BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ; BİR GELENEK Mİ, GEREKSİNİM Mİ?.

Yıl 2005, Cilt: 16 Sayı: 1, 39 - 49, 01.02.2005

Öz

Kaynakça

  • Alpman, C. (1971). Eğitim Bütünlüğü Içinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyu Ge— lişimi. İstanbul: Milli Eğitim Bası- mevi.
  • Baruönü, l. (1991). 1923—1989 Yılları Arasın— da Görev Yapan Hükümetlerin Or- taöğretim Politikaları ile Ilgili Geliş— me ve Değişmeler (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ha— cettepe Üniversitesi.
  • Daniel, M.F. and Drewe, 8.8. (1998). High—or- der thinking, philosophy, and teac- her education in physical educati- on. QUEST. 50, 33-58.
  • Erdemli, A.(1990).Hümanizma Olarak Spor. Spor Bilimleri |.U|usal Sempozyu- mu Bildirilen'. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.1-11
  • Ertürk, S. (1979). Eğitimde Program Geliştir- me. Ankara:Yelkentepe Yayınları.
  • Glassford, RG. and Clumper, RA. (1969). Physical culture inside the Peop- le’s republic of Chine. Physical Education Around .3 World. (Ed. Ainshworth, DS). PH: Epsilon Kappa Fraternity.
  • Green, K. (2002). Physical education teac- hers in their figurations: a sociolo— gical analysis of everyday “philo- sophies". Sport, Education &Soci- ety. 7, 1, 65—83.
  • Grossing, S. (1991). "Beden ve Spor — Hare— ket” Birinci Eğitim Kurumlannda Beden Eğitimi ve Spor Sempozyu- mu Bildirileri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 47-56.
  • Harrison, JM, Blakemore, C.L. & Buck, M (2001). Instuctional Strategies For Secondary School Physical Edu- cation. Boston: McGraw Hill.
  • Kirk, D. (1999). Physical culture, physical education and relational analysis. Sport, Education and Society. 4, 1, 63-73.
  • Knapp, C. and Leonhard, PH. (1968). Teac- hing Physical education in Secon- dary Schools. New York: McGraw- Hill Book Company.
  • Kongar, E. (1993). Toplumsal Gelişme Ku— ramlan ve Türkiye Gerçeği. lstan- bul: Remzi Kitabevi.
  • Lumkin, A. (1990). Physical Education and Sport A Contemporary Introducti— on. St. Louis, Toronto, Boston, Los Altos: Times Mirror/Mosby College Publishing.
  • McNeil, JD. (1985). Curriculum, A Compre— hensive Introduction. Boston. To— ronto: Little, Brown and Company.
  • Mechikoff, RA. and Estes, SG. (2002). A History and Philosophy of Sport and Physical Education. Boston: The McGraw Hill Company.
  • Orhun, A. (1991). “Beden Eğitimi Dersinden Okul Sporu Dersine” Birinci Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu Bildirileri. An— kara: Milli Eğitim Basımevi, 59—64.
  • Sarıalp, R. (1990). “Spor—Kültür—Felsefe llişki— leri; Anadolumuzda Antik Sportif İmkanlar ve Bir Hipotez. Spor Bi- limleri l.Ulusal Sempozyumu Bildi- rileri. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Siedentop, D. (2004). Introduction to Physi— cal Education, Fitness, and Sport. Boston: McGraw Hill.‘
  • Sönmez, V. (1996). Eğitim Felsefesi. Ankara PEGEM Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (1998). Gelecekteki Olası Eğitim Sistemleri AnkarazAnı Yayıncılık.
  • Struzberker, PL (1969). Physical education and sport in RUSSIA. Physical Education Around The World. (Ed. Ainshwor‘th, DS). PH: Epsilon Kappa Fraternity.
  • Taşmektepligil, M.Y. ve lmamoğlu, O. (1996). Türkiye’de kültürel yapının spora etkisi üzerine düşünceler. Gazi Be- den Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergi- si. 1, 1, 41-51.
  • TDK. (1988). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.

BEDEN EĞİTİMİ; BİR GELENEK Mİ, GEREKSİNİM Mİ?.

Yıl 2005, Cilt: 16 Sayı: 1, 39 - 49, 01.02.2005

Öz

ıır'iı: rumma Mumu M rho prag-anam in- mn'ws mam-rm: rıca-day ra?men. 243132]. Jr .ı's puasıhl'sı ru maid-aır if an Mcnnmisramzy Dam-m pla-MW and appu'écaş'm. Tadı'na-.tw approach Mı m emphasize- armed mmm; aı'1ı:ı| sunulma-ın. ııı.-Hah in- J'mı'n dare-gw: me ”Emil-in: in WI: mur. Hmw. phy-ah ıda-catia" dms rrcır My Emma I'aamr'ng spur-rs branches and the mamı'aıspsu—fnam Elx-ardaa, nur .ı|-ı'm carers nan-25m Jr.—5 - m mm w'i'rr'ch pmymmquumr mıı-ııı rna—nanm: durun;-mr ur mış hum- hımy. Filmli-ır mum: fs nur Ina CMT-dar uf rhEI muıcı'es ar ma- infürmarr'ün, şirr'ı'ı'ş and attitudes ı'rrıpaaun' in ma mind at ma- inan-Tuhaf: but mm mm. ün rha- omer hand. ı'm-ıı- rı'n'uıf is not Mr I Magic-af Emmi-7r. :.th his ıiı'ıfFEır-rrıı'n and andı-' War-ins. Thus, Iha principles nfnau'ıîı'n-n and nenni-alnımı- proyu useful Enramhşngaşf ı'mm mm In rims Hah-HH EHE mm m hı?-hg FIM-Mü'- Hal ı'ır I"S pan-ihm Ea Hah Hull ma phy-sicil Mutaf-bn ncm-fifl: basndan Şlm Whu ııı-Humma r'ı'1 lı'ııa Mum

Kaynakça

  • Alpman, C. (1971). Eğitim Bütünlüğü Içinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyu Ge— lişimi. İstanbul: Milli Eğitim Bası- mevi.
  • Baruönü, l. (1991). 1923—1989 Yılları Arasın— da Görev Yapan Hükümetlerin Or- taöğretim Politikaları ile Ilgili Geliş— me ve Değişmeler (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ha— cettepe Üniversitesi.
  • Daniel, M.F. and Drewe, 8.8. (1998). High—or- der thinking, philosophy, and teac- her education in physical educati- on. QUEST. 50, 33-58.
  • Erdemli, A.(1990).Hümanizma Olarak Spor. Spor Bilimleri |.U|usal Sempozyu- mu Bildirilen'. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.1-11
  • Ertürk, S. (1979). Eğitimde Program Geliştir- me. Ankara:Yelkentepe Yayınları.
  • Glassford, RG. and Clumper, RA. (1969). Physical culture inside the Peop- le’s republic of Chine. Physical Education Around .3 World. (Ed. Ainshworth, DS). PH: Epsilon Kappa Fraternity.
  • Green, K. (2002). Physical education teac- hers in their figurations: a sociolo— gical analysis of everyday “philo- sophies". Sport, Education &Soci- ety. 7, 1, 65—83.
  • Grossing, S. (1991). "Beden ve Spor — Hare— ket” Birinci Eğitim Kurumlannda Beden Eğitimi ve Spor Sempozyu- mu Bildirileri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 47-56.
  • Harrison, JM, Blakemore, C.L. & Buck, M (2001). Instuctional Strategies For Secondary School Physical Edu- cation. Boston: McGraw Hill.
  • Kirk, D. (1999). Physical culture, physical education and relational analysis. Sport, Education and Society. 4, 1, 63-73.
  • Knapp, C. and Leonhard, PH. (1968). Teac- hing Physical education in Secon- dary Schools. New York: McGraw- Hill Book Company.
  • Kongar, E. (1993). Toplumsal Gelişme Ku— ramlan ve Türkiye Gerçeği. lstan- bul: Remzi Kitabevi.
  • Lumkin, A. (1990). Physical Education and Sport A Contemporary Introducti— on. St. Louis, Toronto, Boston, Los Altos: Times Mirror/Mosby College Publishing.
  • McNeil, JD. (1985). Curriculum, A Compre— hensive Introduction. Boston. To— ronto: Little, Brown and Company.
  • Mechikoff, RA. and Estes, SG. (2002). A History and Philosophy of Sport and Physical Education. Boston: The McGraw Hill Company.
  • Orhun, A. (1991). “Beden Eğitimi Dersinden Okul Sporu Dersine” Birinci Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu Bildirileri. An— kara: Milli Eğitim Basımevi, 59—64.
  • Sarıalp, R. (1990). “Spor—Kültür—Felsefe llişki— leri; Anadolumuzda Antik Sportif İmkanlar ve Bir Hipotez. Spor Bi- limleri l.Ulusal Sempozyumu Bildi- rileri. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Siedentop, D. (2004). Introduction to Physi— cal Education, Fitness, and Sport. Boston: McGraw Hill.‘
  • Sönmez, V. (1996). Eğitim Felsefesi. Ankara PEGEM Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (1998). Gelecekteki Olası Eğitim Sistemleri AnkarazAnı Yayıncılık.
  • Struzberker, PL (1969). Physical education and sport in RUSSIA. Physical Education Around The World. (Ed. Ainshwor‘th, DS). PH: Epsilon Kappa Fraternity.
  • Taşmektepligil, M.Y. ve lmamoğlu, O. (1996). Türkiye’de kültürel yapının spora etkisi üzerine düşünceler. Gazi Be- den Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergi- si. 1, 1, 41-51.
  • TDK. (1988). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gıyasettin Demirhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2005
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirhan, G. (2005). BEDEN EĞİTİMİ; BİR GELENEK Mİ, GEREKSİNİM Mİ?. Spor Bilimleri Dergisi, 16(1), 39-49.

9551


SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ


Yayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi