A raştırmada, beden eğitimi öğretmenlerinin Olimpiyat oyunları hakkındaki farkındalığını tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini kamu–özel ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında çalışan beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen Likert tipi ölçek seçilen örneklem üzerinde uygulanmış ve geçerliliği saptanan 240 katılımcının anketindeki cevaplar SPSS programında değerlendirilip, sonuçlar ortaya konmuştur. Yapılan analiz sonucunda, katılımcıların %90’ının Olimpiyatlar konusuna ilgili oldukları % 64.2’sinin Olimpiyatlar ile ilgili gelişme ve yayınları takip ettikleri, % 88.4’ünün Olimpiyatlar ile ilgili seminer ya da konferanslara katılmaya istekli oldukları, % 85.9’unun Olimpiyatlar ile ilgili bir projede görev almak istedikleri, % 96.7’sinin Türkiye’de Olimpiyat oyunlarının gerçekleşmesi, % 94.6’sının Olimpiyatlarda beden eğitimi öğretmenlerine etkin görev verilmesi, % 89.6‘sının beden eğitimi öğretmenlerine Olimpiyatlarda görev verilmesi halinde başarılı olunacağı konularında olumlu görüş belirttiği saptanmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi öğretmenlerinin Olimpiyatlar konusunda bilgi sahibi oldukları, Olimpiyat oyunları düzenlemenin şehir ve ülke yararına olacağını, süreç içerisinde beden eğitimi öğretmenlerinden yaralanılması gerektiğini düşündükleri belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 2 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |