BibTex RIS Kaynak Göster

SÜREKLİ OPTİMAL PERFORMANS DUYGU DURUM-2 (SOPDD-2) ÖLÇEĞİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİ İÇİN DEĞERLENDİRİLMESİ.

Yıl 2012, Cilt: 23 Sayı: 2, 43 - 49, 01.04.2012

Öz

Kaynakça

  • Alpar R. (2001). Spor Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Aşçı FH, Çağlar E, Eklund RC, Altıntaş A, Jackson S. (2007). Durumluk ve sürekli optimal performans duygu durum-2 ölçeklerinin uyarlama çalışması. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 18 (4), 182-196.
  • Bentler, PM. (1990). Comparative fit indexes in structural models. Psychological Bulletin, 107, 238– 246.
  • Browne MW, Cudeck R. (1993). Testing Structural
  • Equation Models. (Bollen, K. A. and Long, J. S., ed. der.). Beverly Hills, CA: Sage.
  • Cervelló E, Moreno JA, Villodre NA, Iglesias D. (2006). Goal Orientation, motivational climate, and dispositional flow of high school students engaged in extracurricular physical activity. Perception Motor Skills, 102 (1), 87-92.
  • Csikszentmihalyi M. (1990). The psychology of optimal experience. (M. Csikszentmihalyi ed.). Newyork: Harper Perennial.
  • Çapri B, Gündüz B, Gökçakan Z. (2011). Maslach
  • tükenmişlik envanteri-öğrenci formu’nun (mte-öf) Türkçe’ye uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (40), 134-147
  • Çokluk Ö, Şekercioğlu G, Büyüköztürk Ş. (2010). Sosyal Bilimler için Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Deci EL, Ryan RM. (1985). Intrinsic Motivation and
  • Self-determination in Human Behavior. New York: Plenum Press.
  • Eccles JS, Wigfield A. (2002). Motivational beliefs, values and goals. Annual Review Psychology. 53,109– 132.
  • Goleman D. (2006). Duygusal Zeka: Neden IQ’dan Daha Önemlidir? Çev. Banu Seçkin Yüksel, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • González-Cutre DI, Sicilia A, Moreno JAM, Fernández-Balboa, JM. (2009). Dispositional flow in physical education: Relationships with motivational climate, social goals, and perceived competence. Journal of Teaching in Physical Education, 28, 422- 440.
  • Sicilia A, Moreno JAM, Rojas A J. (2008).
  • Hanin YL. (Der.). (2000). Emotions in Sport. s. 408. Basım yeri: Human Kinetics.
  • Hu L, Bentler PM. (1999). Cutoff criteria for fit indices in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 1-55.
  • Jackson SA, Eklund RC. (2002). Assessing flow in physical activity: The flow state scale-2 and dispositional flow scale-2. Journal of Sport and Exercise Psychology, 24, 133–150.
  • Jackson SA, Kimiecik JC, Ford SK, Marsh HW. (1998). Psychological correlates of flow in sport. Journal of Sport & Exercise Psychology, 20, 358–378.
  • Jöreskog KG, Sörbom D. (2004). LISREL 8.7 for Windows [Computer software]. Lincolnwood, IL: Scientific Software International, Inc.
  • Kawabata M, Mallett CJ, Jackson SA. (2008). The flow state scale and dispositional flow scale-2: Examination of factorial validity and reliability for Japanese adults. Psychology of Sport and Exercise, 9, 465-485.
  • Kivikangas JM. (2006). Psychophysiology of Flow Experience: An Explorative Study. Master’s Thesis. University of Helsinki. Department of Psychology.
  • Kline RB. (1998). Principles and Practice of Structural Equation Modeling. New York: The Guilford Press.
  • Küçük V, Koç H. (2011).Psiko-sosyal gelişim süreci içerisinde insan ve spor ilişkisi. http://sbe.dpu.edu. tr/10/131-141.pdf, son erişim 05.04.11
  • Marsh H, Hocevar D. (1988). A new, more powerful approach to multitrait-multimethod analyses: application of second-order confirmatory factor analysis, Journal of Applied Psychology, 73 (1), 107–117
  • Morgan PJ, Hansen V. (2008). Physical education in primary schools: Classroom teachers’ perceptions of benefitsand outcomes. Health Education Journal. 67(3): 196-207.
  • Özşahin N. (2005). Lise Öğrencilerinin Günlük Yaşamdaki Akış Deneyiminin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Psikolojisi Bölümü.
  • Sallis JF, Prochaska JJ, Taylor WC, Hill JO, Geraci JC. (1999). Correlates of physical activity in a national sample of girls and boys in grades 4 through 12. Health Psychology, 18(4), 410-415.
  • Schermelleh-Engel K, Moosbrugger H, Müller H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Test of significance and descriptive goodness- of-fit measures. Methods of Psychological Research– Online, 8 (2), 23-74. Motivational profiles and flow in physical education lessons. Perceptual and Motor Skills, 106, 473 494.
  • Steiger JH, Lind JC. (1980). Paper presented at the Annual Spring Meeting of the Psychometric Society in Iowa City: Statistically-based tests for the number of common factors. Canada: University of British Columbia.
  • Tabachnick BG, Fidell LS. (2001). Using Multivariate Statistics. Needham Heights: Allyn & Bacon.
  • Wang CKJ,  Liu WC,  Khoo A. (2009). The psychometric properties of dispositional flow scale-2 in internet gaming. Current Psychology, 28 (3), 194-201.
  • Whitmore JG. (2005). Proceedings of the 2005 Northeastern Recreation Research Symposium: Exploring the usefulness of the dispositional flow scale for outdoor recreation activities. Bolton Landing, New York.

SÜREKLİ OPTİMAL PERFORMANS DUYGU DURUM-2 (SOPDD-2) ÖLÇEĞİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİ İÇİN DEĞERLENDİRİLMESİ.

Yıl 2012, Cilt: 23 Sayı: 2, 43 - 49, 01.04.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, Sürekli Optimal Performans Duygu Durum-2 Ölçeğinin Türkçe formunun geçerlilik ve güvenirliğini beden eğitimi ders ortamı için sınamaktır. Çalışmaya yaşları 12 ile 15 arasında değişen 154’ü erkek (&yaş = 13.37 Ss = 0.88) ve 137’i kız (&yaş = 13.39 Ss = 0.77) olmak üzere toplam 291 (&yaş = 13.38 Ss = 0.83) ilköğretim ikinci kademe öğrencisi katılmıştır. Sürekli Optimal Performans Duygu Durum-2 Ölçeğinin beden eğitimi dersi için faktör yapısını değerlendirmek için Doğrulayıcı Faktör Analizi kullanılmıştır. Ölçeğin uyarlanmasına ilişkin işlemler sonunda, Sürekli Optimal Performans Duygu Durum-2 Ölçeğinin uyum indeksleri F2/sd = 863.11/558 = 1.55, RMSEA = 0.043, NNFI = 0.96, CFI = 0.97 olarak bulunmuştur. Ölçeğe ait iç tutarlık katsayıları ise 0.46 (Görev Zorluğu/Beceri Dengesi) ile 0.79 (Kendilik Farkındalığının Azalması) arasında değişmektedir. Sonuç olarak, Sürekli Optimal Performans Duygu Durum–2 Ölçeğinin Türkçe versiyonunun beden eğitimi öğrencilerinin optimal performans duygu durumlarını belirlemede geçerli ve güvenilir bir araç olduğu söylenebilir

Kaynakça

  • Alpar R. (2001). Spor Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Aşçı FH, Çağlar E, Eklund RC, Altıntaş A, Jackson S. (2007). Durumluk ve sürekli optimal performans duygu durum-2 ölçeklerinin uyarlama çalışması. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 18 (4), 182-196.
  • Bentler, PM. (1990). Comparative fit indexes in structural models. Psychological Bulletin, 107, 238– 246.
  • Browne MW, Cudeck R. (1993). Testing Structural
  • Equation Models. (Bollen, K. A. and Long, J. S., ed. der.). Beverly Hills, CA: Sage.
  • Cervelló E, Moreno JA, Villodre NA, Iglesias D. (2006). Goal Orientation, motivational climate, and dispositional flow of high school students engaged in extracurricular physical activity. Perception Motor Skills, 102 (1), 87-92.
  • Csikszentmihalyi M. (1990). The psychology of optimal experience. (M. Csikszentmihalyi ed.). Newyork: Harper Perennial.
  • Çapri B, Gündüz B, Gökçakan Z. (2011). Maslach
  • tükenmişlik envanteri-öğrenci formu’nun (mte-öf) Türkçe’ye uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (40), 134-147
  • Çokluk Ö, Şekercioğlu G, Büyüköztürk Ş. (2010). Sosyal Bilimler için Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Deci EL, Ryan RM. (1985). Intrinsic Motivation and
  • Self-determination in Human Behavior. New York: Plenum Press.
  • Eccles JS, Wigfield A. (2002). Motivational beliefs, values and goals. Annual Review Psychology. 53,109– 132.
  • Goleman D. (2006). Duygusal Zeka: Neden IQ’dan Daha Önemlidir? Çev. Banu Seçkin Yüksel, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • González-Cutre DI, Sicilia A, Moreno JAM, Fernández-Balboa, JM. (2009). Dispositional flow in physical education: Relationships with motivational climate, social goals, and perceived competence. Journal of Teaching in Physical Education, 28, 422- 440.
  • Sicilia A, Moreno JAM, Rojas A J. (2008).
  • Hanin YL. (Der.). (2000). Emotions in Sport. s. 408. Basım yeri: Human Kinetics.
  • Hu L, Bentler PM. (1999). Cutoff criteria for fit indices in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 1-55.
  • Jackson SA, Eklund RC. (2002). Assessing flow in physical activity: The flow state scale-2 and dispositional flow scale-2. Journal of Sport and Exercise Psychology, 24, 133–150.
  • Jackson SA, Kimiecik JC, Ford SK, Marsh HW. (1998). Psychological correlates of flow in sport. Journal of Sport & Exercise Psychology, 20, 358–378.
  • Jöreskog KG, Sörbom D. (2004). LISREL 8.7 for Windows [Computer software]. Lincolnwood, IL: Scientific Software International, Inc.
  • Kawabata M, Mallett CJ, Jackson SA. (2008). The flow state scale and dispositional flow scale-2: Examination of factorial validity and reliability for Japanese adults. Psychology of Sport and Exercise, 9, 465-485.
  • Kivikangas JM. (2006). Psychophysiology of Flow Experience: An Explorative Study. Master’s Thesis. University of Helsinki. Department of Psychology.
  • Kline RB. (1998). Principles and Practice of Structural Equation Modeling. New York: The Guilford Press.
  • Küçük V, Koç H. (2011).Psiko-sosyal gelişim süreci içerisinde insan ve spor ilişkisi. http://sbe.dpu.edu. tr/10/131-141.pdf, son erişim 05.04.11
  • Marsh H, Hocevar D. (1988). A new, more powerful approach to multitrait-multimethod analyses: application of second-order confirmatory factor analysis, Journal of Applied Psychology, 73 (1), 107–117
  • Morgan PJ, Hansen V. (2008). Physical education in primary schools: Classroom teachers’ perceptions of benefitsand outcomes. Health Education Journal. 67(3): 196-207.
  • Özşahin N. (2005). Lise Öğrencilerinin Günlük Yaşamdaki Akış Deneyiminin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Psikolojisi Bölümü.
  • Sallis JF, Prochaska JJ, Taylor WC, Hill JO, Geraci JC. (1999). Correlates of physical activity in a national sample of girls and boys in grades 4 through 12. Health Psychology, 18(4), 410-415.
  • Schermelleh-Engel K, Moosbrugger H, Müller H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Test of significance and descriptive goodness- of-fit measures. Methods of Psychological Research– Online, 8 (2), 23-74. Motivational profiles and flow in physical education lessons. Perceptual and Motor Skills, 106, 473 494.
  • Steiger JH, Lind JC. (1980). Paper presented at the Annual Spring Meeting of the Psychometric Society in Iowa City: Statistically-based tests for the number of common factors. Canada: University of British Columbia.
  • Tabachnick BG, Fidell LS. (2001). Using Multivariate Statistics. Needham Heights: Allyn & Bacon.
  • Wang CKJ,  Liu WC,  Khoo A. (2009). The psychometric properties of dispositional flow scale-2 in internet gaming. Current Psychology, 28 (3), 194-201.
  • Whitmore JG. (2005). Proceedings of the 2005 Northeastern Recreation Research Symposium: Exploring the usefulness of the dispositional flow scale for outdoor recreation activities. Bolton Landing, New York.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

E. Nilay Daşdan Ada

F. Hülya Aşçı Bu kişi benim

F. Zişan Kazak Çetinkalp Bu kişi benim

M. Ersin Altıparmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ada, E. N. D., Aşçı, F. H., Çetinkalp, F. Z. K., Altıparmak, M. E. (2012). SÜREKLİ OPTİMAL PERFORMANS DUYGU DURUM-2 (SOPDD-2) ÖLÇEĞİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİ İÇİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Spor Bilimleri Dergisi, 23(2), 43-49.

9551


SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ


Yayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi