplam Kalite Yönetimine Göre Düzenlenmesinde Bir Araç : Kıyaslama Yönetimi”, Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi, Yıl 40, Sayı 477, s. 46-50.
  • BİRCAN, İsmail, (2002), “Kamu Kesiminde Stratejik Yönetim ve Vizyon”, DPT Planlama Dergisi-Özel Sayı, s. 11-19.
  • ÇOLAK, Metin, (1995), “Kıyaslama (Benchmarking)”, TÜSİAD-KALDER 4.
  • Ulusal Kalite Kongresi Tebliğleri Kitabi, İstanbul, Cilt 1, s. 113-118.
  • EKER, Selim, (1996), “Kıyaslama Tekniği ve Eczacıbaşı Topluluğu'nda Kıyaslama Uygulamaları”, TÜSİAD-KALDER 5. Ulusal Kalite Kongresi Tebliğleri Kitabı, İstanbul, Cilt 3, s. 687-692.
  • EREN, Veysel - DURNA, Ufuk, (2002), “Kamu Sektöründe Stratejik Yönetim”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 35, Sayı 1, s. 55-75.
  • EREN, Veysel, (2002), “Kamu Yönetiminde Bir Rekabet Aracı Olarak 'Hizmet Karşılaştırması” Yoluyla Yenilik ve Başarı Geliştirme”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 35, Sayı 2, s. 61-75.
  • GÜNDÜZ, Recep Baki, (1995),“Günümüz İşletmeleri İçin Örneklendirme (Benchmarking ) Anlayışının Önemi”, Pazarlama Dünyası Dergisi, s. 21-30.
  • HALİS, Muhlis, (2001), “İşletmelerde Sürekli Geliştirmenin Etkin Bir Aracı Olarak Benchmarkıng Süreci”, Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi, Yıl 40, Sayı 473, s. 54-63.
  • KAYA, Bülent, (1997), “Bir Verimlilik Artırma Tekniği Yaklaşımı: Kıyaslama (Benchmarking )”, Verimlilik Dergisi, s. 59-78.
  • OĞUZ, Sedefhan, (1996), “Kıyaslama İle Yarınlara Doğru”, İstanbul Sanayı Odası Dergisi, Sayı 367, s. 66.
  • ÖZÇER, Yasemin, (1998)) “BENCHSA Ekip Çalışmalarının Etkinliğinin Artırılması”, TÜSİAD-KALDER 7. Ulusal Kalite Kongresi Tebliğleri Kitabı, İstanbul, Cilt 4, s. 677-679.
  • ÖZDEMİR, Selçuk, (1997), “Benchmarking”, Beyaz Eşya ve Sanayicileri Derneği Dergisi, Sayı 14, s.11-16.
  • ÖZER, Pınar Süral, (1996), “Benchmarking”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, s. 79-85.
  • ÖZKAN, Mehmet, (2002), “Kıyaslamaya Giriş”, http:/ /www.danismend.com
  • UZUN, Özlem-YELKİKALAN, Nalan, (1997), “İşletmelerde Benchmarkıng'in Önemi ve Benchmarking Uygulaması Yapan İşletmelerden Örnekler”, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 1-2, 1997, s. 310-317.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Law in Context
Journal Section Research Articles
Authors

Osman Saraç This is me

Publication Date January 30, 2005
Published in Issue Year 2005 Issue: 56

Cite

APA Saraç, O. (2005). Benchmarking ve Stratejik Yönetim. Sayıştay Dergisi(56), 53-77.